RIP Michael Jackson

Inatt dog alltså "King of pop" Michael Jackson!
Han har verkligen varit en av mina idoler, och hur mycket lipade man int till hans låtar som tonåring?
Satt och kollade hans film, läste hans bok moonwalker 100 gånger- jag älskade honom.
Hans låtar och allt han gjorde skulle man ha!
Och nu har han alltså gått bort, fick hjärtstillestånd och hans liv gick inte att rädda.
Han skulle precis genomföra sin sista turne i London iJuli, men nu kommer alla fans att få se hans begravning istället!
Ja,vilken skam,tänk att alla superstars dör för tidigt.
Här kommer dagens höjdare till hans minne, har tänkt sätta in flera av hans braiga låtar men hade inte hunnit än bara.

Ja detta var synd. Fattar det inte riktigt ännu. Det finns inte många som gjort så mycket för musiken, trots alla hans konstigheter var han ett geni.
Ska på jobb ikväll förresten, kanske inte hinner skriva mer idag men kanske ikväll.
På återhörande/ J

Kommentarer
Postat av: mamsen

Ja, det är för sorgligt, vilket liv!

Tror inte jag skulle ha kommit honom så nära om det inte varit för ditt intresse, Johanna.

Jag gillade ju Jackson five, det måste ha varit på det tidiga sjuttiotalet kanske? Och då var han inte gammal... Billy Jean gillade jag

2009-06-26 @ 20:47:46
Postat av: Johanna

Ja nu när det har hunnit smälta in lite känns det faktiskt som en del av ens uppväxt försvunnit!

Han var ju en ganska stor del av den...! =

Tilloch med du mamma kan väl dom där låtarna utantill!

Kommer aldrig att glömma

1. När Peter min morbror hade fixat Thriller-albumet på kassett åt mej-LYCKA!

2.När mamma och pappa överraskade mej och köpte Dangerous-albumet åt mej-ännu större LYCKA!

Satt med hörlurar vid stereon och liiipade för att han var så braaaaaa...

Sedan ärvde v'l min lillebror det intresset också.

Till mina föräldrars stora lycka...=)

Men faktiskt, löjligt nog känns det som en förlust att han är borta, men det är väl för att man har gillat honom så mycket: Kan ju fortfarande låtarna utantill....

2009-06-26 @ 22:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0