Helgen som gick

Ja det har vart bråda dagar med allt från studiebesök till ryggsmärtor...

För att börja från början,kan vi ta det från fredag eftermiddag då vi från skolan skulle hit till min hemby, på studiebesök till Stall Joy, där Jeanette Eriksson talade sej hes om sitt liv och arbete i rehabiliteringens tecken.
Fantastisk människa som jobbar med att hjälpa människor och som dessutom gör det för att hon älskar det och vill alla väl.
Då vi kom dit satt en mys-farbro och spelade dragspel,om än en aning ylande..men det vita skägget lyste i solen och han log nog så vänligt åt alla...men jag KÄNDE LIKSOM PÅ MEJ att det var nåt lurt. Det var när jag rundade ett hörn och fick syn på:

Äpplen i släde

...som jag fattade vem det egentligen var!
Med tanke på det känner jag att min tro på genomgodheten hos honom är en aning överskattad, då han i nästa sekund med ett smörjat munläder försökte ta hutlöst betalt för assymetriska skärbrädor som han påstod sej ha lagat själv. Med tanke på att sandpappringen utförts MOT träets riktning kan jag bara önska honom bättre lycka med Lill-Nisses snickar-uppfostran under återstoden av hösten.
Det lackar mot JUL som bekant.


Efter avslutad skoldag bar det av hemåt, och kom under en snabbt övergående fadäs på eftermiddagen att önska mej själv tillbaks till tiden då Fiesta var mitt fordon.
Skulle och skjutsa Senny till övernattnings-party,och det visade sej att deras parkering var så full med bilar att jag beslöt att backa ut därifrån. Enda stället att svänga på blev således en liten Y- korsning med utfallsdike på alla sidor.
Men här är jag forfarande, och allt gick väl.

Sedan kom högt älskade mannen hem från jobbet, och det visade sej omgående att hans rygg hade brakat totalt, vilket brukar inträffa några gånger varje år.
Hmmm,inte nog med att det är jobbigt att se någon ha väldigt, väldigt ont,men jag hade ju nästan hunnit skriva listan på allt vi skulle göra i helgen klar- eftersom inkommande vecka kommer att vara den jädrigaste i min skolgångs historia. Så den listan blev det inte mycket med!
Han hade dessutom begåvats med en fantastisk förkylning oxo, och det förstår ju alla med minsta tillstymelse till fantasi,att kombinationen ryggont-nysa-hosta är utomordentligt förträfflig och något vi i värsta fall enbart önskar våra fiender.

Natten mellan fredag och lördag sov jag väl en 10-11 timmar ungefär,men inte tror jag att jag hade mindre påsar under ögonen ändå när jag vaknade.
Det skulle handlas, hämtas barn, klippas gräs och lagas middag.
Var med familyn på skördefest ytterligare än gång (mannen med dragspelet höll sej bakom ett skynke, ätandes pannkaka) egentligen mest för att få barnen att träna på att säga JOY istället för NÄIJ som de oftast säger.
....eh,gud vilket lågt skämt...

Idag har jag vart på jobb på äldreboendet, och i vanlig ordning fyllt på kolhydrat-depåerna so to speak...
Vi har ätit middag, vikt tvätt och duschat barn- och egentligen skulle väl ett glas vin vara på sin plats.

Vad säger ni- tror ni man är värd det fast det är söndag? Har en slatt kvar i flaskan från helgen som gick.
Skulle väl vara synd att låta det förfaras......

Lite bilder från Stall Joy

Klasskamrater

Klasskompisarna fikar...ungefär som när småbarnen från grundskolan är på utflykt- direkt till bull-ståndet---:)

Nicke

En tjej i klassen hade en såååå gulligull vovve...Nicke.

Ture

Ture

Liam

Liam

De har 14 hästar så om ni ursäktar tänker jag visa dessa två, och de som vill se de andra får fara dit självaoch kolla....Men mysig gård har de, otroligt fint!

Nu lägga barnen/ Kramizar Jolanda





Kommentarer
Postat av: Yvonne

Hörru Jolanda, i am back in town, ska vi ses nåt?



Vems vovve var på bilden, int kan du bara skriva en klasskompis heller...

2009-09-20 @ 21:12:10
Postat av: Morbroderiet

Vicken tur att Johan har en egen sköterska hemma !

2009-09-20 @ 21:21:50
Postat av: Åsa

Söt hund och söta hästar! Vad är det för ras på doggen?

2009-09-21 @ 16:29:04
Postat av: Johanna

Hundvalpen tros vara en Jack Russel.Det är Marikas hund.

Och ja,mobbi,det är tur att man kan lite sjukvård...Var man än är har man jobb lixom,det blir man aldrig utan.

Klart vi ska träffas Yvonne, nästa vecka kanske om det lugnar sej med skolarbete.Denna vecka är nämligen sinnessjuk. Kul att du är hemma iaf.

2009-09-22 @ 08:38:10
URL: http://littlemeadow.blogg.se/
Postat av: Andréa

Så fina hästar! När jag köper häst skulle jag vilja ha en skimmel! Min skimmelperiod har kommit tillbaka, de är sååå fina!



jag sku vilja komma ut någon kväll när ni har passlig. Måste få se den lilla sissungen!

2009-09-22 @ 08:40:45
URL: http://andreawebb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0