Morsdag 9 maj 2010

Hej
ja det är väl dax att börja skriva igen,kanske man har mer tid nu då. Jag saknar bloggen men ibland känns det som att alla mest kollar facebook och då känns det bortkastat att sitta och skriva en massa som ingen läser....

Nu börjar iallafall skolan närma sig sitt slut,tänk vad det har gått fort iallafall fast man har nött om hur läääänge det tagit....och om hur jobbigt. Och nu är vi snart klara!IIIH vad kul. Om det inte vore för att man gått upp 20 kilo i rent fett sedan skolstarten för 2 år sen. Kan inte köpa varken klänning eller mat. Köper jag klänning skrattar alla åt hur jag ser ut och köper jag mat skrattar alla för att jag äter.

Så därför har jag...håll i er nu...börjat träna! Jojo.det är sant, och fast jag vert att alla skrattar nu igen så har jag faktiskt redan fått bättre kondis och lite bättre muskelstyrka! Jag har haft obetydliga...eller snarare obefintliga, magmuskler tillexempel, men nu kan jag faktiskt göra situps...HAH! Dessutom, jag kan jogga utan att få lungpropp, kondisen har förbättrats markant! Om mitt sjuka knä blir bättre så att jag verkligen kan satsa ska jag vara med i ett lopp (halvmara) i höst, ser fram emot det och då ni....då slutar ni nog skratta! :)

Alla tror nu att jag antingen
a, träffat en ny ung man
b, Johan träffat en ny ung kvinna
c, att jag har en ålderskris
och på alla dessa undringar kan jag svara att nä, det handlar om pengar. Det är inte kul att äta och äta tills alla kläder man får på sej är de grå jompabyxorna man fick hem från H&M i fel storlek för flera år sen,men inte orkade skicka tillbax...Och nu har jag inte råd att köpa större kläder- alltså måste jag sluta äta!.Nu skulle ni vilja se ett foto men det får ni inte. Ni får använda er fantasi!(tänk på nåt stoooort...)

Idag har bantningen gått särdeles bra,åt grillkorv och smulpaj med vaniljsås hos mamma, sedan smörgåstårta och en öl hos svärmor. "Man måste ju få uuuunna sej..." om ni har hört den nån gång...;) Ha det bra nu, jag måste kila...../ JOHnaanan


Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag undrar nog jag om inte fru Johanna överdriver aningen.....tycker bestämt att hon ser rätt så normalviktig ut när hon kommer svassande i skolans korridorer....ingen skrattar varken åt din vikt eller ditt ätande o att du har börjat träna är de flesta nog avundsjuka på.....visst känns det skönt när man börjar känna att man har lite bättre kondis o orkar lite mera än tidigare....nu e sommaren snart här o det får oss alla att må bra...att skolan är slut gör ju inte saken värre....vi ses i morgon i skolan. kram

2010-05-09 @ 21:32:47
Postat av: Emma

haha, Johanna, du är bara för skön... kan inte annat än le en smula när man läser din blogg. Du ska vara stolt över dina ändrade livsvanor. Du har ju SLUTAT RÖKA och börjat träna. Kan de bli bättre?:)

2010-05-10 @ 06:47:38
URL: http://emma12345.blogg.se/
Postat av: Linda

SKÖNT att du är tillbaka igen!:)

Jag tycker du är duktig Johanna! Dina överloppskilon som du pratar om men som ingen ser, ska du inte oroa dej över. Det kan inte handla om många och dessutom kommer de ju i så fall av något gott - syftar då på rökningen som är ett minne blott! DET ska du vara stolt över att du lyckats med! Nu verkar du ju ännu mer sund då du tagit tag i träning på allvar också. Beröm är vad du är värd! KRAM

2010-05-10 @ 09:45:40
Postat av: Johanna

Lotta: ja verkligen är det underbart att känna hur kondisen förbättras-och det går faktiskt ganska snabbt att förbättra den...Och som du sa, bara vi blir klara i skolan kommer allt att kännas lättare!

Emma: Jorå,nog är man ju stolt över att man slutat med de dåliga vanorna,du vet ju av egen erfarenhet att det inte är det lättaste.Men man lixom glömmer sin prestation ibland...:)

Linda:Du peppar alltid mej du,och jag blir så glad!Man behöver uppmuntran ibland och folk som påminner en om att allt man gör inte är dåligt..:)Tack för berömmet!

2010-05-10 @ 14:48:08
URL: http://littlemeadow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0