Nagel eller vagel?l

Nå hej, har faktiskt aktivt försökt hindra mej själv hela dagen från att sätta mej vid datorn och det har gått.
Det är så roligt att sitta och blogga, men det tar tid också.
Steg upp ganska sent idag, åt mysig lördagsfrulle med rostat bröd varm oboy och sånt mys. Sedan iväg och handla som vanligt, hata hata hata!
Skall nån människa berätta åt mej hurdant liv alla andra har? Jag tycker inte man gör annat än dukar fram, dukar bort,far och handlar- och sen skall det dukas fram igen osv.Ibland hinner man dammsuga - eller kanske tillome städa toan emellanåt men sen är det nog dags att duk fram mat igen. Runt runt går det och man hinner aldrig ur startgroparna på nåt sätt!
Har nån annan det så, eller är det jag som är konstig?
Fast idag sket jag i dammsugat, gjorde lite terapijobb istället!





Ha, kolla det va! Ni trodde inga att jag kunna va? Men sinni, här kan man lite av varje ! Det är pappas fel sen, att bilderna är åppsomkull- skulle han inte ha tagit tillbaks sin kamera så...Typiskt farsor! Men det syns väl ända vilka strålande resultat i midsommarkranskarriären man har uppnått?
Över till nåt annat. Jag har aldrig fattat varför det heter att nåntig är en "nagel i ögat " på någon. Varför heter det inte vagel i ögat? Anyone? Anyone ?
Har en vagel på gång tror jag, det känns såååå förargligt. Nog tar det väl ont med en nagel i ögat också säkert, men det känns lite långsökt tycker jag. Men mina ögon är irriterade och lite rinniga, känns faktiskt störigt. Men jag e lite snuvig och har ont i halsen så det är väl nåt på gång nu till midsommar. Vad annars, så brukar det väl va? =)
Har ni städat färdigt nudå till miSSommar?
Ja vettni, det frågar alla, folk städar tydligen allt mellan garage och vind, och det är inte måtta på det alls! Lidret ska städas tillåme, och är det där dom tänker sitta i midsommar då eller?
Ja,herregud, jag är så glad om man hinner med en vanlig städning så man kan sitta och njuta av god mat och den otroliga sommaren- varför slösa tid på överdrivet röjningsarbete just nu när det är som vackrast ute?
Njut istället, gott folk, det blir nog höst igen alldeles för fort - jag lovar- och då kan vi städa när vi inte har nåt annat att göra!
Njut nu med nära och kära, inte vill vi minnas att vi städade så bra i unga år, när vi blir gamla vill vi ha minnen av underbara syreners doft och krispig grönska, vi vill minnas allt det underbara när vi känner den kryddiga doften efter sommarregnet och hur ungarna levde rövare ute i trägårn, och att vi var tillsammans med dem och inte sattinne städandes kastrullskåp. Hör till säj åt nu!
Det är lördagsafton och ännu en vecka till midsommardansen. Så nu får du gå och hämta din allra älsklingaste älskling, och sen startar du dagens höjdare.

http://www.youtube.com/watch?v=ewO_gQcHt0w

Kärlek så att hjärtat brister, eller hur!?! Älskar denna, den var särskilt till mamma och pappa förstås. Ta om den igen, vettja!
Sov gott nu alla, vi hörs imorgon! / J

Kommentarer
Postat av: Åsa

Oj, gud ja, vad härlig kille!



Hur kommer det sej att du har börjat binda midsommarkronor då? Har för mej att ni inte var speciellt sugna att hjälpa till med det när du bodde hemma på 90-talet... ;-)

Jag fick lite midsommarkänslor igår, när jag städade tills våra gäster sku komma och plockade in syrener (från Hammarland ) och lupiner och akleja.

Men det var ju så mörkt, så man kunde tro att det var september!

Ett tips till midsommarstädningen:Sätt lite Tolu på en trasa och gå runt och torka dörrkarmar och sånt och sen luktar det kliniskt rent i hela huset! Nog kan man dammtorka hela huset också, om man vill och har tid...



