Lördags-afton.

Hej i sommarvärmen!
Vilken dag vi haft,eller hur???
Maffigt att va på jobb-12 timmars passet är lite motbjudande i sej, men i detta väder...
Men det gick bra denna gång också, bara man kommer dit är det ju bara att jobba på det!
Dessutom, det har som turen var, vart ganska lugnt.Ingen av panschisarna har varit precis överaktiv idag,så tempot har varit måttligt.
Johan ringde upp vid 19-tiden och undrade om jag orkade äta grillat och sånt när jag kom hem- och joooo, nog ork man väl äta. Det gör man väl alltid?
Så potatisarna och grillen var igång här när jag kom hem, gullet stod vid spisen som en riktig husmor.
Svärmor kom över och hade sill och potatissallad med sej.
Sen ,men god ,sommarmiddag.
Sitter fortfarande med en skvätt vin kvar i glaset här, inte vet jag om jag orkar vippa det till munnen....
Efter maten var Senny till stallet och hjälpte Jeanette ta in hästarna till natten. Tänk vad stor hon har blivit.
Nu sitter de andra uppe och kör rally på TV, det är så myggigt och knottigt ute så det faktiskt inte går att sitta ute och njuta.
Ikväll var jag annars bjuden till en kollega och vän, Linda, på 30 års kalas. Hon fyllde tidigare i våras och nu värsta partyt nere vid sjön i ett båthus- hur mysigt som helst.
Som vanligt när man jobbar i denna bransch, har man alltid helgpass när det är kalas!
Jag brukar nog kunna ändå,inte klenar man väl ur i första taget. Men med det schemat som jag har just nu kände jag att det bara inte går!
Så Linda, du fick KANONväder på ditt party och jag hoppas verkligen att alla andra kom!!!
Hoppas det blev jätte-lyckat och att ni partajjar hela sommarnatten...jag vet att ni kan och har talangen! =)
Byn måste få höra lite sommarparty-ljud så folket kommer igång!
Känner mej som en svikare, men man måste väl inse att det inte alltid går!
Nu måste jag i duschen, fräschare har man vart i sina dar!
En dag till på jobb före lediga dagar- stå ut,stå ut, stå ut....(ett litet mantra bara...)
Ha det somrigt, kramar/ J

Kommentarer
Postat av: Linda

Synd att du inte kunde komma på mitt partaj.:( Var verkligen jätte trevligt och vädret kunde knappast ha varit bättre! Hade portarna öppna mot det glittrande Marsundet och allt var vara helt ljuvligt! 40 pers var vi så det blev nog full fart nästan från början. Lite trött var man väl igår om man kände efter men inte var det så farligt.Roligt med fest var det i alla fall!:)

2009-06-29 @ 09:05:32
Postat av: Johanna

Åh vad härligt ni måste ha haft alltså! Bättre väder kunde det inte ha vart heller!

Jag tänkte på er igår, och hoppades att bakisen skulle vara skonsam!Inte kul att ligga inne och hulka med dunkande huvudvärk medan solen steker och andra med bättre vett klarar av att njuta!

Tur att du var någorlunda i skick då,och vad kul att så många dök upp!Men det är förstås populärt med en äkta sommarfest! Hoppas fler chanser dyker upp.

2009-06-29 @ 21:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0