Måndagmorgon och mitt huvud är så tungt....

Nej inte är det tungt,man har ju skött sej bättre än vanligt denna midsommar!
Försöker göra upp en "att göra" lista i mitt huvud, jag skall ju på jobb först på torsdag, och det är väl då man är som mest stressad,inte sant? När man riktigt har tid att starta nåt projekt som antagligen aldrig kommer att slutföras! =)
Verkar bli ganska bra väder idag, så det bär väl av ut bland pottor och krukor...
Fast Felix ropar från övrevåningen och undrar om jag kan komma upp och spela Lara Croft på play-station med honom....Senny sitter i köket och är lite småsur, hon ville till stallet genast efter frukost men jag sa att hon kunde vara hemma tills vi ätit lunch iallafall. Hon var borta hela dagen igår- det nya fölet kom natten mellan lördag och söndag så det är klart hon vill  vara där.
 Så nu har de två nya föl där, " Svante" som börjar bli en månad nu, och så "Tingeling" som är helt nyfödis! Något söta, skall fixa bilder med min fantastiska mobilkamera.
Inget gör sej rättvisa med den kameran, det stör mej.
Men här kommer en cool bild som jag tog på midsommarafton. Ser ni vad det är?

Padda i skymning

Provade inte kyssa den,fast den var ganska söt faktiskt.
Vi har massor med grodor och paddor här, det är nog för att det finns mycket diken med vatten runt omkring plus mycket buskar och gräs att gömma sig i. Jag undrar om de har parningstid eller så, på kvällarna kväker det överallt tycker jag- och högt också! En jäkla volym har de!
Nu skall jag bära med mej barnen ut! Hade..../ J

Kommentarer
Postat av: Yvonne

vilken mysig liten sak. Jag har alltid fått höra att man inte ska ta i paddor / grodor för då får man vårtor...så det va ju bra att du int kysste den. Vilka sköna namn på fölena "Tingeling o Svante", typiskt Jeanette.



Nå, har du tvättat alla mattorna nu då? Jag ska börja imorgon för dom har ju lova "torrväder" nu. Gladys är klar med sina hon (; men hon har ju haft semester hon.



Har just kommit från Hammarvallen - talka 1/2 inför ö-spelen, tur att det var fint weather.



Ha sköna lediga dagar för dom har ju lova soool, sa Armi (;

2009-06-22 @ 21:02:58
Postat av: Johanna

Yvonne, det där är skitsnack! Haha, jag skulle vara en enda stor vårta isådanafall,jag hade ett helt badkar med vad jag trodde var tama paddor när jag var liten! Och du vet, inga vårtor har jag!

Men jag har ju redan en prins, det var mer så jag resonerade...=)

Å vad beträffar Gladys har jag för lääänge sen slutat hoppas att jag skall hänga med i hennes tempo!Hon är absolut i världsklass hon! Stålmommo...

2009-06-22 @ 21:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0