På sportlovet

Vilket underbart lyxigt sportlov vi fick!
Min älskade kära mamma och pappa bjöd mej och barnen med till Nådendal badhotell på välbehövlig rekreation..och jag behöver knappast upplysa er om att det var huuur underbart som helst!
Kidzen och jag delade rum, och fast det var en extrabädd fixad och klar blev dubbelsängen knappt halvfull fast alla tre vältrade sig i den- så vi sov alla tre i samma säng- hur gosigt som helst!
Tänk er själva in i detta nu:
Lägga er i mjuuk säng efter ett glas rött i trevliga restaurangen med humppa-orkester (hmmm), sova med älsklingarna i lugn och ro tills klockan är 07.15 (hmmmm) då man vaknar- faktiskt ganska utvilad...eller nervös för att man inte vaknar hemma kanske?...Iallafall, alla är glada att det är morgon (hmmm) skickar mess till mommo & moffa i rummet bredvid som jublande (hmmmm) säger godmorgon, vi sa ju " inte före klockan 8!"
Nåja, hehe, vad är väl härligare än att hasa sej ner till spa-avdelningen vid 8-tiden, känna den ångande varma fuktiga luften slå emot, duscha hett, sitta i bastun- en riktig finnbastu- och hetta upp sej för att sedan ...tja, antingen blöta sej i stora bvassängen, där man kan slinka in på hållplatser med massage-bubblor under simturen om man vill, eller så kan man börja med att simma ut i den varma bassängen och möta 15 graderskylan! IIIH-men sååå skönt!
Annars kunde man ju koka sej i den romerska bubbelbassängen, eller ånga sej i turkiska bastun eller....ja, ni fattar....:) Massage,ansiktsbehandling...blev lite stressigt så jag hann inte gå på manikyr som jag hade tänkt....
Blev ju lite stressigt eftersom man måste hinna äta på alla ställen oxo...

Tack mamma och pappa!

Gänget skålar

Gänget samlat och skålar för framkomst. Minus 22.5 grader kallt var det ute, och bastun hade redan stängt då vi kom fram. Det var jäkligt synd, man hade längtat!!
sunborn

I anslutning till hotellet, som en förlängning lixom, ligger ett lyxfartyg. Visst heter det Sunborn mamma? Lite error just nu men så var det nog. Ombord där finns en del hotellrum men även en thai-restaurang där vi åt middag på tisdagen. Så himla fräscht och gott. Tyckte Felix oxo, som tog kycklingsoppa med curry. Den elakaste currysoppan ever, kan jag säga, han har svidit i näsan än i denna dag. Kan se framför mej hur den thailändska kökspersonalen fnyser när mesiga västerlänningar skall slå på stort och äta amper thaimat...Skämmigt.
Men- vilken stämning och myyysig restaurang!

krona på verket

Maffig takkrona. Nu hade jag glömt att ladda upp restaurang bilderna så dem får ni se senare. Ät-bilder kan man ju aldrig få tillräckligt av. Då om nånsin är man ju till sin fördel, så sant så sant. Gluffa, gluffa.

Sennys sorbet

Senny åt en härligt syrlig sorbet i vintersolen. Varför glass när man just har varit ute och gått i minusgrader så låren stelnat? Jag förstår mej inte på barn...det fanns ju choklad  tillexempel.
(en märklig sak som jag märker nu när jag skriver, det vill bara bli " P " när jag skall skriva "B" och "Y" när jag skall skriva "U". Kan det ha nåt med att göra att jag har vart i Vinland tror ni?)(Pat-håtellet i Nåtental)

frukost

Morgon-frulle.
I den underbara buffèn hittade man kaffe, kakao, te, apelsinjuice, äppeljuice, ljusa semlor, mörka semlor, grova semlor, rostbröd, marmelad, ost, skinka, korv, kalkon, krispig sallad, gurka,tomater, ägg royal som var det krämigaste och godaste...., korvar, löskokta ägg, hårdkokta dito, jaaa, frukt skivor apelsin, blodapelsin, melon....ja, där har ni ett kort utdrag. Frukosten känns nämligen himla viktig, där har man mysfaktor - åh vad underbart!

Felix & frukostbuffèn

Det här var vad Felix tyckte såg ALLRA godast ut på HEEELA den buffèn- why? Sill, melon och det svartaste grövsta torrbrödet i hela Naantali.

låt barnen köra...

