Å nej...

..är det sant att det är SÅ länge sen jag gjorde ett inlägg???
Typ skämmigt- amatörbloggerska...Ska gottgöra detta genom en mångfald av sprudlande små texter alla dagar i fortsättningen, japp,looovar.
Tack och lov för höstlov iallafall.
Inte för att mycket blev gjort av allt som står på den lååånga listan. Lång-långa listan alltså.Inte den långa listan,för den har jag slutat bry mej om för länge sen.
Men jag har iallafall kastat ut allt ur skrubbarna där uppe. Ligger nu kläder, skor + diverse i vårt sovrum,utspritt och klart, bara för den som känner sej manad att kavla upp ärmar och att sopsäcksutrustad ge sej hän.
Annars har man skjutsat barn, handlat mat, städat,lagat mat, dukat fram,dukat bort, tömt kattskitslådan, läst en bok, sippat lite vin, men INTE haft igång datorn!!!
Fatta hur skööönt!
Förresten,ni vet fönstertvättarbunken,DEN har vart ut & luftat sej. Inte överdrivet,men dock. Matsal och farstu iallafall. Tycker jag var bra jobbat.
Vardagsrummet tycker det var orättvist,men nu när arslet kommit ur blöjan, som vi lite skämtsamt säger här i skogen, ska det väl inte dröja förrns resten är fejat heller.

Imorgon ser vi fram emot att få stiga upp arla,och att få åka på jobb! Jaa-a-då, deeet är ju kul.

Imorse när jag steg upp kände jag mej som Rolf Lassgård i nån av hans risigaste rollfigurer.
Kände mej som Indiana Jones när jag försökte brotta mej fram genom djungeln och alla fällor i sovrummet.
Eller eventuellt Rent Hus. (- Men Marilouise har du SETT!!!)
Tänkte att jag kunde ha spelat Arwen i Sagan Om Ringen när jag lördags-fräschade mej på toan. Åtminstone som en dvärg, eller en hob, kände jag mej, helt säker på att jag kunde ha gestaltat nåt av de alternativen i en storfilm. 
Kände även att jag kunde ha platsat i Bonde söker fru där ett tag, Jenny Med Svanskotan behövde mockar-hjälp så jag åkte till stallet o krafsade skit en stund.
Med tanke på att jag redan igår kände mej som MacGyver- då jag försökte uppfinna nåt att pilla isär fönstren med- och att jag utan tvekan skulle kunna medverka i Supernanny ( inte som nanny JoJo då, utan som mamman med huliganbarn) tycker jag att det är jäkligt underligt att jag sitter här som fattig studerande och hårt arbetande.
Med multi-kompetens inom TV-mediala uppdrag borde  man ju iallafall vart bjuden på någe IDOL-galor eller nåt, men inte ens på blog-awards är jag, glammandes & stojandes.
Inte så konstigt förstås, när jag inte uppdaterat sen i måndags.

Ikväll är Senny på pyjamas-party, Elvis tvättar sej på soffryggstödet, Lill-Mjau sover på sin noppiga filt, Johan ligger på golvet framför brasan, Felix ser på TV och nöter i stadig takt i sej lördags- ransonen med godis.
Det är bara jag som har nåt vettigt att göra!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, du är härlig du!

2009-10-17 @ 21:36:28
Postat av: Andréa

Ha ha, de va kul att läsa!



Jag har inte orkat skriva ett ord i min blogg på en vecka jag heller. Tragiskt va seg man är.



Åhh, va kul med pyjamasparty! Avis! Jag skulle också vilja ha de med mina vänner sen. Pyppeparty med vin, ha ha... Slutar välpå arken de... He he, nä, men kul sku de va!

2009-10-18 @ 13:19:56
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Int haft igång datorn på hela höstlovet - hur har du klarat det?? Jag får abstinens efter typ 6 h...

Klagat på sina barn tidigare men vet själv nu hur det känns..

Fönstrena tar du nästa helg - huvudsaken det är gjort till jul...och dit är det inte långt för på Åhlens hade dom julpynt framme, hjälp...

2009-10-18 @ 18:40:30
Postat av: Johanna

Alltså, jag tycker ju att det är lite läskigt när man blir sådär..lite "beroende". Har VÄLDIGT lätt att fastna i spel, playstation,data osv, men även annat...typ läsa bloggar.

Men jag vet om det och kan därmed begränsa mej själv litelite grann iaf. Bra med uppehåll ibland, trots att det är lite jobbigt,separationsångests jobbigt. Och DET är inge bra tecken....Men jag vet ju om det....=OD

2009-10-18 @ 20:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0