Hemma lite tidigare

Kom hem lite tidigare idag,skulle vart i skolan till 15.40 typ. Lärarns barn insjuknade dock i magsjuka ( huga- inte det också..) så vi skulle få åka hem och göra uppgift via nätet. Vilken jag nu inte hittar.
Frågan är- skall jag fortsätta leta efter den eller ska jag betrakta mej själv som ledig?
Är fortfarande lite krasslig,tror jag använder det som sköld och tar ledigt...

Men en positiv sak om skolan  kan jag faktiskt säga,fast det tar emot. Jag klagar mej hes (och andra till uttråkning) om skolan och allt arbete med den, men nog ÄR det skönt att vara hemma alla vardagskvällar och helger...utom när jag jobbar extra då förstås 
Efter att ha jobbat skiftesjobb några år, vet man hur ofantligt mycket tid man missar med sin familj då man är borta minst tre kvällar/vecka och flera helger i månaden. Har man mot förmodan dessutom ett fritidsintresse/kurs man vill gå- trots att det nästan är omöjligt pga kvällsarbete- är man hemifrån ännu mer.
Det är inte bara nackdelar förstås,särskilt som jag inte är en morgonmänniska, plus att det är ganska najs att vara ledig mitt i veckan och chans till längre sammanhängande ledigheter oxo.
Men det känns ändå som att jag är hemma väldigt mycket nu,fast jag sitter med laptopen i famnen för det mesta.
Men som exempel:
På kvällarna,att sätta sej i soffan med gube & en mugg kaffe- hände aldrig eller sällan förut,nu varje kväll!

ljus

Lite vardagsmys,det är viktigt! Livet består ju till 90% av vardag, måste sluta leva bara för lediga dagar.....Annars blir inte livet långt, om man bara räknar lediga dagar till liv!

En annan sak, om min dator som jag skulle kunna faxa till Norge (ni vet: pappersstrimlarn...)Om nån kan hjälpa mej med detta problem- SNÄLLA jag kommer att
a. skada någon/något inom en inte allt för avlägsen framtid
b. spräcka ett blodkärl av ilska
c. få bestående arytmiska störningar i hjärtverksamheten
...om inte detta kan avhjälpas. Första problemet är ju mellanslagstangenten som Felix klöste lös förut- den kan jag säkert få fixad någonstans, utan större svårigheter. Orsak till det är att man numer måste bulta ner tangenten på exakt rätt ställe.
Åkej, det var problemas ett. Går att åtgärda,helt säker.

Över till nästa, ett mycket större,mer irriterande och TIDSKRÄVANDE. Antagligen orsaken till varför mina arbeten tar 50% längre tid än alla andras. Med risk för att alla skrattar, och att detta är nåt skitsimpelt som jag borde ha fattat....
Så här är det: När man skriver hoppar själva markeringsstrecket- ni vet,blinkande strecket som visar var fan man är och skriver- det hoppar hiiiit å diiiit - precis som det levde ett eget roligt liv!
Mitt i en mening, mitt i ett ord eller när jag trycker mellanslag, ja när som helst! VAD BEROR DETTA PÅ!?!????????
Ni kan ju tänka er- i varje mening!! Vilket betyder att strecket kan ha hoppat vart somhelst så man sitter och skriver sin nya mening var som helst i den gamla texten- vilket leder  till oförståeliga meningar, man måste sudda,skriva nytt och fundera och formulera om IGEN. Tar tid,humör och förstör inspirationen!
Det beror inte på Ins-knappen-det har jag provat.

TIPS FRÅN DATANÖRDAR- TACK! Fråga alla ni känner och hjälp fattig studerande me detta!
Datorn är ny, ganska iaf, Acer 7220. Jag kan väl inte behöva köpa ny heller!

Haha,kom just på vad en gammal tant, över 90 år, brukade säga( då hon levde) om det hände nåt spännande, upprörande eller skvallringsvärt:
- Gå runt i byn och säg det åt alla du möter! (med ett krokigt pekfinger höjt och plirande ögon)
Hihi, hon hade levt i tider utan telefon och internet hon!

Så, bara sista stycket hoppade streck- he&%#etet 23 gånger, så ni förstår att nuuuu måste jag vila humöret lite.

Men glöm ej att hjälpamejnu!










Kommentarer
Postat av: Marie Sundblom

Hejsan Johanna :) Det kan fixa sig om du trycker ner scroll,pause,insert, delete, home, pg up, pg dn, end efter varandra... behöver itne vara i den ordningen :P det var vad jag lärde mig när vi inte fick det att funka i skolan :)

2009-09-30 @ 20:15:10
Postat av: Johanna till Marie

Tack snälla-jag skall prova! Hoppas för övrigt du har det bra i finland!

2009-09-30 @ 20:45:33
Postat av: Emma

Allså jag hittade inte heller denna dära uppgiften.. jag tror att J har missat de där med att öppna Anatomi kalssrummet för oss.. hrmpf...

2009-09-30 @ 20:55:16
URL: http://emma12345.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Jag känner igen det där då markeringen flyttar sig hur som helst!!! Jag blir minsann minst lika galen som dej. Och skulle man titta på skärmen med jämna mellanrum så skulle det inte vara så farligt men gör man det då, nä man skriver på bara och sen...blir man som sagt GALEN!! Jag förstår om det tar tid sen..

Tipset du fick av marie, funkade det??

Annars kan det vara så enkelt att man har handflatorna halvliggande på, du vet den där rektangeln här nere, haha, fattar du vad jag menar haha...nu fick jag ett skrattanfall igen och ensam är man hemma. Härrigud skulle någon höra mig nu trodde dom jag var galen...men jag pratar bara med dig, hahahhah

2009-10-01 @ 07:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0