Tenta idag

Förresten hade vi ju tenta idag. Shit vad dåligt jag sov inatt! Hjärnan babblade tyst latinska fraser hela kvällen igår, och fortsatte antagligen hela natten. Tyckte Johan såg ovanligt trött ut imorse, kanske jag rabblade dem så högt att han också kan alla "cholocystectomia" ozv. nuförtiden?
Ne, skämt åsido,nog gick det väl bra, det brukar ju göra det. Har försökt intala mej själv att jag måste sänka mina prestationskrav om jag själv ska överleva, mina barn minnas att de hade en mor en gång och min man skall fortsätta att vara min man.
Och jag intalar mej själv högt & ljudligt alla dagar att
- Jag får samma jobb då jag är klar fast jag inte har högsta betyg i allt!Jag tror mej själv högtidligt ända tills nästa gång ett arbete eller en tent skall göras...
Fast jag HAR lugnat mej, jag hade faktiskt inte stora prestationskrav idag! Jag visste att jag skulle skriva godkänt vilket jag är 100% säker att jag gjorde också. Kanske inte 100% rätt som jag har vant mej vid...men det skiter jag högaktningsfullt i! Vilka framsteg!

När jag kom hem var jag totalt slut, drack kaffe tills jag fick halsbränna och läste nån anskrämlig pocketbok jag fått nån gång, typ HarleuQin eller vad de nu heter! Skämmigt, snacka lågintelligent läsning....
Men sådant läder ska sådant smörj ha ellerva heter det?
Hjärndöd skall hjärndött ha, typ...

Sedan blev det middag, dammsugning,toastädning och uppröjning...Tvätten skall jag ta i upptuktelse imorrn.
Sedan bär det av till Godby och titta på kissunge.
Mannen hänger arbetskläder på tork i matsalen, han är så gullig så. Ska gå å ge han en puss, sen i duschen och så lovade jag mej själv imorse ( då jag satt på toalocket i en kvart med byxorna i handen, munnen slapp och vidöppen,ögonen tomt stirrande och undrade vad det var jag egentligen försökte göra) att jag MÅSTE gå i säng tidigare ikväll! Det KAN inte vara normalt att man varje morgon antingen glömmer att
a. sätta pannan i kaffebryggarn före man sätter igång den
b. hälla i vatten i själva bryggarn
c. sätta på sej skor istället för foppatofflor då man åker iväg.

Kanske skulle hjälpa om jag kunde rabbla allt jag behöver komma ihåg på latin? Fast kanske inte "foppatofflor" fanns på den tiden latin var inne? Eller kaffebryggare för den delen....

Kommentarer
Postat av: Andréa

Vi är för lika Johanna! Jag lipa till och med någon gång när jag inte fick full pott i någon tenta jag visste att jag skulle fixa utan problem.. Peter tyckte det var så jäkla skönt när skolan va över, han sa att det kändes som han inte träffat mig på typ tre år...



Skönt om du kan sänka kraven liiite iallafall, man behöver ju inte va bäst i ALLT!

2009-09-04 @ 08:14:09
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Johanna, du får säkert full pott i tentan. Det var nu som skalan var 1-3? Vi ska oxå ha den skalan här. Är det maffigare nu än i fjol när det är inriktningen? Vad tycker Veronica då, valde hon rätt eller skulle det ha varit barn & ungdom?? Ha en trevlig helg vännen!

2009-09-04 @ 18:10:42
URL: http://yvonnemari.blogg.se/
Postat av: jenny

ja jag håller absolut med dig att du behöver sänka kravena, men jag vet de e inte lätt. Jag lovar du får jobb hos oss fast du bara har godkänt, de behöver inte vara berömmligt på allt:)ha de bra

2009-09-04 @ 21:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0