Sucka mitt hjärta men brist icke

Sucka mitt hjärta men brist icke...

Jag tänker börja med att beklaga mej, vältra mej förnöjsamt i självömkan och ge en förklaring till alla berörda som i nuläget uppfattar mej som totalt socialt missanpassad.
Så den som inte orkar med sånt kan hoppa över nedanstående rader.

Tänk er att ligga 8 timmar (läs 20 timmar) back redan då ni vaknar 07:00 måndag morgon.
- Yohooo, rise and shiiine.......

Arbeten att göra MÅNDAG
1. Skriv arbetsansökan och CV enligt uppsökta mallar på internet.
2. Leta på nätet upp Folkpensionenanstaltens ansökan om resersättning. Även på finska. Den skall du klara av att intervjua en finskspråkig människa och därefter fylla i korrekt (förbered, intervjun sker på torsdag)
3. Leta upp en artikel i ett vårdmagazin. Denna skall minutiöst analyseras för att uttömmande svara på frågor berörande vårdteorier, etiska synvinklar o liknande.

TISDAG
Arbete hemifrån gällande diabetes. Grupparbete som på torsdag skall presenteras i form av workshop. Man skall laga en liten utställningsmonter där man på kreativt sätt lyfter fram fakta, gärna aktiverande alla olika sinnen då folk har olika sätt att lära sej.
Klockan 14:00 studiebesök på labben.
16:00 vid hemkomst satt jag på datorn och fortsatte med måndagens jobb eftersom det inte var klart. Lagade efter nån timme den snabbaste middag jag kom på, ugnskorv (hate it), och fortsatte efter det att läsa på en tent tills idag, rörande journalhandlingar och de lagstadgar som rör dessa.

Fortsatte sedan med arbetet från måndagen tills klockan var 23:00. Duschade och lade mej 00:00.

ONSDAG
Vaknade med strupen hopsnörd av förkylningssmärta. Låg i sängen och funderade vilken av dagarna denna vecka jag skulle kunna vara hemma & kurera mej. Svar:Ingen.
I skolan praktiska övningar, katetrisering och andningshjälpmedel.
Känner att inläggning av permanent kateter skulle va nåt för mej,där sparar man ju iallafall några minuter.
Skrev tenten som den förrädiska lärarn lät gå under namn "läxförhör" för att tona ner eventuella raseriyttringar.

Ikväll: Förbereda vackra & kreativa skyltar till workshopen imorrn, träna på finskablanketten som jag skall klara att toista ihop i ett bedömt samtal med lärarn imorgon.

TORSDAG
Presentation av grupparbetet. Fräscha ideer skall sprudla och smitta åhörarna med nyfikenhet för just VÅR monter. Även sprudling på finska önskvärt!
På kvällen: läsa till tenta, runt 100 sidor el. så. Tvingad till råpluggning eftersom varenda minut denna vecka är fylld med andra uppgifter vilket kommer att resultera i ett ljudligt "POFF" i samma stund tentan är skriven och hjärnan frikopplar.

FREDAG
Fredagar är fredagar,och att i en kakafoni av sinnesrubbade hjärnspöken som babblar osammanhängande i en trasig hjärna, få göra storslagen sorti genom en stor-tenta kommer bara att resultera i en fredagskväll som dreglande vårdpaket själv.

Detta är min verklighet gott folk, men som den ändå rätt positiva själ jag är, inser jag att ordspråket "Det finns en lösning på alla problem" kan komma till nytta här.
har tänkt ut några konkreta sådana:

Ostbågar

Piller

Lime gin

och som en sista utväg....

weapon

Ja man har inte större problem än man skaffar sej.

Nu tror jag Panadolen börjat göra verkan, fortfarande värk i halsen och hostning utlöser smärta ända in till innersta delarna, men febern har nog dalatoch det är dax att laga middag.
Skall sitta med kaffe & älsklingar i soffan en stund efter middag för att sedan starta upp maskineriet igen.

Hoppas jag väckt liite empati hos någon. Nu får det vara slut ältat och slutvältrat. Jojo.

 


Kommentarer
Postat av: Yvonne

lugna dig nu Johanna - snart blir jag orolig på riktigt..det ordnar sig - du fixar de här. Men var är VINET?? Du behöver vin denna helg, tyvärr är vindruvorna så gott som slut annars har du fått det av mig...

KRAM - snart helg!

2009-09-23 @ 18:28:54
Postat av: Linda

Jag VET att du är bra på att lägga ut texten men det ÄR verkligen så här jobbigt som du beskriver i verkligheten. Det vet jag av egen erfarenhet. Tänk, då byggde vi hus sista året jag gick på vård! Konstigt att vårt förhållande höll men det kanske betyder att vår kärlek övervinner allt? Betyget fick sej dock en omgång men jag får vara nöjd att jag klarade mej så bra som jag gjorde.



Man ska inte ha något annat liv än studentlivet.Bo i en sunkig liten etta,n äsan i böckerna jämt, leva på makaroner och ketchup eller kanske kaffe och macka. Inte ägna någon som helst tid till familj och vänner.

Empati har du här! Det är det man mest behöver. Medkänsla, nån som säger "stackars dej,fy vad ni har det jobbigt nu".

Då börjar man nästan grina för att allt bara känns så hopplöst och oändligt.

Kämpa på.

Du klarar det här.

Kram!

2009-09-23 @ 19:13:22
Postat av: Emma

Jaaa-aa nog vet vi vad vi ska göra varenda en lite ledig minut denna vecka nog! Herre jösses.. Och jag kan lova.. att det är knappast bara jag som tänker dricka ett glas vin, om inte TVÅ t.o.m. på fredag. För de är vi allihopa minst sagt värda.. Så NJUT av helgen sen!

2009-09-23 @ 20:16:00
URL: http://emma12345.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag får ju hjärtklappning bara av att läsa om din vecka (veckor)..

Vårdinstitutet verkar vilja ta kål på sina skolbarn & vuxna..

2009-09-23 @ 21:18:53
Postat av: Morbroderiet

Det är så när man är "ung", det är ganska sällan man ballar ur helt fast man skulle vilja.... Det här fixar Du, det kommer bättre veckor. Annars rekommenderar jag en tripp till norra Indien och göra så här: http://www.youtube.com/watch?v=Tbxwsgn94yM vilket Sarah tyckte var jättekul. Hon hade svårt att sluta skratta, HUR sku det gå för dig ?

2009-09-23 @ 22:05:08
Postat av: Andréa

Tur att du snart får jullov! men på vård brukar man få någon "liten" uppgift över loven också... Nä men du e duktig Johanna, å de e bra att du finner olika sätt att klara av dessa jobbiga veckor på.. Har ni inte praktik snart förresten?

2009-09-24 @ 07:53:14
URL: http://andreawebb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0