Killing snails in Jomala!

Var alltså igår till Jan Karlsgården och tittade på självstyrelse program där. Det var så somrigt och bra, men KALLT. Det var tur man fick sej kaffe inne på cafeèt sen. Mamma o pappa var så duktiga - eller alla i dansargänget förstås!
Skulle lägga in bilder lovade jag, men mitt ego till pappa TOG TILLBAKS sin egen kamera helt sådär bara!
Så inga bilder på det då. =)
Däremot, jag hade parkerat vid jomala kyrka för vi samåkte resten av  vägen, och när hon släppte av oss då vi skulle hem fick jag ju se det vidrigaste på bra länge
- Det bara krälade av små och stora MÖRDARSNIGLAR längs med trottoarkanten där min bil stod. Verkligen asigt- de var alltså stora högar av kack-korvs formade slemsniglar i ofattbara mängder.
Men eftersom då alltså min far hade tagit tillbaks sin kamera,var det enbart min mobiltelefon som fanns till förfogande så detta var allt i bildväg jag fick



Ja, tänk er långa rader av dessa så att trottoarkanten inte ens syns...GUÄÄÄG!

Nu skall jag tyvärr på jobb om några minuter, men jag bifogar lite nyttig information såhär i semestertider till alla turister som eventuellt behöver vissa användbara svenska ord:

http://www.youtube.com/watch?v=SQyZkSNJiDU&feature=related

Måste gå och borsta håret nu så inte tanterna på Hammargården får  i halsen när de ser mej. Ta väl vara på varandra. / J

Kommentarer
Postat av: f.d klasskamraten Yvonne ):

usch, vilka äckliga saker...säker att du int fick några med dig som hade krypit under bilen o sugit sig fast?? Asså, jag tror int jag vill byta blomskott med dig mera... (:



Hoppas kvällen blev lugn för dig och Veronica. Själv tycker jag har sprungit som ett jehu hela förmiddan men då går ju dan fort istället och vips var ju ni på jobb...



ha de!

2009-06-10 @ 15:23:14
Postat av: Yvonne

nu ser jag, har du svedala tid på bloggen?? Det måste du ju ändra (;

2009-06-10 @ 15:25:08
Postat av: Johanna

Yvonne : Haha, sugit sej fast...=)Alltså,inge skoj faktiskt,jag tänkte faktiskt att man har väl däcken fulla med ägg nu och sedan är det kört...Trädgården kaläten när man kommer ut en vacker morgon...

2009-06-10 @ 21:26:30
Postat av: Åsa-mamma

Det är inget att skoja om flickor! Klart som korvspad, att om man kör på en sån snigel, kan vad som helst komma med hem till din gård, tyvärr.

Jag aktar mej noga för att kliva på dem, när jag är ut och går med hundarna här i södra stan. Och det är inte så jäkla enkelt, för det formligen kryllar av dem, speciellt om det har regnat så är gångbanan alldeles full! Jag ska komma ihåg att ta kameran med och ta en bild på dem..

2009-06-11 @ 10:15:59
Postat av: Johanna

Jisses, måste fara och slira av däcken hos nån jag inte tycker om nu då?

2009-06-11 @ 20:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0