Rullstolsragg & gullsnuppa med gullvoffse!

Åh vilken bra dag att åka på jobb hörni!
Det vet alla som jobbar med mej, att det är bäst att va ledig när jag jobbar för då om nånsin brukar det vara bra väder!
Mycket riktigt, det var bra nog sommarväder idag, men inte gjorde det nåt, för vet ni vad vi gjorde....?
Tog rullstols- taxi och raggade loss! Drog ner till Degersand i Eckerö och fikade på deras trevliga uteservering!
Ljuvlig dag på jobb alltså! Ahhh, doftade salt hav och tång i de milda småbrisarna- det var nästan föör varmt!






Vad härligt för familjerna som var där på semester, blev riktigt avundsjuk! 

Igår var vi till kiosken i det stora Kattby och köpte lösglass. Satt där vid uteserveringen och latade oss. Felix och Senny hade mycket att glo på, det var ett gäng skitcoola grabbar där som börnade med sina bilar.
Vad små de är nu för tiden, de där som får körkort, på min tid var de så stora och manliga...eller är det jag som börjar bli gammal? Läskigt det där, när man märker att det blir svårare och svårare att bestämma ålder på ungdomarna.
Man tycker att ingen är äldre än 15 eller så.....( eller när nån yngling ser bekant ut och man inser att det nog inte är nån kompis lillebror som förr, utan kanske snarare nån kompis barn! )
Om 20 minuter kommer sommar med Ernst i TV, det ska jag se.
Tur att Johan for ut på sjön, han tycker att både Ernst och Martin Timell skulle förbjudas. Att fruntimmer får så mycket ideèr.
Men det är väl fint med inspiration? =)
Ikväll har vi hållit på pinat vår Anna- vovve med agility igen.
Det var Senny som började förut när jag kläckte ur mej nån gång att hon skulle vara perfekt till det.
Och faktiskt, Senny har hållit på med henne nån månad nu och hon verkar tycka det är skoj!
Senny är så duktig med djur, alla djur älskar henne!
Funderar på att gå agility-kurs faktiskt, men vet ej riktigt hur man går till väga. Måste väl va medlemm i nån klubb antagligen.
Nån som vet?
Fast vi borde gå en lydnadskurs först, att vi riktigt får pli på henne. Hon är nog snäll och vill sååå mycket vara till lags, men hon har lite svårt med koncentrationen. Kan sticka mitt i allt och så.






Haha,ja ni ser, det går undan. Det går utan koppel, bättre också men jag vågar inte låta barnen ha henne utan koppel. De har inte riktigt pondus nog, hon skiter lite i vad de säger imellanåt!
Men hon är så snäll och söt framförallt.



Gulle, hon liknar på Lady i "Lady och Lufsen". Vi brukar kalla dem för Lady och Glufsen förresten!



By the way, här en bild på stenbordet med sitt fågelbad. Fint och mossigt!
Nu skall jag avsluta, måste se Ernst så Johan får nåt att göra på semestern!=)

Njut av allt, högaktningsfullt J.


Kommentarer
Postat av: Andréa

Inte minns jag omman måste va medlem i ÅBSK, men det är inte svårt att kolla upp. De brukar stå i tidningen när de ska ha lydnadskurser. Då gäller det att va på luren två minuter innan telefontiden och rina och ringa och ringa. De där kurserna är riktigt populära! Riktigt bra är de iallafall. Jag gick med Pablo och vi lärde oss en massa, Pablo slutade tom morra åt de andra hundarna där. jag var så impad. O jag har den där boken de vill att man ska köpa, så den kan ni få isåfall. Men jag undrar om inte lillebror har den nu....



Va kul att Senny hittar på lite kul md vovvarna, Anna är ju så ung också.



Å toppen att ni tar ut alla tanter och farbröder på lite aktiviteter, de behöver dom. De kan ju inte ta sig iväg själva så. Det är bra att ni verkligen genomför de planerna! Duktiga!



Asså det är stoooooor, huuge skillnad på Martin och Ernst! Martin=blä Ärnst= bäst!



peter tycker heller inte om Timell, han tål inte att han sitter å snackar en massa han inte vet nåt om. Gissar att alla snickare garvar åt den där stackarn. Erns liksom gör bara de han ska utan att skryta och han gillar alltid läget. Peter har inte heller emot honom.



Lång kommentar de blev som vanligt. ha de fint!

2009-06-25 @ 21:06:05
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Johanna

HAHAAA,har våra gubbar träffats nångång och diskuterat detta???

Alltså jag håller med,jag kollar äntligen hemma mest för att allt som lou-lou gör blir så fruktansvärt bra!Henne gillar vi!

Annars är Ernst bra,men har det inte blivit tunnare ju mer POP han blivit?Och lite löjligare...?

En känsla bara,att han ska va så myyyysig jämt-på ett lite överspelat sätt...?

2009-06-25 @ 22:04:29
Postat av: Johanna

Förresten,kul med långa kommentarer!

2009-06-25 @ 22:05:23
Postat av: Linda

Ja, vädret brukar vara på topp när du jobbar. Det minns jag från när jag jobbade. Ganska lätt att hålla reda på om du jobbar eller inte då egentligen...



Härligt med utfärd med panchisarna!Eller kanske personalen tyckte det var roligare? Brukar ju kunna vara så när man hittar på något kul och annorlunda - då ska det alltid klagas och gnällas lite. Kan tro att det kanske var för varmt...nån tyckte att det drog... alla ville sitta i skuggan...eller kanske rent av inomhus? ;)



Bollglass skulle vara gott! Måste nog cykla iväg med Elvira nån kväll och avnjuta en smaskig en från Lagerbärs-kiosken.



Är så avundsjuk på ditt fina fågelbad. Fick du det från Hg när du fyllde...30? Fint som tusan är det i alla fall!

2009-06-25 @ 22:37:04
Postat av: Johanna

Linda,det gick faktiskt ganska bra den här gången,inte så mycket klag!

Du har rätt, det brukar alltid tjatas att vi aldrig gör nåt kul men sen när man hittar på nåt är det alltid någe fel...=)

Men det var väl som vanligt,alla bökade i sej sina bullar på mindre än tre minuter och sen skulle det börja rullas runt...

Men de var nöjda och glada, förutom att de med rullis inte kunde ta sej ner till stranden och doppa tassarna. Skall skicka en insändare till till tidningen tror jag, man kan inte gå ut i annons och säga att man har handikappanpassat när man inte har det!

Detta gäller de flesta ställen!Trappsteg på alla ingångar- och inte vet jag hur vi skulle fått en förlamad människa på toa där heller!

De som bygger skulle sättas i rullstol med högra armen fastbunden och sitta där en hel dag- sen först göra ritningarna! Skamligt!

2009-06-26 @ 09:30:21
Postat av: mamsen

Vad gillade panchisarna rutschikanan då, var den för lång? =) Skönt att ni kan åka ut på sånt kul fika ibland!

Man skall vara medlem i ÅBSK för att vara med på agilityn. Vad roligt för Anna & Senny! Vad gör Glufsen då, får något gammalt matrestindränkt förkläde att knapra på?

Jag tycker att Martin gör bort sej lite, när de skall försöka göra allt så jäkla "skojigt & busigt" fan, de är inte roliga! Håll sej till det de skall göra! Ernst är bra! (Kan va åldern..)

2009-06-26 @ 20:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0