Barnen kunde leka om de fick tråkigt. De hade ju varken dator eller play station med sej så ni kan ju tänka er.....

barnen kör

De hade massagefåtöljer oxo som vi försökte mata pengar i redan första kvällen, men jag tror fortfarande att de var ur funktion. När Senny och jag väl fick den ena att funka var det enbart nackkotan som fick sej en ordentlig whiplash.omgång så det var troligen nåt allvarligt problem. Fast jag medger att själva kontrollpanelen som var textad på vinska och dåligt översatt kan ha haft med den dåliga massagen att göra....

Några riktigt bra bilder som faktiskt helt själva skulle kunna utgöra minnesalbumet över denna tripp tog jag som vanligt, varsågoda:

landgång

Här har vi då själva landgången mellan hotellet och Sunborn fartyget. Trevliga ljusslingor hade de oxo.

restaurangen

Just det här blomarrangemanget tittade jag på hela första kvällen. Fin riktigt tusans. Man ser faktiskt lite av dem som var med på resan där i bakgrunden också. Jag vill tycka att jag ser Senny (armen)Felix,min paps bakom blomruskan och min mor, tillsynes förnöt  skrivandes på notan. Jamen det var väl en trevlig bild. Stön.

Tack igen, det var underbart, och alldeles rätt i tiden. Inte enbart med tanke på stress och avkopplingsbehov samt barnens simträningsbehov- utan med väl avvägd tajmning lyckades bjudningen sammanstråla med den högsta viktnoteringen på nära elva år. Då var jag höggravid och hade gått över tiden två veckor med mitt äldsta barn.

Nu slutar jag för ikväll, jag lägger mer möda på detta lite senare. Go afton.


Kommentarer
Postat av: muminmamman

Haha... Felix frukostval har jag skrattat åt lite nu och då! Och han åt det ju också! :-))

Kanske du skulle pröva med samma diet som Felix.. ;-) Jag ska skicka bilder sen, bara jag får in dem i datorn!

2010-03-03 @ 19:41:30
Postat av: Linda

Härligt att du är tillbaka, Johanna!:) Man blir lite orolig när dagarna blir till veckor och det inte dyker upp något inlägg. Men nu har du alltå hittat tillbaka och det känns tryggt och skönt!



Ååå, vad härrrligt med semester på badhotellet i vinterkylan. Mysigt med avkoppling, en massa badande och god mat - i stället för att själv behöva stå i stekoset vid spisen och fixa ihop köttsås och spaghetti.

2010-03-03 @ 20:30:28
Postat av: Andréa

Ha ha ha, fy fan va härligt de där va att läsa och se. Jag ha skrattat så dreglen spruta mellan fingrarna (sitter ju i Arons rum och aron sover).



ja du får köra "felixdieten", de funkar nog de!



Senny ärr som mig, gillar glass i alla lägen liksom, mums!



uNDERBART VERKAR NI HA HAFT DE! Oj, capslock.. Nästa gång ska jag å barna också med. Aron älskar ju att simma och jag med. Babysim blir de väl för lillan i höst, sen är vi alla redo! (vem ska vi alita som barnvakt sen när vi ska på behandlingar då? Eller har de kanske barnvakter där? De borde dom ju satsa på annars)



2010-03-03 @ 21:09:18
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Lotta

Och allt de där höll du tyst om idag men jag måste säga att du verkade ovanligt fräsch och såååå glad i dag o nu förstår jag varför. kram på dej, ses i morgon

2010-03-03 @ 21:23:05
Postat av: Johanna

Muminmamma: japp, den dieten skulle man prova=)Jag brukar oxo fnissa lite när jag tänker på det där, man kan ju lika gärna sluta anstränga sej här hemma....

LINDA: Exakt så var det, jag bara njöööt av att slippa vardagsslaveriet, tänk vad man uppskattar att få vila från det lite!Alla mammor är värda lite husmorssemester, barnen får gärna va med, det gör inget!

ANDREA:Gud vad roligt vbi skulle ha! Och du vet, snart kan Senny va barnvakt, det finns ju en orsak att man skaffar barn tidigt;)

LOTTA: Är det sant, såg jag faktiskt fräsch ut? Undrar nog om du inte skojar nu,du kanske bara hade glömt att jag alltid är till min fördel? :)

2010-03-05 @ 15:24:01
URL: http://littlemeadow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0