Nostalgisk

Gud vad nostalgisk man kan bli ibland,nästan så man får lite "gud-vad-tiden-har-gått" ångest!
Glider runt på Facebook och tittar i folks fotoalbum,alla människor som är och har varit en del av ens liv,man ser hur de har förändrats- och alltså har man ju förändrats själv oxo! Tiden går utan att man märker det, och vart tar den vägen?
Och vuxen är man men har inte ens framtiden klar för sej.Inget blir ju som man tänker sej....Så tiden går,och det enda man kan göra är att ta vara på det man har just nu och gilla läget.

Vårstäda,pyssla och byta gardiner ligger på schemat imorgon, handlade och hade huvudvärk gjorde jag idag så det är färdigt. Jag undrar om jag har en vårdepression. Men jag köpte iallafall en illgrön porslinshöna med vita prickar för 1.95 juuro idag och hoppas att den skall värpa viligt i påsk. Brukar annars inte köpa påskpynt,men kände att en uppsluppen 5-centimetershöna i grälla färger kunde vara humörsavgörande i dessa fjädertider.

Kommentarer
Postat av: mamsen

I mitt fotoalbum där står tiden stilla, mellan pärmarna är allting som förut..

Kanske känner du igen texten?

Ja nog blir man nostalgisk att se på gamla bilder, kommer både tårar och skratt..

En liten illgrön höna kan verkligen pigga upp vardagen, så du gjorde alldeles rätt som skaffade dej den. Mycket bättre än både marsvin och kanin om jag får tycka...;-)

Det är fler som pratat om att de tror att de har "vårdepression", nu i veckan. Kanske man får det lättare efter en sån här riktig vinter? Men gå ut och tanka ljus, för faktiskt regnar det inte idag som du spådde!

2010-03-19 @ 08:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0