Trevliga små sommarmord....

Hejhej bloggvärlden! Vilken dag i arbetets tecken! När jag kom hem idag lade jag mej på soffan med benen över ryggstödet för att försöka få ner lite svullnad- benen kändes som stockar! Man har gått sina kilometrar idag igen bara!
När jag låg där började jag rimma igen- ni som känner mej vet ju om det där, och hur jobbigt de e!
Det började med att jag hade den där vackra visan om " Cecilia Lind " i huvudet- har haft hela dagen och börjat tröttna en aning. Sedan började jag fundera på den strofen, ni vet " din midja är smal och barmen är trind, åh kyss mej igen sa Cecilia Lind...."
Att man aldrig ska få hör såna ord, va!?! Din midja e smal...osv. Lagade raskt ihop en egen liten vers, som bättre skulle passa in på mej själv då ( samma melodi här nu då):
"- Med benen som stockar å magen e tjock, men snäll frampå kvällen, det är hon ju dock..." Hehe....
Men det har vart en bra dag, har till och med fått den äran att ägna mej åt lite trädgårdsarbete i form av att plantera lite sommarblommor. Vi har köpt såna trevliga krukor som skall stå vid ingångarna till Hammargården, och bara blommorna som vi planterade växer till sig blir det så fint.
Skulle också vilja handla lite sånt, men det är ju så dyrt så det förtar det roliga!
Har faktiskt vart ganska effektiv  sen jag kom hem- trots mina stock-ben! Har städat upp det ständiga kaoset i köket, städat toaletten, satt i en maskin tvätt. Den kommer förövrigt att bli lite fördröjd, för efter att den tvättat i en halv timme kom Senny skrikande i falsett om att hon undrade var hennes rosa jacka var. ( Alltså den som jag en halvtimme tidigare bett henne att dra fast dragkedjan på och kolla fickorna på för att den skulle tvättas )
Ja, hon blev ju lite hysterisk när hon såg att den åkte karusell redan, för hon hade asså sin mobil i fickan dårå....
Öppnade upp, tittade igenom allt...ingen mobil där.
PUUUH, berätta det åt farmor den som vågar, det är andra mobilen hon har köpt åt Senny, den första dog en plågsam död ute på åkern i vintras.Felix hittade den i våras nångång.
 Hittade sedan hennes mobbe i andra jackan, tur för henne det!
Det var dagens spänning det. Jag missade gårdagens spänning, miss Marple i TV:n! Äsch, det harmade mig nåt grymt när jag kom på det. Ärligt, det är faktiskt egentligen inte ens bra- men det är så trevligt! Trevliga engelska små byar med trevliga te-drickande människor som råkar ut för små trevliga mord! Det var mer heder i morden förr i tiden, håll med om det! Bovarna var trevligare helt enkelt! =)
Samma med Morden i Midsomer, som ju verkligen är en klassiker på sommarn! Det blev helt fel när det gick repriser i höstas eller när det nu var...Ser fram emot det programmet också.
Nu över till nåt helt annat. Dagens höjdare, som faktiskt är en höjdare! Detta behöver vi människor, som knappt sett nån sommar än! Mamma brukar reta mej för att jag tycker den här e bra, tror hon önskade den åt mej i Firarmix nångång när jag fyllde år tillochmed. Så nu skall ni få höra den. Det är även med tanke på mina arbetskamrater. Vi sjöng den här på Park härom helgen till alla andra gästers förtvivlan, och om jag inte minns fel började serveringspersonalen le en aning stelt där på slutet....
Så lyssna och njut nu, och dansa med långa ben....

http://www.youtube.com/watch?v=-uupdJa3h0o

Här är förövrigt en bild på Senny, Aron ( som jag är stolt moster till! ) Felix och jag på Jan Karlsgården då vi firade självstyret. Är som vanligt till min fördel på bild.



Men barnen är ju söta iallafall. Nu skall jag gå och kolla tvättmaskinen. På återhörande, J

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det kommer inga mord i Midsommer i sommar, för "Mauritz" ha slutat! :-(

Men nog va de f-n att jag missa Marplan, hade inte ens koll på att hon sku komma!

Jag tycker alla barnen är söta på bilden jag!

2009-06-11 @ 20:40:14
Postat av: Johanna

NEEEJ, är det sanning!?! Jaha, nu e allt förstört...Fast de kanske kommer repriser, det gör inte så mycket att man vet vem som är mördaren. Man kan titta på allt det trevliga bara. Alla engelska trädgårdar och så...

2009-06-11 @ 20:46:47
Postat av: jenny

Tjenixen!

ja du är härlig du! Kommer aldrig att glömma när vi sjöng allihopa på park, vilken stämning! Ja det är bra att du vill jobba kommunalt. Du har riktigt rätt, att vi jobbar som GUDAR! ha det bra syns i morgon! Jag måste bara höra på låten en gång till.

2009-06-11 @ 21:40:43
Postat av: Andréa

Asså jag kolla på Marple igår. Peter tycker de e så tråkigt så han bara sitter å suckar. Jag tycker på nåt vis i hemlighet att det är trevligt, men på samma gång jättetråkigt program. Men de kom inget annat bra heller så de va bara till att titta för tittandets skull.



Den där låten är alldeles underbar! Man ser Lasses näsborrar fladdra varje gång man hör den. Jag gillar faktiskt Lasse Berghagen- Sådeså! Vi hörde mycket på honom (mest den här låten) i min klass på vårdinstitutet. Tillåme ungdomarna gilla den!



En text om mig när jag var nybliven mamma, samma rader i cecilia lind:



Med håret på ända och mjölkstinna bröst- försöker jag skänka mitt barn lite tröst.



Nu:



Grågrön i huden och råttfärgat hår-

att någon mig gillar jag inte förstår.



Eller:



Midjan är borta men naveln är stor,

man kan nästan tro att en bebis där bor.



Ja, de där va ju kul =oD



Har ingen fantasi längre, man får ta de första bästa som dyker upp, garv...



Du ha alltid varit så bra på att rimma. Vi sku ta en helkväll med rim, e de ingen som fyller år snart?



2009-06-11 @ 21:42:22
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Andrea och Johanna, Ingmar fyller snart...

2009-06-12 @ 06:20:22
Postat av: Johanna

Andrea, det där var faktiskt roligt! Vi har tydligen samma gener vad gäller rimmande också! Oca just det, du får lägga in beställning på rim, vi tar betalt per vers! Förresten har vi ju lite program redan till honom. Men det kan vi höras om sen. Mohahaaa....

2009-06-12 @ 09:44:10
Postat av: Johanna

Jenny: Nej den kvällen glömmer vi nog inte i första taget! Och faktiskt, jag måste också lyssna på den där låten igen nu....Rockar fett asså....

2009-06-12 @ 09:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0