Stora baksmällaredagen!

Hejsan, har alla människor baksmälla idag, eller varför är det så tyst i telefonen?Hehe,nog för att jag var irriterad igår för att de jag bor med absolut inte skulle med på nån fest, men idag känns det lite bättre!
När solen äntligen skiner och polar-isen släppt från strandkanten. Har inte suttit så mycket vid datorn i midsommar, måste försöka med nånsorts familjesammanhållning också tänkte jag. Har hållit på sagt åt barnen att man faktiskt inte spelar dator och play-station när det är midsommar...så då kan man ju inte sitta själv heller!
På midsommaraftonskvällen satt vi hemma och myste efter stångresningen.
Sedan sprack ju molnen upp på kvällen och solen tittade fram- FANTASTISKT!!!!

           

När vi var till torp-stången förresten, var det en så otroligt gullig liten vovve där som stal allas uppmärksamhet. ( tittade på den istället för på stången =) ). Den hette Ozzy och var så himla gullig!!! Senny blev helt kär i den!



Passlig famnstorlek också! Hur gull som helst.
Igår som sagt ingen fest, var småsur för det men vi gick iallafall en promenad på kvällen. Jag hade klippt vår vovve Anna ( welsh springer spaniel ) på dagen så hon såg så himla fånig ut så jag bara hoppades att ingen skulle se oss. Har nämligen ingen trimmer, bara gamla goa saxen och det liknar ju ingenting förstås. Men vad gör man....
Blev på bättre humör på färden genom skogen, gudars vad vackert allt ork va just nu! Och doftar nåt fantastiskt! Man är glad att finnas nu, helt enkelt. Fylls av glädje bara över det!
Annars doftar det väl inte precis smultron här hemma just nu. Har planterat om några pelargoner idag- jag måste det för att undvika Mårbacka-mord! De stackrarna håller ju på dör, de är inte skapta för sånhärnt sommarväder!
Rosenpelargonen som trivdes jättebra förra sommaren ser allt annat än pigg ut.
Hade slut på koskiten som de brukar få i krukan, därför tog jag till en annan påse...



Kanakakkaaaaaaaa....tror ni alla älskar mej idag, va?hahhaahahahahahaaaaa...aqr
Vår stövare Flisa tyckte det doftade smarrens iallafall, hon älskar skit och allt som är självdött och ruttet!( både att äta och att rulla i...) ( As....)



Kolla röda rosenpelargonen!Snyft,den som brukar va så knubbig och krispig.....Hoppas den tar sej nu!





Den ljusrosa Mårbackan (nederst) har iallafall fräscha blad och ser ut att må aningens bättre, men inga edde bra inga!
Återkommer med framsteg eller dödsbud.
De nya sticklingarna jag köpte tog verkligen på näsan av vädret- de ork jag inte ens visa för det tar så länge att ladda ner bilderna. Det är bara tragiskt. Ni får se det sorgliga imorgon eller så.
Men nu skulle det ju tydligen bli lite bättre väder så de kanske klarar sej.
Har också petat ut lite krasseplantor, rosenskära, lite "vindor" och luktärter av blandade färger- men det är samma med dem. De har inte blivit mycket med dem heller.
Har typ vart aprilvärme hela juni, så det var ju tur att man inte sådde lika mycket som man brukar. Lite astrar har jag faktiskt sått, det brukar jag inte -men de kommer att va vackra i höst sen när allt annat är slaskigt av första frosten!
Jag brukar så olika tomater, majs ibland, solrosor, sallad, ärtor, rosenbönor, ringblommor, zinnia, någon grässort tex elefantgräs, dahlia( har sått några, ännu färre kom upp...) Ja en massa sålådor så huset är fullt brukar det va iallafall.
Men det tog mycket tid i skolan, när jag kom på att det var vår var det redan Maj! Lite sent alltså. Samma i höstas, blev inget gjort då heller. Nåja, ett skolår kvar nu. Det fixar jag.
Men Alla Andra tycker nog det är fantastiskt befriande utan en massa blommor som skall passas om jag är borta nån gång.

Min dröm är att skaffa så mycket pengar att jag kan bli lyxhustru, att få gå här hemma iklädd arbetsbyxor och gummistövlar och hacka och gräva hela dagarna. Att åka till blombutiken och hämta det jag behöver plus hyra grävmaskiner och annat nödvändigt utan att det gör nämnvärda hål i börsen.
Haha, den dagen kommer nog kanske inte. Jag hör av mej i sånafall!!! Bjullar på kanonparty i rosenlunden- som jag säkert har vid det laget!
Eller på den fantastiska uteplatsen av sten som jag då har haft råd att anlägga...Stora planer, jag skall berätta om några i taget lite senare, det blir så långtråkigt annars!

Eftersom jag är helt novis inom detta bloggande tänkte jag nu ikväll försöka lägga till en ny kategori i min blogg som heter trädgård.
Alltså inget märkvärdigt, lååångt ifrån, bara ett intresse jag har. Det är kul om ni kan tipsa om olika bra saker, jag kan tipsa om det minimala jag kan. Tillsammans kan man lära sej mer, eller hur! Både av misstag och framgångar. Mest av misstagen typ...=)
Hade tänkt jag skulle sitta och lära mej lite om design på bloggen och sånt i helgen, det skulle ju ha vart ett jäkla dåligt väder enligt många prognoser. Men det blev ju rätt skapligt ändå och det var ju roligt.
Så en roligare design får jag lära mej om nästa lågtryck.!
Nu blev ju det här långrandigt, va? Kan inte sluta babbla när jag fått upp ångan!
Förresten, såg på min statistik att jag har rätt många läsare och det är kul!
(eller alltså, många och många allt är ju relativt....)
Kom ihåg att kommentera när ni tittar in, det är så kul! Skriv bara hej, det behöver inte va så mycket för att glädja en annan...
Hoppas alla börjar repa sej efter gårdagens bravader nu, och att ni hade kul fast inte jag var med och livade upp er! Haha.....=)
Pussar och kramar och njut av allt vackert så länge det varar!!! / J

Kommentarer
Postat av: Ulrika Branér

Jag har just hittat din underhållande blogg, skoj att läsa hur du har det. Fullt upp verkar det...

2009-06-21 @ 21:26:40
Postat av: Johanna

Men hej,varför lär jag mej aldrig vad mina vänner heter fast de vart gifta i flera år? Gudars vad kul att du kikade in, hoppas allt är väl och på återhörande!

2009-06-21 @ 23:11:51
Postat av: Yvonne

Alltså dom där pelargonerna tar sig. Anne-Marie, du vet städerskan våran på HG, klippte ner några pelargoner idag för dom såg för bedrööövliga ut (;



Nu ska jag kika in på din andra blogg "trädgård". Hänger du med till Tittis trädgård i juli??

2009-06-22 @ 21:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0