Workingclass-hero!

Hemkommen från jobb,duschad och faktiskt- nöjd för idag!
Trodde arbetsdagen skulle bli någorlunda lugn - det såg bra ut, vi låg bra till där ett tag, Veronica och jag. Men sen sket de sej nånstans på vägen och det blev en jäkla fart. Slutade inte förrns kvart över 9! Nåja, kanske man kan sluta en kvart tidigare imorrn då.
Tänk det människor- det är inte alla förunnat att få jobba på ett sånt fantastiskt ställe som Hammargården. Helt uppriktigt så finns det inga kollegor i detta universum som är så otroliga! Dels arbetet med pensionärerna, det finns inga snällare, duktigare eller mer omhändertagande vårdare jag looovar, finns inga tryggare boende på denna holme!
Och personalstämningen kan bara beskrivas som ordinär, det skrattas och skojjas, man känner sej alltid omgiven av vänner där. De tar fram ens bästa sidor och även fast situationen inom vården idag är...ja,som den är helt enkelt....så finns det inte en dag man skall på jobb som det känns olustigt på grund av sämjan iallafall! Skulle kommun-Nissarna veta vilket arbete som utförs bakom de blåa väggarna skulle alla där ha dubbelt betalt. Åtminstone.
Jag bara säger det, när skolan är klar om ett år är det kommunalare jag ska bli- hör du det chefen? Och det är inte telefonsvarare på kommunkansliet jag menar då, alltså....

Förresten, här kommer dagens före & efter reportage :





Alltså, nog är det gulligt med djur...men ibland undrar man om man skulle ha några till. Kanske några får, nån häst, lite hönor och en par grisar. Ja det sku va passligt det.....Några barn till, och några karlar också!!!!
Sorry älskling, jag skojjar barra, det är klart att det räcker med en gubbe! ( Mer än väl....=) )
Nej nu ger jag mej för idag, skall upp och tindra som en skär liten nyponknopp imorronbitti, typiskt mej - morronhumör som en tyrannusaurus rex med PMS....  Nattinatt / J

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Jasså, ni var så länge på jobb?? Jag håller med stämningen på HG är helt otrolig, kan det bero på att vi har sååå bra lyssnande chef? Men tänk om hon börjar skola i höst, hur ska det gå då?? Hon har nämligen börjat funderat om, har du hört det? Och börjar Jenny skola hur går det då för HG... Men du Johanna har säkert jobb där next sommar och sen vägrar du bara sluta när hösten närmar sig, så enkelt gör du det bara (:



Hoppas ni fick en bra arbetsdag idag. En annan fick vara ledig (;



höres!

2009-06-11 @ 06:37:21
Postat av: Andréa

Ha ha haaaaa! vem fan ha vi ärvtmorgonhumöret av? Jag är en riktig bitch på morgonen så Peter vågar knappt öppna munnen. Ibland får man skämmas när han åkt på jobb, ringa upp och be om ursäkt för allt jag sa i sömnen. Och Lillebrodern vår, han slår väl allla rekord han. Han kan inte behärska sig det minsta på morgonen och ibland verkar de vara hela dagen =o)



Verkar som en bra plats den där hammargården. Att personalen kommer så bra överens är guld värt för både inneboende och arbetande!

2009-06-11 @ 08:22:58
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Åsa-mamma

Gud, va skönt det låter att ha en sådan arbetsplats att åka till! Det gör säkert mycket för trivseln, även för era klienter, när de märker att ni skojar och är glada trots arbetsbördan.

- Nu fattar jag ju inte riktit dagens "före & efter"? Skulle inte djuren få äta upp sin mat eller.. Kanske du vill att de ska slicka skålarna lite renare?

-Ha, ha..ja, på morgnarna är man inte att leka med direkt! Det är bäst om det är tyst och ingen ställer dumma frågor eller så, då kan de gå lugnt till, men nog har jag fått be om ursäkt också.. ;-) För att inte tala om moster sen då.. drakmamman själv på morgonen!



2009-06-11 @ 10:25:05
Postat av: Yvonne

jasså, har ni morgonhumör "flickorna" Mattsson? Jag har då aldrig märkt något på Johanna i skolan. Men det är väl dom stackrarna där hemma som får ta det, skoja igen nu..



Men har man bara det på morgonen så är det väl okej, lite får dom väl stå ut med (;

2009-06-11 @ 11:00:47
Postat av: jenny K

hihi va kul det är att få forsätta höra dina komentarer även då man är hemma nu.

har heller inte märkt av ditt humör än.

2009-06-11 @ 11:13:41
Postat av: Andréa

Man måst ju va trevlig mot sin omgivning... Tur att ni inte hör va vi tänker klockan åtta på morron.. =o)Nehe jag skojja.



När man väl kommit sig iväg hemmifrån brukar humöret lätta och man börjar nynna på en sång och mår bra. Man undrar också hur det kunde bli så fel tidigare på morgonen.



Före halv nio ska helst inte jag stiga upp!

2009-06-11 @ 13:09:39
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja, man har väl nånsorts folkvett verkar det, om ens arbets- & skolkamrater ej är rädda för en på morgonen!Bra jobb, mamma, lite uppfostran verkar ha bitit!

Vad kul att ni alla kommenterar,skoj att läsa för en nybörjare...

Yvonne: Smart ide, synd att du skrev det så alla ser det....=)

Jenny K: För mej kommer du nog alltid att heta Jenny S för det första, och för det andra kul att kunna höras lite snabbt emellanåt såhär bara!

Andrea: Jo, man skäms ibland när man märker att barn och djur...och stora starka karlar håller sej på replängds avstånd jo...Men sen är man så mild och mjuk på kvällen istället, med skammens smörighet i rösten. Tyvärr ser jag vår lillebrors humör med skrämmande likheter i min yngsta avkomma....

2009-06-11 @ 15:28:12
Postat av: Yvonne

Nå, menar du lilla Felix eller Senny? Tror mera på Senny då efter vad du berättat. Men det är väl som Andréa säger att man sköter sig då man kommer bort, trösta dig med det.

Tur att ungarna har humör och att dom har lite skinn på näsan. Man kommer långt med det...



De här bloggande har blivit som ett gift. Springer mellan spisen och datorn och är rädd att det ska bränna fast (=



Planterat blommor på jobbet idag, hörde jag?

2009-06-11 @ 16:14:51
Postat av: Jenny K (S)

Jo jag lär väl vara Jenny S ett tag säger fel själv stup i kvarten.

Jo morgonhumör det har vi här hemma oxå man vågar knappt säga god morgon ens innan 10.00.

2009-06-11 @ 19:50:56
Postat av: Johanna

Yvonne: Ja,visst är det löjligt hur man håller på...Som att man inte skulle ha annat att göra...Japp, planterade lite, fick god hjälp med ihopskruvandet av nånsorts gårdskarl där, eller vad han nu var...

Jenny K: herregu, det är ju snart ettårs jubileum för er vettja!

2009-06-11 @ 20:59:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0