Gamla foton

På tal om nostalgisk. Älskade älskade mommo och moffa.

johanna,moffa,mommo,andrea

När jag tänker på morfar hör jag den där dystra väder-rösten på finska radion framför mej
- ...björneborgslän...syd-sydväst tre.......och så vidare haha. Man fattade ingenting vad det betydde,varför det var så viktigt att radion måste vara på typ högsta volym och ingen ändå inte fick prata.

johannas lillasyster

Johanna har fått sej en lillasyster och till BB och hälsar på. Jag tror jag har vaga minnen från detta, hur det luktade, en känsla av att man borde tycka detta var stort och att någon lyfte upp mej dit på sängen så jag kunde titta på lillasyster.

Och det bästa av allt:

julafton 1977

Vilka barnrumpor,mina föräldrar julafton 1977. Älsklingar,pappa hade just fyllt 19 år! Man blir ju helt tårögd!
Jag älskar er,pussar och kramar!

Nu börjar körslaget, over and out!

Kommentarer
Postat av: Linda

Nu jäklar har du fått eld i baken Johanna! Jisses vad många inlägg och fina bilder!! Min pappa var föresten också 19 när jag föddes. En liten pojkspoling! Men det gick ju rätt bra det med. Fast man skrattar hjärtligt åt alla bilder från min födelse det första året för han ser ju bara så barnslig ut! Min mor var däremot en mogen kvinna på snart 24 år så det var väl kanske det som styrde upp det hela? Hahaha!



Ååå, vad Senny ska vara glad nu när hon fått sina fina djur som hon önskat! Hoppas det håller i sej längre än några veckor bara...;)



Andrea har för söta små pluppar hon! Och fast det inte alls var länge sedan man hade en lite bebis att snusa på som doftar så ljuvligt underbart, så längtar man lite till den tiden igen faktiskt. Fast jag ska se till att jag klarar av mina små fartfyllda gullvippor som jag har först innan jag börjar fundera på fler. Det kan vara kämpigt mellan varven! Dessutom har ju jag också fått den äran att bli moster i höst och det är ju faktiskt som att vara gravid själv det, eller hur?

Kram!

2010-03-21 @ 09:47:27
Postat av: Ninna

Vilka underbara bilder.

Det är så roligt att sitta och titta på gamla bilder! Finns så mycket som man kommer ihåg att man glömt bort när amn går igenom dem.

2010-03-21 @ 11:17:46
URL: http://dragon-pup.blogspot.com/
Postat av: mamsen

Ja det där att lyssna på islägesrapporten i Bottenviken, det glömmer man aldrig! :-)

Du minns väl att vi gick till Caféet på sjukhuset, som du kallade "Café 18" efter ett program som gick i tv då?

Den där röda mössan du har, hade så stor tofs att huvudet racklade hit & dit på dej.. ;-D

Är vi inte ganska söta ännu då..?

2010-03-21 @ 19:06:01
Postat av: Andréa

Ja gud va mamma o pappa va duktiga. Så unga. Å ja, man blir tårögd. Å ja mamma, ni söta ännu! VÄrldens bästa!

2010-03-21 @ 20:13:24
URL: http://andreawebb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0