Guldfiskpatè till middag?

Guudars vilken arbetsam dag det har vart! Man undrar vad man har för fel- när man kommer hem efter arbetet är man som en urvriden disktrasa och orkar inge mer än att titta håglöst på allt man skulle borda göra....
Vi har vart som pissmyror idag alltså, tvättat fönster, städat och gudarna vet allt! Och medan man är på jobb och går på totalt övervarv tänker man att man ska fortsätta i samma tempo hemma också...jo, tjena, luften går ur en redan när man sätter sej i bilen.
Ja, inte tror jag det blir nå fönster tvättade här iallafall....Vi får låtsas att det är en alldeles förunderlig dimma hela midsommarn bara. Så ser det nämligen ut när man försöker titta ut genom vårt västra vardagsrums- fönster på kvällarna. Jäkligt grovkornig dimma bara....
Tror jag skall satsa på att skriva handlar-lista ikväll. Det är ungefär vad min hjärna klarar av. Ser INTE fram emot att åka o handla imorgon. Jag vet exakt hur det är i dessa tider. Alla andra har också kommit på att dom skall handla i tid : så är det inte så mycket folk i butiken ! Mmmmm...så hasar man runt där som en akvariefisk tillsammans med alla sina vänner guldfiskarna, och varje gång man skall titta på nåt eller hämta nåt krockar nån j#vel en i kärran eller så tränger de sej före ELLER ÄNNU VÄRRE står med gapande BLUBB- mun och tittar vad man tar och tittar sen i ens korg på resten av ens varor och ser lite halvt äcklad och oförstående ut....Det är då man förstår människor som spolar ner sina akvariefiskar i toalett- stolen, tro mej...Skulle vilja göra som han i McDonalds reklamen - "ge ögat" åt dom....
Nej, jag tror jag skall börja anlita hemtjänsten, ahahahaaaa.....
Den här sången får symbolisera gårdagens och dagens bravader, skulle kunna vara om mej han sjunger...

http://www.youtube.com/watch?v=wuEP6m5tTRk



                   
Ja, detta är några av mina närmaste vänner.

Barnen är just nu hos sin kära farmor och våldsäter jordgubbar med socker och grädde. Deras pappa är också där och hjälper henne med nåt uppskruveri av blomlåda eller vad det nu var. Själv, som ni märker, är jag själv strängt upptagen med en massa viktigt också. =)
Har druckit nån balja kaffe nu och känner livsandarna återvända, kanske jag orkar mej upp ur soffhörnet iallafall.
Det skulle vara fantastiskt, jag skulle tillexempel kunna slå alla med häpnad genom att visa mej i upprätt läge ännu en gång idag! Då skulle dom allt bli förvånade hörrni...
Faktiskt, jag tror att jag skall ge mej på det där västra fönstret. Det ser bortom alla tvivel för besvärligt ut. Eller rättare sagt, man ser knappt ut!
Jaja, nu håller jag på svamlar bara för att slippa göra nåt, det är precis som vanligt. Nu stiger jag upp. Jag lovar.
Vi hörs igen, J

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja, hur ska det inte va i morgon, när det var knökfullt på Sparis igår?

På tal om fönster: I lördags när vi prata om vad vi skulle ta med till Malung, sa farsan att han sku ta med de där tangakalsongerna jag köpte åt honom på skoj, så jag sa att de finns ju inte kvar,dom har jag tvättat fönsterna med!

Så kläckte Kerstin " jaha, det är därför fönsterna är så randiga då.."

he, he.. Det tyckte jag var skojigt sagt! :-))

2009-06-16 @ 20:47:49
Postat av: Johanna

HAHAAA...pappa måste torka sej nogare när han har vart på toa!

2009-06-16 @ 21:41:41
Postat av: Andréa

Tvätta fönster ja... är ska man hinna med det? Här ser fönstren likadana ut igen efter en vecka. Vårt hus har ju så stora fönster och passlig höjd för hundarna att stå och "nosploppa" på. Och kattorna står på utsidan och skitar ner dem med tassarna. Och Aron står också med händerna på rutorna ganska ofta.



Men du behöver ju bara ta insidan! i programmet rent hus sa de att man ska ta utsidan på hösten! =OD



Å fy farao för de där handlandet! HATA, HATA! Jag tror jag skall skicka Peter att handla jag. Han brukar inte ha koll på helgerna och får stora chocken när han kommer till affären. Fattar inte alls vad som är på gång liksom. Sen får man höra om dramat när han kommer hem.



2009-06-17 @ 08:51:37
URL: http://andreawebb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0