Min dag

Har faktiskt fått en massa gjort här hemma idag. Känns det som iallafall!
Har fortsatt mitt omplanterings projekt i stor Rädda Pelargonerna gala! Hoppas det blir framgångsrikt.
Har också börjat tröttna på alla mina förargliga små fröplantor som bara står och slirar och aldrig tar sej ur startgroparna- har planterat ut några till.
Gjorde dessutom en liten gullig plantering i en stor balja som det har gått hål i, och som till min stora glädje inte går att använda till nåt annat än blomster!
Eftersom vi inte kommit så långt i vårt utomhusrenoverande- det kostar ju så mycket- så har vi inte ännu nån vettig uteplats. Så irriterande, men man får göra det man kan av det man har istället.
Det  betyder att man får försöka skapa nån sorts rumskänsla med krukor och annat runt det stackars plastbordet ( för övrigt ganska snyggt för att vara just ett plastbord! ), men det är inte så enkelt att få till nån mysfaktor precis.Behövs många krukor och andra prylar för att få till det, och inte vill man ju sätta så jättemycket pengar på det heller eftersom grejerna står ute på gräsmattan och tar stryk på det sättet.
Nåja, har iallafall planterat denna idag, så har vi nåt att ställa dit.



Har finjusterat lite efter denna bild togs, det blev ganska ok. Bara de där lijorna reser på sej och slutar se ut som nån attackerat dem med lien...


Trevligare så
 
Uteplatsen, inte så mycket mysfaktor bara såhär kanske. Men bara man jobbar på det så ska det väl bli till nåt.
Kvällssol ganska sent har vi, det är nog mysigt att sitta med ett glas gottigott sena sommaraftnar...♥



Idag slog det vita löjtnantshjärtat ut som jag bara älskar, det är nåt så vackert att det inte är klokt! I love..
Bara det att det börjar få några år på nacken och det börjar bli dags att dela den- vill falla isär lite i mitten och det ser förargligt ut. Men den är ganska kinkig med regn också, och det har ju regnat en del kan man säga. Lägger sej gärna av för mycket regn har jag märkt.
En liten fröbejbis hade den gett ifrån sej, eller flera nog men jag lyckades slakta några när jag rensade i våras. Men en har överlevt och frodas bredvid sin goda mor. Skall gräva upp den sen...och sätta den tryggt i en kruka.



Krasseplanta som jag planterade idag. Såg inte mycket ut för världen så jag blev rätt förvånad när det visade sig att den hade jättefint rotsystem! Gröna Johanna- inte bara en kompost! =)



AAAHH, älskar att plocka in från trägår`n!

Vi åt faktiskt middag ute idag, grillade lite korv, grisfilè och åt nypotatis och sallad till - mumsig sommar mat. Svärmor var över och hjälpte oss med ätandet.
Senny har en kompis här som skall sova över, så det är hemligt värre där uppe på övervåningen skall jag säga. Man får knappt visa sej! Dörren stängd till rummet, antagligen låst också för säkerhetsskull! Snart är de tonåringar också, och då blir det knappast bättre....
Imorgon fyller Johans mormor år, håller redan på laddar inför det kalaset! Har hört ryktesvägen att det blir jordgubbstårta...
Wohoo, bäst att åka tidigt före alla hennes väninnor vart där i horder och gjort historien kort med den godsaken!
Nu skall jag gå och se om jag hittar min man nånstans, skulle gissa på soffan och TV:n däruppe, alternativt sängen och korsordet...
På återhörande, sov gott och vakna på rätt sida! / J

Kommentarer
Postat av: Rickelito

Min blogg är en fnissblogg, så fortsätt kika förbi ;)

2009-06-23 @ 01:00:44
URL: http://rickelitosreality.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Du är duktig med blommor Johanna, fast du int vet om det.

Ååhh, dom där krasseplantorna, I love it! Man kan sätta dom precis var som helst o det blir fiiint.



Jag har oxå en löjtnantshjärta fast röd som jag fått från grannfrun, men dock liten...

Ser ju helt okej ut med plstmöblerna, int alls så pjåkigt - "man tager vad man haver".



Ha en bra dag!

2009-06-23 @ 06:45:23
Postat av: Andréa

Ja du e duktig i trägårn kvinna! Själv får jag ingenting gjort i trägårn. Eller faktiskt har jag rensat lite och satt ner lite krasse som skall få hänga över en murkant. Vi ska plantera krasse i stora gjutjärnsgrytan också. Eller nåt annat snyggt.



idag är det så underbart väder, Aron och jag måste åka iväg på äventyr nånstans. Eller om vi bara blir hemma... Jag vill ha staket runt gården! Herregud man får springa efter Aron som en toka nu.



Våra hundar PISSA IHJÄL våra löjtnanshjärtan! Man kan ju bli lite småirriterad på de där djuren ibland!



Va kul för Senny att ha kompis att slagga över! Ibland skulle jag vilja "beema" tillbaks mig i tiden. De va ju så roligt att va barn!



Jag har knappt suttit vid datorn nu sen om du undrar varför jag inte kommenterat på länge.



Kramisar!

2009-06-23 @ 08:24:01
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Asså, den där "Rickelito", e de en bekant till dig??

2009-06-23 @ 10:08:26
Postat av: mamsen

Otroligt vackert med vita löjtnanthjärtan! Hörde just på radion att de är skuggväxter och vad passar väl bättre i lite skugga, än vita blommor?

Jag har inte ens fått krassefröna i jorden, vad gör jag egentligen..

Går omkring och fotar det som finns förstås

2009-06-23 @ 10:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0