Praktikanten

Äntligen har vi nått fram till den sista och avslutande praktikperioden! Jag kommer att lära mej ofantligt mycket eftersom jag är på medicinska avdelningen på sjukhuset. Jag har redan lärt mej massor.
Tillexempel hur snabbt en ilsken magsjuka sprider sej nerför en lång sjukhuskorridor. Det tar inte särskilt länge alls faktiskt.
Annars får jag nu faktiskt träna på det mesta, katetrisering, blodprov, injektioner, blodtryck och så vidare. Det är jätteroligt, men väldigt intensivt. Har bara varit ledig en enda dag sedan vi började, och eftersom det går åt ganska mycket energi när man befinner sej på nytt ställe börjar jag bli ganska mör...:)

Läser Anne Franks dagbok, och nu kommer det nåt program om andra världskriget på tv. Vilket sammanträffande, det måste jag se. Hej.

Kommentarer
Postat av: mamma

Är det personalen som drabbats av magsjuka där? Inget vidare för redan sjuka människor att få det..

Tänk att det snart är april och sen är det inte läng tills du slutar skolan! Skolavslutning, det var inte igår..;-)

2010-03-16 @ 21:00:31
Postat av: Andréa

Åååå,lyllos dig som får ha skolavslutning snart! Å jäklar va skönt att bli klar!

2010-03-17 @ 21:46:12
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Lotta

magsjukan härjar överallt, usch, har själv haft en släng av den, blodtrycket sjönk till 90/60 o tanten svimmade, inte kul alls men nu mår jag bra igen. ha en bra dag. kram

2010-03-18 @ 07:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0