Men SOM det segar

Pampadam....lalallaaaa...trummelitrum med fiingrarnaaaaa...

Vad det segar på blogg.se ikväll, minsta sidbytning ska fundera i MINUTER! ARRGH!
Jag hade tänkt mata på med lite inlägg ikväll så folk inte slutar komma på besök pga Music-Maestro i bakgrunden...Kanske den försvinner snart.

Idag har vi på skolfronten förlustat oss med kanyler och sprutor igen, tränat lite teknikeroch injicerat oss själva. Var meningen att man skulle göra det på varann oxo,men alla hann inte det idag. Annars lååånga dagar, trötta börjar vi bli allihop, fnittras och pallras.....Snart höstlov, tackoloov!

Hittade lite bilder sombarnen tagit,ganska roliga.Synd att det segar så ikväll, hade kunnat laddaupp fler bilder om det skulle gått lite snabbare. Dessa är från i somras, söta va?

senny
sennyfelix

 

Dessutom denna från maj 2007 när vi hade översvämning. Kommer ihåg att jag gick ut på trappan för att titta varför katten skrek som en galning, och vad möttes man av? EN STÖRTFLOD ner för grusgången,som fortsatte spruta runt husknuten....kastade på mej Johans skogshuggarstövlar och rusade ut....plumsade genom syndafloden bara för att se att det fortsatte spruta även runt nästa hörn....och ner genom källartrappan stod en arm av gyttjevatten raaaakt ner i källarn!
Jag hade dörren öppen dit, för jag hade mina blomodlingar där på nätterna eftersom det bara var i Maj, och jag hade just vart där och plockat ut dem på dagsvädring.
Fast med dörren,och Felix & jag hjälptes åt att hinka bort vatten- men inte hade vi nån chans....
Började bygga fördämningar istället.....såhär såg det ut, men här hade jag hinkat undan lite redan.
Kul det var att städa upp källarn sen. Jättekul faktiskt.

översvämning

Det var vatten upp till bredden före, jag tror knappt att det är sant fortfarande när jag tänker på det.
Vilka krafter i vattenmassorna! Tänka sej då hur en tsunami är....ja,naturen är inget att leka med,


Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja, jag tänkte ge upp ikväll när jag skulle göra ett inlägg.. det tar för mycket tid ändå, tycker jag!



De är bra på att arrangera bilder dina barn! Jag måste se om jag sparade bilderna de tog här förut.. :-)



Vi fick inte heller behålla simbassängen vi hade i källarn den dagen i maj, men vi fick ny bykmaskin i allafall.. ;-)

Det var nog otroligt hur det var då,steg inte försäkringarna efter det?

2009-10-08 @ 21:26:25
Postat av: Emma

De var en lång med roliga dag i skolan tyckte jag, som hann injecera i armen på en annan:) Intressant faktiskt!!

Men angående översvämningen. jisses vad vatten.. Va de under den peioden som nån i hammarland måsta ta båten hem till huset iställe för å köra bilen?? Typ i Bovik tror jag de va?!

2009-10-09 @ 06:17:33
URL: http://emma12345.blogg.se/
Postat av: Linda

Men Johanna!! Skyll inte på naturen när det var du själv som hade lämnat trädgårdsslangen sprutandes nere i källartrappan! Här har vi ju bildbevis till och med!!!

2009-10-09 @ 08:39:07
Postat av: Johanna till Linda

ÅÅååå,det hade jag inte tänkt på...Attans, men vi fick ju hyran på kastflaket betalt från Ömsen,så man fick lite bidrag att bli av med källar-skit...Inte illa...=)

2009-10-09 @ 13:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0