Vad roligt det var!

Har faktiskt vart med dottern till vän Jennys foderhäst Marit, där vi fick pyssla & rida!
Och vad roligt! Man glömmer,eller minnet bleknar med tiden,till och med vad gäller roliga grejer!
Tyvärr glömdes kameran i bilen, så inga foton denna gång- synd,men Jenny sa att vi skulle få komma igen!

Senny var jätteduktig,hon red helt själv både trav & skritt,och hon var duktig!
Jag fick oxo rida som sagt, och om ni minns tv-programmet om familjen Macahan (? stavning) med farbro Zeb i spetsen-hjulbent gammal KÅBÅJ, exakt så känner jag mej FORTFARANDE!
Man tyckte- medan man var aktiv i ridning- att det väl inte var så mycket,lite motion förstås för man blev ju riktigt trött medan man var duktig och orkade hur mycket som helst!
Men nuuu...inte red jag länge! Och inte nåt avancerat,verkligen inte...Men INGA ridarmuskler finns kvar!
Åååå, vad löjligt att man ridit flera år,och visste vad/hur man skulle göra-men inte kunde det eftersom musklerna inte existerade!
Haha,vad fjantigt!
Men sååå roligt att jag knappt kan hålla mej från att börja våldgästa stackars  Jenny i stallet....TACK J !!!
Hjulbent mamma Zeb skall nu hjula sej ut till köks och reda ihop lördagsmiddag med svaga armar...
Upplyft av ridterapin....=OD
=OD
=OD
JÄTTEGLAAAD!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ser det hela framför mig....har prövat själv, helt oförberett och jag kom inte ens upp, trots 2 flickors högsta önskan och ihärdiga försök att få mig upp på hästryggen....allt bottnade nog i rädsla....de va då de, nu e jag inte rädd för ngt, kram till dej Johanna

2009-10-10 @ 19:03:58
Postat av: Yvonne

haha! Du kan lägga ut text du..

2009-10-10 @ 20:44:41
Postat av: morbroderiet

Din gammel morfar visste hur det stavades och han missa inte gärna programmet, det heter MAKKAHAN !

2009-10-10 @ 22:26:51
Postat av: Andréa

Tyvärr kan jag inte koppla upp Zeb på näthinnan, jag tror inte jag sett Makkahan. Men jag får ju syner ändå förstås =O) He he he...



Ja, hästar och ridning är nåt utav det härligaste som finns!

2009-10-11 @ 08:40:00
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Emma

wow, va kul de där lät.. själv har jag också ridigt i flera år tidigare.. men inte nu på lääänge.. Har funderat på att ta upp det igen.. har en jag får fara till när jag vill:) Men. har du mycket träningsväerk idag då?;).. De brukar ju villa ge tendens till de iaf..:P

2009-10-11 @ 09:52:16
URL: http://emma12345.blogg.se/
Postat av: Jenny

Klart du kan våldgästa, jag får inte rida på bra länge, min svanskota är bruten. Så det är bara bra om du vill rida mer. Kramz

2009-10-11 @ 12:34:01
Postat av: Johanna

Jenny:ÄSCH DÅ, ajaj,inte skönt!Synd att säga ;kul för mej...!

2009-10-12 @ 16:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0