29 juni 2009- i söderhavet?

ÅÅH,vilken underbar dag det har varit igen! Steg upp ganska sent - alla sov som grisar. (Utom Johan då,som måste på jobb, stackarn)
Åt frulle ute vid frukostbordet.





Felix ser ju munter ut...Kul med sommarlov?

Ganska najs...Redan då insåg man att det skulle bli en riktig söderhavs-dag.
Sedan lodade vi på här hemma ett bra tag, jag och barnen, tvättade Anna-hunden och spolade av Flisa-hunden också.
Men hon tycker inte att det är lika skönt som Anna.
Anna står stilla när man fixar med henne, och sedan när man säger "varsågod" skakar hon av sej.
Det betyder att man hinner sätta sej själv i säkerhet före hon sprider hund-vatten omkring sej.
Flisa däremot, tycker nog att det är skönt, men hon äter hellre ruttet gräs eller letar upp nån hög med hönsskit att rulla sej i eller så.
Men hon blir väldigt pigg och busig sen, när hon blivit avduschad, och springer runt,runt med arslet under sej och öronen på nacken. Dessutom har hon en förmåga att dra upp läpparna vid dessa tillfällen, som gör så att de fastnar på tänderna. Ja,ni kan ju föreställa er själva. Ser fruktansvärt förargligt ut.
Men hon är ju snäll iallafall.......=)
Åkte ner till vårt paradis på Tellholm sen. Brukar ju skryta om hur uuunderbart det är där.
Och det är det, nåt helt otroligt.
Det är Johans mormor som har stuga där nere vid havet, och jag undrar jag, om det finns fler ställen som detta????



KOLLA SANDEN!!! Som isöderhavet den också...



Det är nåt fantastiskt långgrunt, för att kunna simma måste man gå långt ut utanför piren.
Paradis för barnen förstås, och man kan vara ganska lugn som vuxen också när barnen leker på ute i vattnet.



Ni ser Felix där ute, vattnet når inte högt!





Helt outstanding, håll med nu!



Big Mama on the beach!!!




Så ser det ut om man kollar utifrån vattnet.
Bakom träden går grusvägen, och ovanför den har mormor sin stuga. Vi brukar få bo där nån vecka per sommar.
Ganska många som skall hinna vara där sommartid....Lilla blåa huset man ser är bastun.
Aj kän tell ju att det är härrrligt att sitta där en sommarnatt och sedan börna rakt ut i havet. Lite väl långt att springa förrän man kan kasta sej i plurret bara.
HMMMM...man är aldrig nöjd va? =) Nej,detta stället finns inget att klaga på! Bara,bara underbart!
Efter badet åkte vi hem och lagade sommarmiddag.
Grillade rostbiff och lagade godaste potatissalladen. Drack en öl till- man är väl ledig vettja!!!

Imorgon skall vi åka ner tidigare, men det som är bra är att det inte blir sol där förrän vid 12.30 tiden!
Man behöver inte stressa, utan hinner greja lite hemma före.
Men kom ihåg alla nu- solskydda er ordentligt!
Ni blir nog bruna ändå!
På radion har de tydligen varnat för väldigt hög strålning imorgon ( mamma sa det...), sätt på en tunn skjorta- framförallt på kidsen!
Förresten blir man rynkig ändå med tiden. Jag tycker inte att jag brukar sola så särskilt, man blir nog exponerad för solen ändå.
Såg för nån dag sen hur rynkig mellan brösten jag blivit,sade åt min högt älskade
- Men gud,kolla vad rynkig mellan pattarna jag blivit-ser ut som en gammal kärring!! ( med förtvivlan i rösten och panik i blicken)
- Jag vet,sa han,det har jag sett länge det.
Ja -han är inte rädd om hälsan den mannen, det måste jag säga.
Han kunde väl ha FÖRSÖKT lite iallafall!?!
Eller hur, man säger väl typ....neeeeej,inte då...eller någe liknande.
Skulle precis nypa honom när jag insåg att .....ja,men gubbskrället har ju rätt!
Man är ju faktiskt ingen tonåring längre...
Dessutom, inte kunde jag börja våldföra mej på honom heller! Man slår inte äldre människor- så är det bara! =)
Men det jag skulle komma fram till var:
Sola med måtta, det är inte hälsosamt och rynkiga och sjuka blir vi ändå!
Och bruna blir vi också ändå,fast vi inte steker oss!
Ha en fortsatt fantastisk sommarafton nu, vi hörs omorgon!
Ups,stavfel, men det såg så roligt ut så jag lämnade det! Sådär säger "gamlingarna"
- Vi syns åmårrån!
Haha,de e för söta!
Puss och kram nu. / J

Kommentarer
Postat av: jenny

ja, de är verkligen fint där i tellholm. Jag var med Ida till Anna på kalas i lördags och då såg jag erat underbara place.. helt fantastiskt!! vi kommer gärna dit någon dag... själv har vi varit i boviks playan, helt okej också. De var inte mycket folk, ja du vet hur hysteriskt mycket folk det brukar kunna vara. Ikväll var vi på hammarvallen och var funktionär, riktigt roligt faktiskt att titta på fotboll. Jag menar jag har nog inte varit så intreeserad av detta tidigare. Nu ska jag lägga barnen i säng. Det är konstigt vad sent det blir på kvällarna. Nå vi har ju semester. !Ha det bra på ledigheten nu. Vi hörs!

2009-06-29 @ 22:09:45
Postat av: Andréa

Det är faktiskt underbart där i tellholm. Synd att det brukar va så kallt i vattnet bara. Måste komma med Aron någon dag, han skulle gilla att springa där i sanden!



Ja jag har blivit väldigt försiktig i solen sista åren. När jag va yngre kunde jag sola ganska mycket, det ångrar jag idag. Är ju LIVRÄDD för cancer, så då ska jag nog undvika solen. Hudcancer ha öka någe fruktansvärt senaste åren. Aron blir insmord med hög solskyddsfaktor varje morgon trots att jag har kläder på honom.



Härligt at du fick fint väder nu när du e ledig. De va tur. De sku bli svalare först efter helgen tror jag.



Kram

2009-06-29 @ 22:34:23
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Johanna

jenny : Jaha, du har hittat ut från Tellholms.skogen?=)

Ja,men visst är de ju helt otroligt där nere,tänk att få bo sådär va?

Ni får gärna hänga med nån dag,det skulle vara kul!

Sååå nedrans kallt är det int, inte varmt som i Bovik förstås,men igår fick man inte kramp i fötterna förrän man var ute vid pirkanten-så det börjar ta sej, haha!



Andrèa: Det är bra att ni är försiktiga i solen, barna e ju känsligare än oss vuxna. Plus att det är skillnad på personer också.Felix är känsligare för solen än Senny. Men försöker ha solskydd ordentligt på dem typ 30 el vad det nu är på den jag har nu.

För det mesta även skjortor på,igår var de inte så lång stund i vattnet men annars när de sitter hela dagarna i strandkanten är det hatt & skjorta som gäller!

och pinar dem att dricka!

2009-06-30 @ 10:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0