Hej igen ...

Ja, hej igen bloggvärlden,undrar just vart denna dag tog vägen? Tiden har gått och inget har man gjort tycker man...
Vi har egentligen mest varit inne idag, utom nu på eftermiddagen då det blev lite varmare ute. Barnen har lekt ute med mössa & jacka på sej - känns säkert fantastiskt såhär på första sommarlovsdagen, tror ni inte...?
Jag var till den stora shoppinghallen här i kommunen och handlade loss mitt på dagen , det är väl alltid lika spännande att höra kassörskans dom, eller hur? Det är med förvåningens finger i häpnadens mun man halar fram betalkortet varenda gång...Trygga priser där också.....
Det är därför det är så najs att sätta sig med sin kompis bloggen en stund och skriva av sej lite! :) Man kan gnälla precis hur mycket man vill utan att bli avbruten eller höra andras suckar - hur skönt som helst!
Jag hade från början mina planer på lite bra grejjer jag kunde dela omvärlden med, och en sån sak var, att jag så ofta jag orkar, helst varje inlägg, skall fixa en liten pärla som jag hade tänkt kalla " Dagens Höjdare." I form av en länk till något trevligt, kanske bra musik eller som detta ,som VERKLIGEN är en humörhöjare:

http://www.youtube.com/watch?v=AGPhXrc78Jg&feature=fvste1

Alltså, så här är det : eftersom jag räknar mej själv till de absoluta högdjuren inom allt vad gäller datorer och internet...funkade ju detta PRECIIIIS som planerat i vanlig ordning...förbenat också. SÅ alltså, nu skall jag måsta nedlåta mej att ringa min LILLAsyster och låta henne lära mej hur man gör detta....aaArGHhhhhh...Nesligt.
Men man kan nog högerklicka på den länken och sedan leta på google där i listan, så borde det gå. Men det blev ju absolut inte som jag tänkt, och är det nåt som irriterar så är det väl sånt, VA?



Här är iallafall min lilleplutt som tar emot sitt stipendium på skolavslutningen igår - helt otroligt vad stolt man blir!
Motiveringen var " för fantastisk förmåga att uttrycka sig i både skrift och tal "- och det är man väl beredd att hålla med om. Skulle vilja ha en fjärrkontroll till den ungen ibland, så att det skulle gå att stänga av...
(Förresten kan man ju undra var han ärvt den förmågan ifrån? :) )
Jag fick faktiskt också stipendium, gott folk, men pinsamt nog behagade jag ju inte ens vara där och ta emot det... HU, ser framför mej hur stelt lilla lärarinnan log därframme vid namnuppropet ,när ingen kom och neg artigt och tog emot kuvertet...



Och här är sessan, glad åt sommarlovet så hon skall hinna spela lite mer på datorn...jaja, dagens barn vetni...



Det må va kallt och en massa annat man kan klaga på - men detta är iallafall fantastiskt! Ett alldeles fulländat löjtnantshjärta som får symbolisera det underbara i allting just nu - naturen, barnen, sommarlovet, dofterna, lammen som bä-ar borta hos grannarna...ja, ni vet, allt det där fantastiska som man ibland bara glömmer att älska. ( ja,inte barnen då, dem älskar man väl...) Men iallafall, det är nog därför det finns sånahär små hjärtbuskar : för att påminna oss om det !
Så, efter att högaktningsfullt ha gratulerat mej själv till att åtminstone bilderna kom dit de skulle, tackar jag nu för i afton och ser fram emot att få skriva långa rader av nonsens imorgon igen!

                                            Ta hand om varandra tills vi hörs igen, Johanna

Kommentarer
Postat av: syrran

Duhar så duktiga barn! Vad Senny är söt i pannlugg, hon liknar mer på Felle när hon har så tycker jag. =o)



Jag höll på skrev en kommentar tidigare, men måsta rusa efter Aron, så allt jag tänkt skriva är nu borta från min skalle. jag ska ut nu när aron sover. Men har stor lust att lägga mig på dyn.

2009-06-07 @ 13:57:03
URL: http://andreawebb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0