Blåser upp till oväder?

Väldans vad vädret blev tråkigt...eller har det varit det hela dagen men undgått mej då jag suttit i skolbänken?
Iallafall har jag suttit i skolan hela dagen, där man inte fick känna sig särskilt lyckad och lättad över att det mesta skolarbetet är gjort någon längre stund. Nehejjdå, i rask takt har lärarna tävlat om vem av dem som kunnat framkalla de mest besvikna minerna idag!
Full av bestörtning måste jag inse att räkneverket åter måste skruvas upp för nedräkning. Nu har vi alltså kvar:två tentor, ett projekt "hälsodag" och någon distansuppgift som jag inte vet vad är...men allt detta skall tydligen göras ännu.

Men idag känner jag bara en sorts inre frid, jag tänker tvätta lite kläder, laga kycklinglår till middag, dricka kaffe på maten tillsammans med min ♥ Johan, slappa i soffhörnet med ♥ kidzen, lyssna på lill-mjau som jamar och vill ut (läs vrålar okontrollerbart både  grovt och i falsett- löptid är den enda sanna tiden)
Ja, ikväll skall jag vara en helt vanlig mamma som går mellan diskbänk och torktumlare och som kan ta hand om barnens läxor och evenemang utan att hela tiden vara nånstans i sitt eget skolarbete i tankarna....

Jag ser ända härifrån soffan att det inte kommer att bli särdeles stora problem med det, eftersom högen med ren tvätt som ligger på matsalsbordet är större än alla mina skolarbeten tillsammans de här två åren. Ska man se det positivt får man va glad att det är just den rena tvätten som ligger där på bordet, och varken den smutsiga tvätten eller de två årens skolarbete kvar att göras....:)

Fridens liljor, ikväll ska jag njuta av att låtsas att jag är färdig i skolan :) / Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0