Kvällen

Städade som hastigast. Iallafall är toan avtorkad och golvet dammsuget. Inte för att det egentligen räknas som städning,avröjning eventuellt. Men jag dammtorkade ju i söndags...Några kubik ren tvätt skulle behöva få hjälp att knalla till inläggning, men hujedamej...
Rotmos till middag blev det, tänkasej, det var riktigt gott. Mamma lagade lutfisk hon, snöväder som det var,och vi diskuterade messledes vilket av de två alternativen som kunde tänkas lukta mest prutt. Bäst blir det att gå mjukt och försiktigt i morgondagens praktikantuppgifter iallafall, man vill ju inte genera sej genom diverse gasutsläpp.
Patienterna är ju fördelaktigt nog dementa,och hinner förvånat fråga sej själva vem som har släppt sej ca 10 gånger före ångorna dunstat, men personalen lär ju minnas det till döddagar.
Man vill ju inte binda ris åt egen rygg heller, utan hålla alla eventuella trevliga arbetsplatser välvilligt inställda.

AAATJOOO, nu är det på gång här igen minsann,man hann inte bli mer än frisk! Felix har vart krasslig i veckan och jag har smort ömma,nariga läppar flera dagar och känt nåt på gång i näsan. Och idag nyser jag så det dånar.Så den smittan fick jag tydligen. Måste hålla ihop hela dagen imorgon bara, så kan det få spela fritt i helgen...
Inte konstigt att man blir sjuk heller,så utpumpad man har vart de här sista veckorna.Som kronan på verket vakade jag förra fredagsnatten för att riktigt ta ut det sista.Nåja, vi får se hur det slutar.

Efter middagen då vi satt och drack kaffe blev det strömavbrott. Tur att vi hade våra ljuslyktor på! Så vi berättade spökhistorier istället för att göra läxor,vilket inte kändes som nån förlust.
Till Felix förtrytelse varade dock inte det avstressande strömavbrottet vidare länge,så läxorna hann vi lugnt med ändå.
Imorgon är det så åter fredag,trött är man som vanligt i slutet av veckan. Därför tänker jag faktiskt gå och duscha nu, för att sedan dra mej tillbaks.I måndags gick jag och lade mej halv 10 vilket är fullkomligt otänkbart tidigt.
Mina avsikter brukar uppriktigt vara att lägga mej "i tid" vilket brukar betyda att tandborstning inleds i bästa fall efter 23.00 nångång. Så ni kan ju förstå min förvåning på tisdagsmorgonen när det bara tog 1 minut att vakna och komma ner, till och med ögonen var öppna!Alla stirrade häpet,inte minst jag själv!
Dessutom hörrni,allt ställdes på ända medan datorn var på rehabilitering! Har ju glömt att rapportera om den fullständiga förvandling jag genomgått!Skall försöka få nån välvilligt inställd att ta lite bilder imorgon så får ni se sen.
God Natt / Johannsan

Kommentarer
Postat av: Emma

Är du nöjd med praktikplatsen? :)

2009-11-06 @ 06:16:16
URL: http://emma12345.blogg.se/
Postat av: Lotta

Är du fortfarande nöjd med ditt "nya" jag, kram

2009-11-06 @ 07:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0