Symbol för dagens skolarbete



...Ett hårt jobbjobb,klapp klapp, ett hårt jobbjobb, klapp klapp...i hundra år, och så är det här denna måndag som alla andra.
Morgonen började som vilken morgon som helst, vinglande uppragling, vådlig färd nerför trappan där jag stelbent halkade ner på hälarna den sista fjärdedelen av trappan. RATTATTATTATTA...
Tuuman upp inombords när jag klarade mej utan skallskador även denna morgon.

Felix på ett våldsamt humör, bakåtböjd på sin färd till skoltaxin då terminens kul-vinster väger sina kilon därbak på ryggsäcken, och Senny lyckades trots sjuhundratrettiåtta påminnelser glömma jomppapåsen (i fredags var det matteboken) och mannen lämnade huset före jag hann få hejdåpuss eftersom jag stod & flätade Sennys hår då.

Sedan dess har jag druckit kaffe med darrande armar, brett ut alla häften och böcker som huset hava, skrivit ut 14 onödiga papper, alla likadana, eftersom skrivarn hakade upp sej och så har jag tappat kattmat på golvet till lill-skrållans mjamande förtjusning.
Och satt igång tvättmaskinen,den stackarn.

Kanske jag borde ha gått den där mentalvårdsinriktningen. Kunde kanske ha resulterat i nånsorts självinsikt och på sikt även en inre healing. Fast iofsej, med tanke på att trappan skall nedstigas alla mårnar kan det vara bra med viss sjukvårdkunskap.

Kommentarer
Postat av: Andréa

Ha ha ha ha, jag kan se Felix framför mig med den tunga väskan! Å Senny, hon ha tydligen något som är likt sin moster iallafall... Jag kan ju fara in till stan i hundrafemtio för att hinna in med hyrfilmen innan klockan 18. Typ i kanalen kan jag komma på att filmen blev hemma.. Vad sku jag göra till stan liksom...

2009-09-07 @ 13:34:00
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Yvonne

haha, när man känner sig nere ska man gå in på din blogg...

2009-09-07 @ 17:50:55
Postat av: Johanna till Yvonne

Du är väl inte deppig, Y? Tänk på att du alldeles just är hemma igen,bara slutrakan kvar nu!

2009-09-07 @ 19:13:05
URL: http://littlemeadow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0