Men kom för alldel ihåg att nästa vecka börjar det bli mörkare igen.. :-( så man kan ju städa sen i stället och fara ut på gökotta nu i stället

2009-06-14 @ 11:19:22
Postat av: Yvonne

har du fått klart midsommarkronan, jag vill se bild - så läckra färger! Alltså jag pratade med Gladys o hon var klar med sin midsommarstädning (:, hon hade bara stugan kvar o dit kom hon ju int utan båt och karl så hon skulle vackert få vänta till Leif hade tid o köra henne. Hon är helt otrolig, eller hur? Själv säger jag som Åsa, midsommarn kommer nog ändå den. Fast jag har faktiskt städat idag men int mera än vanligt. Kommer ni hit på midsommardan, eller hur blev det? Det skulle vara skoj. Jenny PW Viveca Trygve Heidi Hasse Maja Fimpen Monica Bjarne o grannarna kommer. Du ser vilket gäng!!



Tolu på skurtrasan är bra tips, luktar så fräscht. Johanna, det är samma som Carita i köket använder, vet du?



Har du bor-vatten hemma - bra mot vagel..



Jenny PW kommer över ikväll på kaffe så jag ska ta ut kladdkakan nu för klockan ringde att den var klar (;



ha en skön söndagkväll!

2009-06-14 @ 16:43:03
Postat av: Åsa

Jo jag hörde att Conny-Hendrix spelar på Hammarbo om lörda.. Vi är ett gäng åldringar som ska dit

2009-06-14 @ 18:04:02
Postat av: Yvonne

Är det så, ska NI dit? Hoppas det kommer flera än i fjol. Då va det typ bara Johanna o jag där...nä, skoja bara.

Johanna, nu fixar ni barnvakt och mamma är redan upptagen så hör med sväris.



Alltså, är det bara jag som har svårt att få iväg kommentarerna, kommer bara till google verktygsfält nåt sånt och länken är bruten...får hålla på typ 10 ggr innan det far iväg.

2009-06-14 @ 19:21:35
Postat av: Anonym

kolla in mig blogg



skriv en komentar om vad du tycker så jag kan bli en riktig duktig bloggprinsessa:)



kram // www.linastte.blogg.se



fin blogg du har!

2009-06-14 @ 19:30:36
Postat av: Åsa

Ja, det är väl bra om det kommer NÅN som kan dansa? ;-)

Jo, färdtjänstbilen går från Mariegatan kl 20.30



Hoppas ni kan ordna med Kerstin eller moster Andrejja annars.

2009-06-14 @ 19:48:50
Postat av: Johanna

Alltså, tyyypiskt Gladys!Suck alltså...

Men ni har rätt med TOLU, det eller vanlig tallsåpa är det bästa! SÅ fräsch doft!

Ja vi hoppas att vi får barnvakt, synd annars när man råkar va ledig en midsommar!

Fast om det kommer sådär mycky panschisar vete tusan om det blir kul...=)

Och som du säger- pinsamt för en som inte dansar så bra när värsta dirty dancinggänget snubblar in....

Men vad jag vill minnas från ifjol dansades det gärna ända va, Yvonne? Haha...Släktingarna som var här från Australien kanske väntar några år före dom kommer igen...tihi...

2009-06-14 @ 22:40:33
Postat av: Yvonne

Vilka släktingar, var dom dina? Måste ha missat ngt...ska fråga Marina, hon kanske kommer ihåg?? Nä, nu var jag dum..



Jasså, jobbar du tisdagmorgon? Me too..men jag jobbar även onsdag samt torsdagmorgon oxå - gäsp (;

Men ledig heeela midsommar, yes!

2009-06-15 @ 06:37:25
Postat av: Johanna

Yvonne, den där var taskig..." ska fråga Marina" HAHAHAAAAAA

2009-06-15 @ 13:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0