The King is still alive!

Imorse låg barnen och jag i vår stora säng och drog oss hur länge som helst - är inte det sommarlov så säg!?!
Fast lite ångest får man när man stiger upp och skall laga frukost - och inser att man hasar runt i morronrock när alla andra antagligen börjar fundera på lunch....Äh, nog är man värd att få hasa lite emellanåt, tycker jag!
Felix mådde illa imorse, vet inte varför. Kanske för att han inte hade ro att äta med ordning igår, han verkar lite uppskruvad över det här stora med att ha sommarlov för första gången.
Det var lite synd, för moster Andrèa ringde och frågade om vi ville hänga med henne och Aron till Lilla holmen en sväng, men vi får väl ta det en annan dag bara. Det är inge kul att åka om man mår "spy-illa" som han sa.
Senny sitter uppe i soffan och spelar play - station, jag har inte hjärta att säga åt henne att stänga av. Hon spelar spelet My horse and me, och hon har önskat det spelet hur länge som helst. Hon har sparat ihop det mesta till det själv och fick det häromdagen - så hon må väl spela nu då.
Det känns som den här helgen gick förbi utan att jag hann med något alls. Igår efter att ha varit ute en stund - det var för övrigt svinkallt fast jag trodde det var sommarvärme - gick jag in och duschade. Hade så skitigt hår så jag inte kunde koncentrera mej på något annat. Sedan satte jag på mej nya fräscha linnebyxor (fick paket från H&M i lördags som jag hämtade ut på Hugos) och kände mej så trevligt klädd inför resan till vallokalen och EU-röstningen.
Kunde väl ha fattat att de inte skulle hållas släta tills man nådde vallokalen, nästa gång jag har dom där byxorna tar vi Johans skåpbil istället, så kan jag stå därbak i skåpet.
Vi grillade igår och jag lagade potatissallad till, Johan och jag delade på vinet vi hade kvar. Man vill ju inte haska på gåvorna och låta vinet bli förstört heller!
Satt sedan ute en stund och slappade med vin-slatten, och pallrade med den älskade kattungen Elvis :



Han är för skön den katten, 14 år gammal och beter sej som en ligist till kattunge. Bortskämd nåt fantastiskt, och tror på allvar att det är honom alla talar om när de säget " the King ". 
- "the King has left the building" säger vi förövrigt som ett internt litet skämt när vi släpper ut honom, skojigt, skojigt....:)
Han är en riktigt pigg pensionär, slirar och gör kullerbyttor bara nån har tid att leka med grässtrå eller leksaksmusen.
Men man börjar märka att han är gammal, tror han har artros eller nåt i höfterna, han börjar bli lite stel och hoppar ogärna upp eller ner från högre höjder.
Jaha, nu har Senny spelat klart och kommer här och gnäller att hon är hungrig...har inte hushållerskan lagat lunch än? Bäst att gå och sätta igång kökspersonalen - så fort man släpper ögonen från dem bara latar de sej...:)
Och inte har städerskan dammsugit ännu heller! Ja det är ingen ordning....På återhörande......./Johanna

Kommentarer
Postat av: Andréa

Ha ha, garv. Stå bak i skåpet..... Du sku väl ha satt på dejj rullskrillor å åkt bakom bilen. så sku du ha fått lite mer volym i håret oxå... (som om de sku behövas tänkte du nu)



Elvis e faktiskt för skön, och han har ju världens läckraste bakben!



2009-06-08 @ 15:07:00
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Åsa

Men nog vet väl du att linne får vara skrynkligt? Men gärna för mej, åk bak i skåpet barra!



Han där "mommos pälöga" är för gullig, gamla sassen!



Senny är en riktig spelhaj, har jag märkt och nu behöver man ju inte upp till skolan heller!

2009-06-08 @ 20:31:47
Postat av: Johanna

Andrea: Ja, skall ta bra bakbensbilder nån dag så har vi nåt att skratta åt, och så får du material nog att ge tillbaks för mina barska Vicke-kommentarer!

Mamma : Jo, linne får va skrynkligt, men måttligt! De såg så fina ut när de hängde rakt ner så jag blev lite upprörd sen när det inte var så längre...

2009-06-08 @ 21:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0