Bilder



juleljus

 

hembakat

Kladdkaka- en av alla man bakat idag.......

julduk

Fick julduk + servetter av farbror Ossian, kanske inte riktigt min stil men jooo,de passade bra nu till Lillajul.
Lurade Johan att det följdemed slipsar i juldukspaketet:

julservetter

Hehe,det skulle ha passat bra.

julduk

Tänkte oxo att jag kunde ha snott ihop lite luffarsslöjd till marknan,nån fruktskål eller så. Johan tänkte laga en fågelholk:

ståltråd

hembakat

lillajulmys

lillajul mys

Barnen myser efter upphittad lillajuls- tomtepåsen som innehöll det sedvanliga
a. lillajulsgodiset
b. lillajulstidningar
c.julkalendern till tevekalendern

Så enkelt har vi det på lilla jul ska ni veta. Nu har det börja osa lutfisk här igen.Och då menar jag bakrevägs-lutfisk om nån undrar. Inte enbart gott att avslutad rökning förbättrat doftsinnet avsevärt.
Skulle nästan vara värt att inhalera en jättecigarr.    Puss/ J


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag skulle också vilja ha en egen farbror Ossi, vad gullig han är som kommer fina presenter!

Mysiga lillajulsbarn också :-) med klubba i mun och försjunkna i Bamse och hästtidning antar jag.. Gullena! Jag tror julkalendern blir bra i år.

Någge ska väl Johan sysselsätta sej med nu när han inte röker och då är väl luffarslöjd bra att börja med! :-) Hoppas ni får sälja allt i morgon då, annars kan ni ju höra av er...

2009-11-28 @ 23:16:36
Postat av: Yvonne

ja, du är på marknaden idag - hoppas ni fick mycket sålt och att du int behövde köpa hem allt tillbaks...

Luffarslöjd - I love it! Finns det någon kurs passligt nån gång ska jag absolut ta mig dit! Visa bilder sen vad Johan åstadkommit.

2009-11-29 @ 11:35:02
Postat av: Andréa

Hoppas försäljningen går bra idag! Mysigt med lillajul! Aron fick också lillajulpåse utanför dörrn. En såndär liten glaskula med julmotiv och snö flingor i vet du, så fick han ett par trakttorböcker. Köpte hem en stor glaskula också, som spelade julmusik då man vred upp den i botten. Den va så fin, men Aron reppade duken av bordet igår när vi drack glögg... Vips så var det glassplitter å skit överallt... Vi får nog köpa en ny kula om de har kvar. De fanns på sparhallen.



Härligt att ni redan märker att saker å ting doftar mer än de brukar- Ni får nog värsting- julkänslor i år. Dofter gör så mycket!



Kramar



2009-11-29 @ 11:39:19
URL: http://andreawebb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0