Lilla jul

Oh,lillajul är här....Friden har sänkt sej över hus å koja, nej just det om sådant får man inte skoja!
Att äta lutfisk visst är det gott,pepparkaka har vi också fått.
Nisse liten har vart hit,hängde på dörren en kasse vit (full med billigt skit :) )
Och visst strålar stjärnan i fönstret mild, det är enbart tanken på morgondagen som får mej vild
Att stå där i ståndet och le lite spänt,och känna sån irritation som jag sällan känt
Men det är väl bara till att hoppas och tro, att vi till klasskassan lyckas gno
pengar nåt ryrsligt så vi kan åka,långt någe vettlöst utan att om pengar bråka
För som jag har svettats och jobbat vid ugn,ska jag med på klassresa va bara lugn
jag röstar för södern och nåt lyxigt hotell, nojsar ungarna så får dom smäll
Äh,men jag vet nog hur det blir till slut, klassen åker som vanligt dit ut
till kökar på lägerskola en vecka, ja det kan väl säkert räcka
Jag skickar väl med dem nåt hembakat brö, så har dom nåt att äta där borta på sin ö.

Äh,nu orkar jag inte köra på rim längre..Vi har vart till barnens farmor på lillajulmiddag-lutfisk! OH vad gott det var,jag är så mätt att jag är spyfärdig! Klarar knappt av att sitta i soffan,det känns som maten trycks tillbaks upp i svalget. Är det normalt? Nä just de,tänkte väl det.....
Julstjärnor lyser som sagt milt och vackert i fönstren, funderar på om jag borde laga glögg....hunden gnäller,pissnödig tydligen....Ungarna ser på Robinson-det är lillajul stämning det.
Och imorgon,äntligen dags för den stora marknan i Näfsby skola. Lag er för guds skull dit och handla slut på vad som finns där, så vi kommer hem därifrån!
Fast...nu känns det som jag överdriver lite...Nog har man annat man vill göra,tex lingonriskrans att hänga på ytterdörren. Som jag bestämde tidigare i veckan att jag skulle göra men inte har hunnit. DET tillexempel sku man ha kunnat göra imorgon,men det får bli mysigt på marknaden istället helt enkelt.
Glögg nu,det är bra mot halsbränna har jag hört. Glad,glad lilla jul och myyyspysig första advent till er alla/ J

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jäklar vad du är bra på att rimma! (också) =o)

Det var så gott med lutfisk ikväll och det luktade så gott i hela huset av den, du vet vad..

Vi drack också glögg efteråt och bjöd in C-A och Carro och de hade med sej ost och pepparkakor och det var också gott, trots att vi redan var mätta

2009-11-28 @ 23:11:47
Postat av: Yvonne

Du kan rimmu du - läste den högt för Ingmar och han skrattade; kasse vit full med billigt skit...asgarv!!

Lutfisk - mums med vitsås, potatis och gröna ärter!



Hoppas rökningen går bra!

2009-11-29 @ 11:43:42
Postat av: Anonym

Hörrö Fröding. Det kul med jul! Tänk vad jag kunde rimma.

2009-11-29 @ 19:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0