Ett tillägg

Erbarmligt men sant, detta måste dryftas...

Vi säger inte Evvropa, inte Ävvropa, inte Juropa eller Ejropa/Ävropa. Eller hur? Det heter E-U-opa, och då
uttalar vi det så också. Europa.

Så VARFÖR ska det det va så SVÅRT att inte säga Evvro/Ävvro, Juuuros eller ejro/äjro?
Det var väl det värsta med hela valutaunionen, inträdesprovet borde ha bestått i nationell enighet
- Det heter alltså EURO!

Röstar för tillbakatagandet av mark. Mark-päängar.
Fast då kanske vi kan uttala det  "märk", " marrck" eller "mavvk". Eftersom man tilloch med kan byta ut bokstäver som man behagar, så kan man ju egentligen säga precis hur man vill! kanske Spark,knark, snark, oändligt med valmöjligheter, blir snart bara lite svårt att fatta vad folk säger egentligen.
- Dag sill ta lera ejro ser lånad.
Skulle kunna betyda
- Jag vill ha mera euro per månad.

Bara så ni vet. Är ni med mej säger ni euro. Och inget annat.

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Men roligt att höra av dig igen!!!

Håller med du - de heter E-U ropa, punkt slut!

En gång tillrättavisade jag en svensk då jag var i Sverige att det hette faktiskt E-U ro och inte evro som dom där nördarna säger - men tror du jag vart pop...

2009-11-03 @ 16:50:51
Postat av: Linda

Det heter EURO och det är bara för svenskarna att fjanta på med evro och liknande. De har ju sina kroner (kronor på svenska) så de är ju vana med att göra om allt lite som dom tycker. Märkligt att det ska vara så svårt att lära sej säga rätt....

2009-11-03 @ 19:57:19
URL: http://elmorsan.blogg.se/
Postat av: Andréa

Åååhh, de va inte igår! SKönt att du fått datorn tebaks! Välkommen tebaks!



Asså Evvro/juro låter så fantastiskt förargligt att jag blir tokig när jag hör svenskarna säga ordet. Huuuj, ryser..

2009-11-04 @ 08:27:12
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: mamma

Ha, ha, ha.. vad skönt att du är "tebaks" så jag får skratta lite!

Jo Evvro stör jag mej på också och KaPPelskär.. dårar..

2009-11-04 @ 11:57:50
Postat av: Andréa

Ja precis, fäll upp kapppelet på båten liksom....

2009-11-04 @ 12:49:02
URL: http://andreawebb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0