Givande dag

Steg upp, åt mysfrulle. Mysamysamyyyysa.....Julmusik hade vi på oxo....
Stressade sedan med etikettskrivning och inslagning av bakverk, samtidigt som jag försökte förmå barnen att stänga av rally spelet på playstation och klä på sej rena kläder så att inte folk skulle börja må dåligt vid åsynen av dem vid försäljningsplatsen. (ni fattar- bruna naglar & solkiga muddar...-Är det Ni som bakat denna KRYDDkaka...?)
På ett inte allt för övverraskande sätt, tillbragte vi tiden på marknaden handlandes,köpandes och ätandes.
Det var varmkorv med bröd,kaffe och saft och bulle, påtår i kaffekoppen och SEN...SEN kom barnens farmor dit också!Och det vet ju alla- då sticks det genast till en liten slant...och det var då det slog slint. Totalt.
Det metades mete, köptes lotter i alla de lotterier, inhandlades prassliga cellofanpåsar med godis och kola på lösvikt .....håhåh....

lillajul

Kändes kanske lite som att barnen borde lära sej att läsa etiketter och inte bara köpa sånt som ser chokladlikt och gott ut. Tex vitchokladoppade dadlar.Hrm,tack Senny. Eat it! Annars; marsipankul  or doppade i chokla och nötkross. Tack Felix, två askar av det ja....Dessutom chokladmuffins-gluten;laktos;och mjölkfria....Varför, frågar man sej?
Drömtårta oxo,det glömde jag.Tack Felix. Kunde väl ha köpt prima hejmlaga kladdkaka istället?
Jag känner liiite skepsis till de här bakade grejerna på såna här skumma tillställningar. Själv spritade jag händerna och torkade av allt med ny disktrasa osv för att känna att jag gjort det jag kunde för att eliminera basilluskor och sånt före bakningen inleddes, men jaaaa,alla andra då? Hmmm, köper helst inte när jag inte vet vems hårstrået i bullan är, som man brukar säga....
- Lockigt eller rakt? brukar följdfrågan på det bli...=)

lingonris

Gick till skogs och hämtade det allra saftigaste lingonriset- det du Bella,tog bara en kvart!!! =) (internt skämt...)
Resultat:

lingonkrans

Stolt.....

På tal om STOLT: Idag= 8 dagar rökfri!!! Vi är stolta,glada och lättade! Det har gått 15 gånger lättare än vad vi trodde!
Sååå bra att göra det tillsammans-vi har inte alls klöst ögona ur varann, som man kanske hade kunnat tro!
Vi är SÅÅ milda & lena i  rösten här hemma. (eller hur,grannen?)(ni har inte hört panikvrål från balkongen när J vaknat på nätterna och skenat ut i  bara kaliserna och vrålat- TOOOOBAK!!!!)
Vi har faktiskt diskuterat nu ikväll,saker vi båda är förvånansvärt överens om
- Avstressade på jobbet...HUR????
- Mindre irriterade på jobbet...HUR???
- Lugnare inställning...till det mesta
- Mera tid
- Bättre lukt...och luktsinne =)
- Gemensam stolthet, skulle inte kunna svika sej själv eller den andra genom att ta en cigarett....
....ja,ni hör- BAAAARA bra!!! Vi har lite små hjärnspöken ibland bara,vissa vanesaker är svåra att bryta- när ryggraden är invand med vissa saker är det svårt att vänja sej av med det....Men det går!
Jag är stolt över dej Johan!!! Puss puss, du har vart så jäkla duktig och bestämd!

Dessutom, hört att ännu en bekant har slutat röka- LYCKA TILL KAT; var hård nu bara- det värsta är över!!!!

Nu är det dax för kvällsduschen. Men ni vet,har dryftat detta med söndagsduschen förr, snabba ryck som gäller efter barnens eskapader i duschkabinen. Juicen i kylskåpet brukar vara varmare än vattnet man får tvätta sej med efter dom där båda ligisterna...juvelerna...badat sej och gjort av med allt varmvatten!!

Kram på er/ Big Mama JoJo

Kommentarer
Postat av: Yvonne

En sak har jag svårt med och det är skit under naglarna - hellre skitigare kläder..fy farao jag får rysningar.

Tusan vilken fin dörrkrans - pet in lite röda bär till så blir den vackrare än vackrast! Fast då kanske du har fågelbesök hängade på dörren, haha..



Roligt att det går bra med rökningen, ni ÄR duktiga!!

2009-11-30 @ 07:59:44
Postat av: Anonym

Jättefin krans!! Jag gillar när man har sparsamt med dekoration. Skall man sälja så måste man ha lite mera.



Angående lingonris:

Detta är en lingonrisbefriad by. Jag har dammsugitplockat de sista. Nu gäller grannbyar.

2009-11-30 @ 08:02:57
Postat av: Johanna

Yvonne:Hmmm,tja,gamla skator hängandes på dörren vill man ju undvika...:)Så vi får se hur det blir me bären...Faktiskt några lingon kvar på vissa grenar,fast det inte syntes påbilden!

Bella:Jag är lite rädd här nu,att storstövlade damer kommer gloppandes längs vägen med största lingonris-säcken över axeln...Fast,ringer du på före kan jag släng på kaffe...Om du dammsuger här oxo!

2009-11-30 @ 09:12:51
URL: http://littlemeadow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0