Det nya livet!

Tänk att det snöar!Här går jag och gnolar på "Julen är här nuuu" och tycker det är mysigt....
Ska ta mej mod och avslöja vad vi gjorde igår.


Nu låter det på rubriken som att vi skall packa kärran, ta familj och flyttlass över vida slätter och sätta boning i Amärrika, men riiiktigt så är det väl inte.
Skall börja med att vissa dessa krispiga nyttigheter, groddar som skall klippas till frukostpålägg.

groddar

Nyttigt och prydligt. Haha....oooj, vad jag försöker kringgå detta nu....
Tror att jag till att börja med har svårt att erkänna problemet, eller en av mina egenskaper,och det i sin tur gör att jag får svårt att berätta det jag är stolt över, alltså det vi gjorde igår, Big P och jag.

Jag börjar såhär, så går det lättare sen:

Fimpa mentalt

Ja. Det är väl bara att säga som sanningen är, att nu är sanningens stund kommen. Jag skäms för att ens erkänna att behöva anmäla mej till något sånthärnt- men så är det nu. Kanske skulle det lyckas ändå, men nu skall vi båda lyckas med detta tillsammans och bestämde att vi gör det på allvar.
Även fast jag skäms är jag ändå stolt.

första tillfället

Så dit var vi igår då. Hepp, hepp!

Mentalt skall vi nu under 2 veckors tid fatta detta, realisera det och hjärntvätta oss själva. Sedan skall vi den 22 November ( 2009, tror inte man fick vänta till 2010 fast Johan trodde det var valfritt) sluta elda hoprullade pengasedlar ( juuuro-sedlar alltså) och förpesta, skada och stinka.
Tre dagar i rad, 22, 23, & 24 nov, skall vi träffa vår coach och få personlig vägledning.
Det skall bli skönt, befriande och upplyftande.
Ni får gärna jubla nu och understödja.

Christoph Treijer är coach,och han betonade att man skulle berätta om det åtminstone för de närmaste, dels för att få stöd men dels också för sin egen skull. Han menade, att om man vill hålla det hemligt,kanske ifall man tror att man skall misslyckas, då är det ingen idè att försöka. ( så för att göra detta ordentligt,manifesterar jag det på bloggen!)
Man skall tänka på vad man vill uppnå,inte vad man vill undvika,tex sjukdom. Den som vill uppnå fräsch andedräkt har större chans att lyckas än den som vill undvika cancer. Bisarrt? Japp,men sant.
Man skall unna sej ordentliga belöningar då man når sitt mål, inte förringa det man uppnått.
Johan tänker köp en bössa av alla pengar han nu kommer att vältra sej i.
Minns ej exakt,men runt 90% lyckas. Vi får uppföljande coachning under 1 års tid, efter det betraktas vi som icke-rökare.
Fy farao vad det skall bli skönt. Fast jag får väl unna mej en bantning sen, risken att bli papperstunn och svanhalsad fram till nyårsfestandet är ju inte precis överhängande.
Men ändå. Nu kan ni applådera.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Håller tummarna, vet att det lyckas denna gång, hurraaa hurraaaa hurraaa, vet ej hur man applåderar på bloggen, klapp, klapp, klapp och kram

2009-11-05 @ 12:06:37
Postat av: Mamma

Ja här sitter jag med tårar i ögonen och är så himla glad! Vad bra att ni gör det tillsammans, då är det nog lättare att lyckas och ni har ett gemensamt mål!

Jag säger bara, LYCKA TILL ungar!

2009-11-05 @ 12:12:47
Postat av: Yvonne

Ingenting att skämmas för att man anmält sig till en "sluta-röka-kurs"!! Kommer att gå bra det där - bättre när ni är två..

På bloggen kommer ni att få massor av stöd - var så säkra!

Ska ni inte använda något typ tuggis eller liknande under tiden?

Jag klarade av att sluta - då fixar ni det oxå. Visa nu att ni kan fixa det! LYCKA TILL!

Du håller väl rapporter för oss?

2009-11-05 @ 19:13:37
Postat av: kattis

Va ni är duktiga =) Verkligen inget att skämmas över, borde väl vara vi puckon som fortsätter röka och hitta på ursäkter varför man gör det som borde skämmas istället! Själv fattar jag inte ens att jag började igen eftersom jag slutade när jag fick veta att jag var gravid, gick lätt som en plätt men sen efter amning etc. å "första festen" så ramlade man dit igen.. suck! Lycka till / Kattis

2009-11-05 @ 19:55:15
Postat av: Johanna

Tack för allt stöd man får- ni får lova att fortsätta uppmuntra!Självfallet kommer kontiunerlig rapportering.Så länge datorn startar...!

Och Kattis,håller med att man är pucko som börjar röka gång på gång,bara dumhet,inget annat!

Men NU jäklar!!!

2009-11-05 @ 20:23:42
Postat av: Emma

Wow, vad roligt för er! Lycka till, det kommer att gå galant!!:)

2009-11-06 @ 06:21:05
URL: http://emma12345.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0