Torsdag...snart fredag

Snart fredag igen,vilket känns i kroppen!
Kan inte fatta vad jag fick för fel, fast jag är så trött så lagade jag nåt så avancerat som köttfärslimpa med äppel och plommon inbakade i mitten, till middag.
Dessutom, medan jag höll på med köttfärsen med ena armen, lagade jag den numer mycket berömda Paulinas äppelkaka med den andra.
Det är ert fel! Alla ni husmödrar, som visar upp äppelmos,plommonsaft,marmelader,semlor, kakor och annat husmoderligt på era bloggar, som ni hinner göra alla dagar!
Så nu, efter att både ha stressat med att vara sådär huslig (som jag ju egentligen är och dessutom älskar att va,men inte riktigt har tid att förverkliga just nu...) i köket,men även uppfyllt min plikt och hjälpt till att äta av den fantastiska kakan- ja, ni förstår ju själva att en kvinna blir knäckt! Dessutom,(man vet ju aldrig,en kaka kan bli torr..) kände jag mej tvungen att laga vaniljvisp till den där kakan oxo...Men den var saftig och god- vaniljvispen passade dock ypperligt till ändå, som tur var!

köttfärslimpa


paulinas äppelkaka

Vidare kan jag förtälja att mina texter fortfarande kan förvåna mej själv, genom att det hoppande strecket fortfarande ger upphov till de mest fantastiska meningsuppbyggnader! Skall ta och se om jag kan pina nån datanörds.-lärare imorgon....
Inte kul när man läser igenom arbeten man just skickat in till skolans sida, där även andra elever kan läsa det man skrivit- och först ser man att det hoppande aset till streck gett upphov till pinsamma meningar som ingen kan tyda...AArgh...Jaja,mycket nöje önskas alla läsare,varsågoda...

Jag har lovat mej själv,att ikväll SKA jag gå och sova tidigt! Jag måste- har ni varit med om fenomenet på morgnarna, då man inte sätter kaffepannan under bryggarn, försöker få ner kaffefiltret i vattenbehållarn eller undrar vem fan som har druckit upp all mjölk- tills man inser att man står och tittar in i  ugnen?
Och när detta fenomen börjar hålla i sej fler och fler timmar,tills det slutar med att det aldrig hinner bli bättre under dagens lopp....ja,då måste man gå och lägga sej tidigare! Om man hinner.

Min mor skrev på sin blogg att hon var så misslynt för hon hade misslyckats med middagsmaten några gånger inom loppet av en vecka.
Ojoj mamsen,skulle vi ha god mat lika ofta som du misslyckas, skulle kanske inte våra barn vara så undernärda och hungriga på godis varje helg...
Idag glömde jag att sätta lök i köttfärsen. Ni hör ju själva! Utan lök i maten- vad är ens det för mat!?
I samma andetag som jag insåg det misstaget och sa det högt (med munnen full av äppelkaka), kom jag på att denna gången blev det även en ny variant på Paulinas äppelkaka, utan kanel, men vad gjorde väl det?

Vi hade ju vaniljvisp.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ha, ha ja det är nog typiska stress-symptom du har, så gå i säng! :-)



Förra veckan var det en dag som det inte gick så bra för mej heller..

Vi hastade iväg från jobbet, jag var en sväng på toa först bara och så skulle vi in via City Livs och handla lite och sen när vi kom ut därifrån undrade jag vad det var som slängde i ögonvrån.. Jo, det var mitt bälte som jag inte hade satt fast när jag var på toa! Korta läderjackan hade jag dessutom..

Samma kväll var vi ut med hundarna och sen skulle pappa ner till butiken och jag skulle laga mej en kopp te och kolla på bloggarna lite. Men så började det lukta så konstigt mitt i allt, så jag trodde att bykmaskinen brann, men då slog det mej, TEKASTRULLEN... den bara stod och hoppade och jag slängde mej över den och fick ut den på trappan och kylas ner, helt grå inuti och svart under!

Jag brukar häva ur mej när jag hör sirener i stan, at det är väl någon som torrkokat tevattnet på Edlagården igen, men snart har jag väl dem här...;-)



Tack för att du inte ringde och bjöd på äppelkaka i kväll, för idag var vi svaga... Jag måste ju komma i byxdräkten på lördag

2009-10-01 @ 21:18:09
Postat av: Trollmamman Lowa

Nu blir jag sur, va skall jag nu flippa ut med och börja flaxa ihop så där lätt i köket. Kan du så kan jag va? :) (he,he) Duktig! Du, dessutom bara gillar jag ditt sätt att driva lite sarkastiskt med dig själv. Bra, mycket bra! Kram

2009-10-01 @ 22:36:06
URL: http://lova.bloggagratis.se
Postat av: Emma

Köttfärslimpa med plommon och äppel lät intressant:) Smakade de bra?

2009-10-01 @ 22:37:57
URL: http://emma12345.blogg.se/
Postat av: Lotta Haglund

Så där hände det för mej en gång, en dag också, att allt blev fumligt o tokigt men då hade jag börjat dagen med en imovane. Ses på skolan, kram

2009-10-02 @ 06:19:39
Postat av: Yvonne

Lotta, började dagen med en Imovane, haha. Lite fel tid på dygnet kanske?? Det kanske jag skulle prova någon morgon så kanske jag tog det lugnt en dag i alla fall.

Köttfärslimpa med plommon o äppel, hur ser det receptet ut? Jag brukar laga med creme fraiche o löksoppa, börjar bli utjatat..



Är det samma i år igen att ibland kan ALLA som har tillgång till Fronter läsa ens inskickade arbete???

I sådana fall tycker jag vekligen att du ska säga till på skarpen!! Säg till Tony Salminen, han är ju dataansvarig - du vet han där stiliga (;

2009-10-02 @ 06:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0