Om ni undrar vad jag gör

Kanske nån har saknat mej och tycker det vart tyst här...?
Igår städades det & donades,lagades mat och sånt, så tiden räckte ingenstans.
Och idag är det skolarbete som gäller.

Har dock ett problem med det här att läsa och skriva om olika sjukdomstillstånd, har jag märkt. Det är mycket värre för mej att läsa om knäckta benpipor som skall dras på rätt eller hjärtinfarkter- det är bättre att bara ha det framför sej på riktigt för då reagerar man bara som man ska: effektivt och klartänkt.
Läser jag om tilltäppta astma-luftrör och djuptgående sticksår får jag fysiska besvär eftersom min fantasi är för god för mitt eget bästa.

Första arbetet idag skrev jag om andningsproblem/sjukdomar och läste ingående om det. Andra arbetet håller jag på med nu, i vilket jag valde att studera stomi-opererade lite närmare. Alltså när nån har sjukdom t.ex i tarmen som har resulterat i att bukväggen öppnats kirurgiskt och tarmen töms på utsidan i en påse.

Så ni kan ju tänk er. Idag har jag gravt nedsatt andning samt tarmdysfunktion. Väntar med spänning på kursen mentalvård. :D

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Hej, fy vad de där låter ointressant!! Är de intressant tycker du?

Alltså har ni uppgifter att skriva om på en dag - vilken/vilka lärare??



Vänta bara när du kommer till mentalvårdskursen - de är då man inser att man har lite släng av alla diagnoser, hugaliga intressant måste jag säga (;



ha de bra!!

2009-09-14 @ 19:27:37
Postat av: Yvonne

nu blev de fel igen, jag menar har ni två arbeten att skriva om på en o samma dag?

2009-09-14 @ 19:28:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0