The Pinguine walk

För att förvåna omvärlden och skaka om er i grundvalarna lite kan jag berätta att det var lååångt ifrån broiler + pommes på fredagsbordet ikväll! De vuxna åt entrecote och barnen fick lövbiff. Tadaa. Och det som förvånade mest av allt i den historien var att entrecoten varken var seg som gammal musmatta eller härsken och grön, vilket även det inträffat (en lördagskväll när vi uthungrade skulle steka oss lyxmiddag men det slutade med korv istället, eftersom butiken vi handlat i uppenbarligen "gjort en ICA" och ompaketerat efter behag) (och korv är ju som bekant en storfavorit!). Nåja,ikväll var köttbitarna explendido! Dock,man vill ju inte helt utesluta härdat fett och fritöskänslan, så det blev vitlökspotatis-bollar till.

En annan intressant upptäckt som vi just gjorde. Både pappan och jag har vandrat runt här, stela som pinnar av köld- det har vart ruggigt idag och ibland när man blir genomfryst verkar det rent omöjligt att komma upp i normal kroppstemperatur.
Men det var när jag såg Johan gå exakt på samma sätt som jag själv gjorde, som jag kom på det.
(håll i minnet att han är väldigt lång och smal vilket fick detta att se jättekul ut). Han gick med käkarna hopbitna, axlarna uppdragna och armarna stelt neråt, och utan att böja knäna tog han ca 5 centimeters jättesnabba steg för att komma framåt, antagligen för att undvika att benskinnet skulle röra byxtyget. Det såg bekant ut.....
Plötsligt förstod jag varför pingvinerna går som dom gör!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ha, ha, ser pingvinen Johan framför mej! Tur han har byxor på sej, annars sku de bli för mycket måsben över det hela..

Men nog har ni väl ved?



Vi fick piråg & korv till middag!

2009-11-06 @ 22:16:52
Postat av: Yvonne

Namnet på affären som förstörde eran lördagsmidag vill vi ha!!

2009-11-07 @ 17:54:46
Postat av: Andréa

Ha ha, asgarv åt pingvinwalk! Fy va asigt att ha kallt inne! Vi eldar för fullt vi, Peter vill helst kunna gå med bara t shirt på sig han, eller utan.



å fyyy va äckligt med härskna biffar! Å entrecte brukar faktiskt kunna jäklas med konsistens å sånt, man blir så glad när köttet är lättuggat. Ett middagstips jag laga igår som jag höll på käka ihjäl mig av: Kycklingfile´r som jag baka in soltorkade tomater (strimlade) och chevre´ost i och lite krydda o olja över o in i ugn. Till det perfekt kryddad Sötpotatis o potatisklyftor o soltorkade tomatstrimlor ur ugnen. Mumsig sallad och vitlökssmör serverades också till. Jag va sååå nöjd, för de va sååå gott! Men jag va såååå sugen på ett glas rött till! =o)

2009-11-09 @ 13:37:39
URL: http://andreawebb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0