Vi är fantastiska vi människor.

Människor är i sanning ett häpnadsväckande släkte. Kan hitta på vad som helst för kreativiteter allt eftersom situationen ändras. När de inte orkar gå, uppfinner de vagn & hjul, när de inte orkar koka mat uppfinner de mikro, när de inte orkar skena med brev uppfinner de telefoner & internet...

När de ska hacka lök skyddar de sina ögon...

Felix hackar lök

Felix hackar lök

De människor som inte har framförhållning över huvudtaget får träna sin fantasi extra hårt, och efter många år av "ständig-glömma-bort-att-köpa-kaffefilter- fantasi" kan man bli såhär duktig på att vika ett eget av hushållspapper. Man gör bara såhär:

att laga sej ett kaffefilter

Och sen blir det såhär bra:

hemlagat

Ibland kan man även ha glömt att köpa hushållspapper. Har man bara ett ark kvar blir kaffet otroligt gott,stärkande och uppiggande. Har man inte ens det kvar kan det gå lika bra med julservetter.

Även pirkkas toapapper med hjärtmönster funkar i extrema situationer.

Kommentarer
Postat av: Åsa

När jag jobbade på Global Portions Aland i Ämnäs, så köptes det dit stora duschglasögon som vi skulle ha när vi skalade lök, för det var ju mängder vi skalade, men det var nog mera obekvämt att ha dem så de blev nog liggande. Men löken skalade vi ändå, massor och jag tror att vi blev immuna mot löksaften, för på länge, länge har jag inte reagerat när jag skalat en lök, men i sommar kände jag av det och tänkte på hur länge sen det var tårarna runnit pga lökskalning!

Uppskattat annars, att få lite hjälp i köket!



Jag klarar mej gott med ett hushållspapper till kaffefilter!

2009-09-01 @ 09:56:35
Postat av: Erika

Hade jag bara vetat detta hade jag haft cyklop på mig på cafe Ingela hela sommaren!Vem skulle ens ha reagerat på det i kassan i dessa badtider!

2009-09-01 @ 10:47:02
URL: http://enboningytterstihavet.blogspot.com
Postat av: Åsa

Jag menar naturligtvis dykglasögon..



Nä, vem sku ha reagerat? " ja, de e barra honn där flikkan från Sottunga.." ;-))

2009-09-01 @ 14:29:39
Postat av: Emma

Haha, vilka bra tips du kommer med:) Och va smart att ta "simglajsarna" på när man hackar lök..det måste provas någon gång;)

2009-09-01 @ 16:27:00
URL: http://emma12345.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Tack för tipset! Ska prova för nu brygger jag kaffet i Ekenäs, mycket godare än de hemma...

2009-09-01 @ 16:40:31
URL: http://yvonnemari.blogg.se/
Postat av: Lowa

ha,ha.. bara älskar din humor! :)

2009-09-02 @ 22:01:08
URL: http://www.lova.bloggagratis.se
Postat av: Linda

Hmm...är det inte det där som kallas barnarbete, föresten?;)

2009-09-03 @ 17:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0