Full fart mot heeelgeeen!

Åh hej,kom just hem från jobbet, på med Firar-mix i radion och en bytta kaffe!
Skall plocka ur mina handlar-kassar, sätta upp björkar vid trappan, kasta upp andra gardiner i köket (kom på igår att jag ville byta dem- framförhållning är en dygd, inte sant! )laga lite mumsig matjessillröra och en fisktårta, kanske pannacotta, dammsuga lite hastigt, plocka stooora blombuketter,byta borddukar....Ja ni vet, allt sånt myspyssel.
Men jag tänker inte stressa- det jag hinner gör jag idag. Resten gör jag imorgon. Tex plockar blommor. Om det inte regnar förstås- det verkar förekomma lite olika bud om midsommarvädret, det enda vi kan göra är att vänta och se nu bara!
Hoppas det inte regnar så att midsommarkronorna blir förstörda direkt! Men det brukar ju oftast komma en liten skur så att färgen rinner bort ganska omgående....
Nu skall jag börja grejja, jag måste bara in och kolla bloggen före, jag jobbade ju kväll igår och seda kom ju miss Marple på TV: n, så jag hjälpte henne lösa några mord. Så därför hann jag inte skriva igår som ni förstår.
Jag tror jag hinner skriva lite mer ikväll, jag skall visa bilder på hur fantastiskt töntigt det såg ut när jag hade stora björkar i min bil.
Med till butiken var dom också. Lite pinsamt ,men det var mest okända där så det gör inget.
Tur att Macke hade fullt upp, han brukar alltid skynda sig att uppfylla sina plikter som butikschef och hjälpa mej att bära kassar och lyfta in i bilen. men idag verkade han mer stressad. ( gnuggade händerna i smyg bakom ölhyllan antagligen =),när han hörde sorlet från kassakön stiga )Men det var iallafall tur att han hade annat för sej,skulle inte ha velat ha hans förvånade min när han fick se bilen full med björksly!
Alltså nu måste jag gå och byta radiokanal och sedan börja göra något, nyheter på finlandssvenska kan få mitt goda humör att svikta!
På återhörande, J

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Nå, hej Johanna! Jag vill se bild på kronan, är du färdig med den? Gud vad du ska pyssla idag / ikväll då...men du är nog en sådan bara du kommer igång, tror jag.

Själv håller jag på o kokar pottisar till potatissalladen o sen ska dom ju svalna till på de...suck vilken tid det kommer att ta och gubben ha somnat på soffan fast det är fotboll på TV:n och det är int likt han de. Han vilar kanske upp sig till midsommar, vem vet??



Jag tror det kommer att bli fint med dina björkar vid trappan eller var ska du ha dom?



Macke gnuggar nog händerna han innan den här helgen är över..man undrar hur mycket dom får in på en sån härn helg, liiiite nyfiken bara..



Hoppas vi syns på lördag, har int hört med Emma än för hon är på språng i byn. Menade du allvar med det eller trodde du att jag skojade??

2009-06-18 @ 17:46:36
Postat av: Åsa

Kom just på att jag missade firarmix idag... helgen är förstörd! Ti int få hör Bengt, Kulans matte, Ia & Matti och Gina i Tranvik när det är fredag de kan få folk ti bryt ihop de!



Men miss Marple får nog ha sitt i forsättningen, gud i himmelen va pallrigt de va!

Jag har just lagt oxfile´n i sin andra marinad och nu ska jag göra en silltårta, botten är klar redan!

2009-06-18 @ 19:05:07
Postat av: Yvonne

Åsa, du glömde Margit ifrån Geta, hihi

2009-06-18 @ 20:44:55
Postat av: Åsa

Jamen de gjorde jag! Men hon ringer ju bara när det är Svarvar som drar det, hon verkar lite småkär i honom ;-)

2009-06-18 @ 22:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0