Snake-hunter!

RYYYYS vilket spännande äventyr här ute i skogen!
Vi hittade en liten huggorms baby på vägen utanför vårt hus, en äsping, och fyy vad läskigt!
Den såg lite avslagen ut, så den var nog påkörd. Petade på den med en pinne...ingen reaktion. Men den kändes lite styv- sådär sdom att den levde fortfarande. AAArrGhhhhh, så äckligt. Tog foto men vågade faktiskt inte så jättenära.
Petade lite till....Telefonen ringde, det var min mor. Precis då fick jag se nåt långt och smalt som drog sej fram vid mina toffelklädda fötter.
Jag är faktiskt inte den som brukar skrika i falsett, men det gjorde jag då, ganska ordentligt.
Det var en stackars uttorkad daggmask som försökte dra sej genom det torra gruset till ett bättre liv nånannanstans.
Puh. Alla tyckte det var jätteroligt. Inte jag, det kändes som det var ormungar överallt just då.
Sen hämtade jag en spade med det längsta skaftet jag kunde frambringa.
Det hade kört två bilar där redan men de hade missat det lilla aset.
Int kunde jag låta äcklet ligga och pinas heller. Jag kände ju att den var levande. Eller jag trodde det.
Och jag som knappt kan slå ihjäl en geting utan svetshandskar skulle alltså nacka en huggis.
Slog spaden krokig på den lilla sytråds huggisen - och den hoppade till och skruvade sej så jag måste dunka den igen.
ja vet ni, fy farao. Fy fy fy.
Skrek i falsett igen bara för att den var så in i h#etes asig när den vred ihop sej. Guääääg!
Så nu har jag mördat en orm första gången och det behöver jag inte igen om jag slipper.
Känner mej dock väldigt kvinnlig, synd att det inte fanns nån man i närheten som kunde höra mina gulliga tjut.
Typ psyko vrål. Fick sendrag i tårna som dom krullade ihop sej inne i tofflorna!







som ni säkert ser är den ju gigantisk! Men det spelar ingen roll, det är nästan ännuvärre när de är små!
Gudarna vet hur många sånadär man haft runt vristerna utan att veta om det! Huga!
Blir att klä på barnen stora skogshuggarstövlar och benskydd i fortsättningen...Puh, nu måste jag sätta mej och lugna sinnet lite. Konjak kanske?
På återhörande / J

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Men vad konstig den ser ut på huvudet, är det svart?

Det kanske är en ny sällsynt ormras, som finns ( fanns..)bara i Samuelstorp?

Ha, ha, ser dej framför mej, pustande med fiskarstövlar upp till låren och den knyckliga spaden i handen efter välförrättat värv :-))

Stackars ormunge..

2009-06-24 @ 13:16:55
Postat av: Johanna

Jag vet, den hade som en svart fläck på huvudet och det reaqgerade jag också på. Säkert nån idiot med giftormar som har fått tillökning och släppt ut i skogen, så nu har vi fullt med giftiga puff adders här eller liknande. Toppen....

2009-06-24 @ 13:53:40
Postat av: Mamsen

Finns det något kvar av den så kunde du ju höra med Jörgen Eriksson eller ringa till radions naturväktare annars. Kanske de kan ta ett DNA..?

2009-06-24 @ 14:35:50
Postat av: Linda

Uäääk!!! Fy vad läbbigt!! Va duktig du var som hade ihjäl det lilla äcklet! Dagens ros tll dej!:)

2009-06-24 @ 19:25:55
Postat av: Yvonne

Jag kan riktigt tänka mig hur det hördes i Torp skogarna (= , du var duktig bort med dom äcklena bara. Brukar ni ha så nära gården??



Varit på jobb kväll, slött och alldeles för lite att göra för mig. I morgon 12.15 bär de o till Degersand på fika så ta med kaffepengar. Alltså vi ska ha klienterna med... (;



2009-06-24 @ 20:27:56
Postat av: Andréa

Asså de där krälande små typerna kan få vem som helst att ta toner man inte visste att man kunde ta!



Men nog är det synd om dem! Inte vill man ha dem på gården, men inte vill man ju ta livet av dem. De har ju lika stor rätt att leva som alla andra varelser på denna jorderund. När Lullkissen kom hem med ormar fångade vi in dem och förde bort dem med bilen till en bättre ormplats. Som han där krokodilsnubben Steve Irvin eller vad han hette.. Ni vet, han som blev mördad av en utav sina crocs!



Men det du gjorde var ju ett barmhärtighetsmord, så du skall inte ha dåligt samvete. Jag vet inte om jag skulle ha klarat det.



Blizze kom hem med en fågelunge häromdagen. Vi rekommenderades att ta livet av den men inte kunde vi det. Den var ju så jäkla söt. Vi förde den till en plats där vi trodde att den kunde tänkas komma ifrån och hoppades sedan på det bästa. Hoppas att mamman hitta den!

2009-06-24 @ 21:30:28
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: jenny

fyy vad äckligt de är med ormar.. ja jag kan tänka mig att det hördes ett gap.. jag lovar jag tror hela boda sku höra mig om jag hade en orm så nära.. Vi syns imorgon på jobbet!!

2009-06-24 @ 21:45:03
Postat av: Johanna

Ja nog är jag lite stolt att jag fixade det, men inte var det kul!

Faktiskt brukar jag undvika att ha ihjäl en massa kryp, de finns väl antagligen av en orsak.

Men faktum, den där ormen pinades, så även fast de är fridlysta ( har jag för mej iasllafall!?!)måste jag faktiskt hacka ner den.

Fast sådär som folk brukar göra, köra över dem med flit om de ligger på vägen osv det gör jag absolut inte! Det tycker jag är orättvist, jag brukar bli arg på folk när de har ihjäl spindlar också, det vet ni som känner mej!

Släpp för bövelen ut dom istället! =)

2009-06-25 @ 19:26:57
Postat av: Andréa

Jepp, huggormen är fridlyst!



Håller med om det där med spindlarna, jag tänker likadant på de planet också. Det är våra fina föräldrar som lärt oss att va så ödmjuka o ha sån respekt för allt levande i naturen. Blommor som bin =O) OCH DET SKA VI VA STOLTA ÖVER!

2009-06-25 @ 21:10:08
Postat av: Johanna

Japp,den goda uppfostran ja...

Hmmm,ibland undrar man varför det inte går att uppfostra sina egna...?

Kanske det visar sej först när de blir stora?

2009-06-25 @ 22:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0