Brukar tänka på det

Att man inte skall ta sina älskade för givet.Vad vet vi om morgondagen?
Varför blir man arg över småsaker som brödsmulor på bordet, disk på bänken och att det alltid är stressigt med vardagsbestyr som alla hatar?
Och varför hatar man vardagsbestyr?Man längtar till fredan och struntar i att leva på vardagarna. Men är det inte mest vardagar som livet består av? Den dagen livet rubbas i sina grundvalar,är det inte då så, att det man kommer att sakna mest är just...vardagen? Att livet rullar på som det aldrig gjort annat...

Kom ihåg att ni inte har dem ni älskar för alltid för det har man inte.
Jag är glad för att mina barn orkar springa, äta, gå i skola, vara uppnosiga och bråkiga.  Lycklig att jag får ha dem som jag älskar så oändligt alla dagar.Inte alltid jublandes, man kan ju bli galen förstås, mest hela tiden känns det som, men jag tänker nog alla dagar på hur lycklig jag är.
Att jag älskar min gube och blir glad när han kommer hem från jobbet. Att jag fortfarande är kär i honom och får ha honom hos mej och att han är min trygghet och min älskling. Att, fast man har sina dåliga dagar,för det har alla, är det ändå kärlek då det kommer till kritan.
Till och med fast det är vardag.

Det finns människor som inte har en vanlig, grå vardag. De har ett liv som är helt upp & ner, allt är ställt på ända.
Vanmakt, sorg och frustration, strupen ihopsnörd av ångest. De skulle ge vad som helst för en hel vecka vanlig, grå vardag.

Läs om det här, och man fattar hur fort det kan vända. Vi har inget så värdefullt som våra kära, vad gör egentligen lite skit i hörnen? Och vad är så viktigt att vi stressar livet ur oss? Egentligen?
Men allting är relativt, och vi människor är experter på att beklaga det vi har utan att tänka på vår rikedom. Så är det.

Men ibland vaknar man.....

Kommentarer
Postat av: Yvonne

2009-09-06 @ 21:57:45
Postat av: Anonym

ja, Johanna så sant som det är sagt..vi borde faktiskt tänka lite längre, vi e för egotrippade och tar allt så för givet.

Jag vet vad det innebär att "mista" någon och det stämmer att vi har bara varandra till låns...

2009-09-06 @ 22:02:34
Postat av: Emma

Ja, du har så rätt. Man får sig en tankeställanre nu och då, och blir påmind om att man ska ta vara på och vara lycklig för de man har..

2009-09-07 @ 06:31:50
URL: http://emma12345.blogg.se/
Postat av: Andréa

Jo, man ska va lycklig för de man har! Det är bra att få små påminnelser om det ibland, att man ser hur rik man är egentligen. Lätt att glömma bort sig i vardagen.



Egotrippade eller inte, vi människor har ju egen vilja, eget humör och lynne. Att vi sedan retar upp oss över "bagateller" kanske är onödigt, men vi fungerar ju så. Vi vill att var och en i flocken skall sköta sin uppgift så att vardagen skall fúngera bra... Det kanske bara är ett sundhetstecken att vi irriterar oss på varandra lite.



Vissa perioder, när man själv har det jobbigt, känns det svårt att se hur världen bara fortsätter rulla och folk fortsätter leva sina liv som vanligt när ens egen värld står stilla.



Carpe diem

2009-09-07 @ 08:36:58
URL: http://andreawebb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0