Nattugglan

Ska snart iväg på sista nattvaket,och låt mej säga att det känns skönt! Nog trivs jag rätt bra med nattjobb,men om det går som i lördags med sömnen får jag panik!Jag vaknade halv 12 och sedan var det ett jäkla liv i kojan här så det var heeelt omöjligt att somna!Blir man stressad till sen så är det ju helt kört!
Nåja,jag har bara en natt kvar så det har ju gått ändå. Jag trivs faktiskt med att spöka omkring på natten,det är ett helt annat arbetssätt jämfört med vad jag är van med,jag skulle kunna tänka mej jobba treskift tror jag!För samtidigt som jag gillar mina kollegor och den kontakten,är det faktiskt skönt att vara sin egen och lägga upp arbetet efter sig själv ibland så som man gör vid ensamt nattjobb!

Det enda som har förstört lite av denna helgs arbete var ju det faktum att jag missade lite av lördagens TV-tablå vad gäller kronprinsessbröllopet!Fast med facit i hand blev tillochmed det riktigt lyckat till slut! Jag hann se den underbara vigseln där man fick se fader konungen (det där lät bekant,fader konungen...Mio min Mio?...:)) lämna över Viktoria som var nåt alldeles fantastiskt vacker!Fast jag blir så pinsamt rörd jag...Det började redan då hon kom till kyrkan i  den pampiga bilen,och sedan fortsatte tårögdheten och snyftandet hela kvällen, och natten med för den delen! Jag får lov att erkänna att jag enbart utförde de sysslor jag absolut måste göra medan kronprinsessbröllopet höll på,så fort jag fick en sekund över kollade jag TV:n! Så därför är jag nöjd ändå,jag hann se delar av middagen,talen och delar av brudvalsen,så det enda jag inte kunde göra var ju att skåla i champagne! Men jag har bestämt att jag gör det i midsommarhelgen istället!

Nu måste jag dricka upp mitt kaffe,jag tror jag tar muggen med mig ut iträdgården och tittar på klematisen Prins Carl-Philip (heeelt rätt i tiden!) som jag fick i examensgåva av min moster,den håller precis på att slå ut och den verkar bli magnifik! Imorgon efter sömnen skall jag ut och fota den så får ni se!
Finns tyvärr inte så mycket annat att fota här ute just nu eftersom rådjuren också haft fest i helgen.Man blir ju gråtfärdig,till och med pelargonerna är uppryckta med rötterna ur krukorna,smultron och jordgubbsplantor har bara tomma,styva pinnar kvar..Som jag har sagt förut- det MÅSTE upp ett staket runt gården!

POFF!

Nämen..TITTA...nån måste ha trollat!!!!Nä jag skoja bara,här trollas ingenting. Jag skulle vilja vara hemmafru.Det är sant det. Jag skulle trivas att stryka och mangla,frysa in grytor och spika staket och resa upp små portaler bland nybeskurna rosor och doftande luktärter. men i dagens samhälle kan man inte leva ett drägligt liv med en inkomst som det var förr,man får det ju knappt att gå runt med två inkomster! Åtminstone om man hör till de med lägre månadsinkomster. Det skulle ju inte vara nån ide att vara hemma om man vare sej hade råd med mat eller staketstolpar. Så okej då,jag ska åka iväg och förtjäna storkovan nu......:) Kram,Johahahaaa-nna

Kommentarer
Postat av: Oooordinarie ooooglan

hoooo hoooooo! Trooovlig mooooodsoooommar!!

2010-06-22 @ 14:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0