Bilder från mässresan =)

Nu skall jag visa vad jag tycker var viktigast från vår resa igår.

Detta köpte jag redan på morgonen för att kunna le ansträngt hela dagen :

läppglans

På vägen hem insåg jag att det snart skulle bli fredag igen:

gottis

Vin

Som ni ser, det verkar kunna bli en mycket trevlig fredag.

Själva mässan var väl intressant på sitt sätt, men inget för oss vårdare egentligen. Men nu har man sett lite och vissa saker kan väl vara användbara.
Gick runt med klasskompis-Emma, och vi hade ju trevligt iallafall så det var ju bra på det viset! =)  Kameran hade jag faktiskt hemma,men Emma hade med sin. Det vi träffade på som ansågs vara fotograferingsvärt på hela dagen var en barnrullstol i häftiga färger.
Ja, så ni förstår att vi har med oss mycket användbart från den trippen...=)

Ja,konjak då. 2 småflaskor köpte jag. Johan har skjutit en and.
Konjaksflamberade andbröst, det har vi lagat en gång förut och det var så gott att jag blir tårögd vid minnet.
(med den allra krämigaste gräddsåsen m. konjak till...snyyyt)

Johan har vart och skjutit in byssan ikväll, barnen har bråkat och gjort läxor. Jag är totalt ledbruten med kroppsvärk. Börjar nästan bli orolig eftersom jag har så ont i nacken att jag knappt kan böja den framåt.
Har försökt locka med sockerbitar tom, men ingen människa bryr sej tillräckligt för att massagera mej.

Nåja,bättre snednackad än styvnackad som vi brukar säga här i torpskogen.
Eller avnackad precis förstås, det vore ju förfärligt! Hjälpmedel för sånt fanns det inte ens på mässan!


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Konjaksmarinerad and, hmmm kanske...

Men vinet, javisst! Jag längtar hem till mysiga helgkvällar, snyft...

2009-09-10 @ 20:59:57
Postat av: Åsa

Jag tror bestämt vi kommer efter ål i mårrån jag!



Förresten undrade jag vad det där på första bilden var..

2009-09-10 @ 21:01:39
Postat av: Johanna till Åsa

Ja du vet,mässan hette Ett bra liv, och handlade om olika hjälpmedel för att få det ....så,jaaa.

2009-09-10 @ 21:12:36
Postat av: Johanna till Yvonne

Gumman du e snaaart hemma!Då kan du kolka vin i 2 veckor fast! Alla i klassen hälsar!

2009-09-10 @ 21:13:49
Postat av: Emma

Jaa-aa, de var en trevlig resa trota allt:) tack tack!

2009-09-10 @ 21:49:02
URL: http://emma12345.blogg.se/
Postat av: Emma

trots allt skulle de stå... konstigt att man fortfarande inte kan stava efter sisådär 13-14 år i skola..:)

2009-09-10 @ 21:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0