Ljuvliga,ljuvliga helg...

Ikväll är programmet att njuta av familjelivet i luuugn och frid med de allra käraste.
Imorgon eventuellt en ridtur faktiskt! SOM jag saknar min ridning! Musklerna har förtvinat och ersatts med fett, får se om jag går hjulbent efter den övningen imorrn.
Sen de vanliga sakerna som att handla mat och plockningarna av grejer-saker som aldrig tar slut.

På söndag: överrasknings- fika för svärmor, som fyllt 60 men har vart på resa. Hon kommer hem på lördag,och på söndag tar vi kalilas.

Ganska stor tent på måndag,med material att läsa på som det känns som att vi inte riktigt gått igenom ordentligt, plus den hatansvärda läkemedelsräkningen. Ni förstår ju att man måste kunna det felfritt och utan tvekan-mediciner ska räknas ut exakt och inte lite sådär på ett ungefär.

Ja, 24-timmars dygn är ibland för lite. Jag är iallafall nöjd att jag inte tackat ja till nå arbetspass denna helg,och jag är också nöjd att det är fredag. Riktigt,riktigt tillfreds faktiskt. Imorgonbitti är det jag som tar sovmorgon, och sover tills jag vaknar. Ser fram emot mys-frulle med rostat bröd, kaffedoft och Husis-tidning. VUXET!

Funderar nu om jag faktiskt skall starta garderobsstädning eller om jag börjar imorgon,utvilad och fräsch.
Jaaa.Det visar sej.
Ska göras lista över vad som behöver inhandlas i klädväg, känns som alla barnens (mycket iallafall) är urväxt eller har hål på knäna och är urtvättat.
Skulle inte vara helt fel med lite nytt åt mamsigullet heller, kulkul att ha på sej noppiga, disktrasfärgade kläder alla dagar...med sladdriga muddar. Man känner sej så FRÄSCH.

Så om ni känner nån med alldeles för mycket pengar kan jag skicka kontonumret på studs!
Tar gärna emot inbetalningar angående inredningsprylar oxo! Så sugen på fix och don här hemma,men det hakar liksom upp sej. Man vet vad man vill ha,men smakar det så kostar det, som nån klok har sagt.

Ta vara på varann nu/ Johanna

Kommentarer
Postat av: Andréa

Härligt att få rida! Skönt med slapparhelg utan jobb. Lite projekt har man ju förstås alltid i helgerna.



Jag tyckte läkemedelsräkningen va ganska kul jag, men lite jobbigt att de ska va så exakt o allt rätt i tentan. Men de fixar du lugnt!



Ahhh, sovmorgon.... JAG VILL OCKSÅ HA!



Ni får ha en skön helg nu då!



2009-10-09 @ 15:08:11
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Åsa

Härligt med sovmorgon, men man ska gå i säng ganska tidigt så man ändå vaknar slage tidigt och inte sover så länge, för då har man garanterat ont i huvudet och känner sej som man skulle ha varit på fest!

Och framförallt att man hinner lyssna på Ring så spelar vi..



Lite tips om Husis: Ganska tråkig på måndag, tisdag & onsdag, men på torsdag brukar det vara lite matreportage och recept, fredag är det korsord, lördag kan det vara ganska bra reportagen och en och annan dödsannons och på söndagarna är det resereportagen, personporträtt och massor av trevliga dödsannonser att titta på.. ;-)

2009-10-09 @ 15:29:20
Postat av: Andréa

Trevliga dödsannonder att titta på... =Oo =O)



Asså Aron vakna tio i sju imorse och efter det blev de ingen mer sömn... Sovmorgon... Det är vad jag bad till gud om imorse när Aron börja snacka. Han måste få egert rum snart! Då kan han ju ligga å snacka en stund utan att de stör mig.

2009-10-10 @ 07:56:24
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hahaaa,vilken diskussion det här blev...Dödsannonser,håller med,de ÄR läsansvärda!

Och Andrea, det är bara småbarnsmammor somkommenterar andras bloggar den där tiden lördag morgon.Läskigt.Sant.

2009-10-10 @ 18:09:23
Postat av: Bella

Härligt att du har en skön helg.

Du är snygg i vilka trasor som helst!

Man ser ju på Tv sådan där otvättad baglady look.

Håret i stripor.

Tex den begåvade artisten Meja som såg ut som hon tuttat under en bro en månad ellet nåt.

Annars.. jag har svarat din kommentar.

Höres, nu skall jag fara och försörja min familj.

2009-10-10 @ 18:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0