Vårkänslor!

Å-jag har såna vårkänslor!Det bara spritter i kroppen just nu,och kliar i fingrarna över allt jag vill göra om och pyssla med,laga fräscht och snyggt!

Därav röjningen som just nu pågår i Sennys rum,från golv till tak!Allt förlegat och gammalt ska ut och det skall tvagas med tallsåpa! In med nya (i ofs billigt krafs från Tillfället men ändå) färgglada småprylar...ni kommer säkert att få titta bildledes sedan bara det blir färdigt! Ut med den gamla rackliga garderoben,som skulle ha fått sluta sina dagar för femton år sedan om bara nån haft så mycket vett. Nåja,bygger hemmasnickrat åt henne i liten skrubb i rummet,plus spanar ny billig garderob från Jysk.

Resterande som har påbörjats...ja,jag kan inte hålla mej när jag börjar,då krafsas det i alla hörn vilket oftast betyder att inget blir klart...menmen...iallafall resten av den nuvarande listan
- Källartrappan,har vart förvaringsplats/skafferi/återvinningsmaterial...osv BRÅTE alltså. Är urplockad.
Även matkällarn i källaren är urplockad,där har pågått renovering av elskåp (råddigt där alltså,ingen matförvaringsplats precis..)Båda skall nu skuras med hårda tag,och matkällaren skall på nåt vis få ny belysning.Det är därför jag behöver prickigt hyllpapper,för den som har missat min efterlysning!PRICKAR ska det va! Fräscht hyllpapper med kolliga,ystra prickar så man blir glad åt det bara man ser dem!

Måla vitrinskåp.Det måste gå från vinrött till vitt- även där prickigt hyllpapper!Åååå,spets till hyllkantband....suck vad fint!
Vad var det till jag skulle måla nu då...öööö...jo just det,fönstersmygar!Måla,måla....

Sedan:projekt i farstun! Måla vitt,tapetsera med fräsch tapet,det är ett så litet rum så det går knappt åt någe tapet så man hoppas att det inte sku bli så dyrt! Plus att vi behöver organisera om hela stökiga hallen,man skäms när det kommer nån och det första de ser är vårt rådd!

Lite smakprov på glada våren


äggkoppar
havrebröd
glada flaskan
polkadot I like

Finns det nån färgtydare eller dylikt som kan tyda vad det betyder när man vill ha allt prickigt mitt i allt? :)
Men glad av det blir man!
Så,efter att ha vart på morgonproms med hunden,vart över till svärmor och tittat i hennes nymålade tak för att bekräfta att målaren lämnat fläckar efter sej,bakat havresemlor och ätit en stadig lunch på krämigt Ägg Royal,stekt prinskorv,starkt kaffe och citronvatten- redo för resten av fredagen!

Pricka lugnt/Johanna

Kommentarer
Postat av: Trollmamman Lowa

Härligt med lite glatt och inspirerande humör. :)

2010-03-28 @ 23:03:26
URL: http://trollmammanlowa.bloggplatsen.se
Postat av: Emma

Va härliga bilder, upp piggande och glada! Och pricka ja. de låter fint de också!:)

2010-03-29 @ 07:44:40
URL: http://ema12345.blogg.se/
Postat av: morBroderiet

Hörru pluttan, duger det här eller det för mesigt....?

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=147451968

Är i Åbo alla dagar och kan fixa några P rullar.... bara Prickiga!

Bara å ring!

2010-04-01 @ 22:13:59
Postat av: Bella.

Du har förläst dig på virulogi. Prickarna har spridit sig till hyllorna via hjärnan. AJJJAJJJ! ;)

Jag är också på gång med att fixa...

Alltså! Du skulle se "sovkammarin".

Jäven om det inte är fint där nu. :))

2010-04-09 @ 14:28:49
Postat av: modern

Nämen titta vilken gullig morbror du har, beställ för tusan! :-)

Det har lovats uppdatering här i morgon, få si va de blir nu då, rutor?

Jag tittar också in nästan varje dag, men nää.. men jag förstår dej, tidsbrist..

Men det är roligt varje gång det är något nytt!

2010-04-22 @ 22:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0