Gröna Johanna - Komposten !

Åh vilket pissväder det har vart idag! Surt att sitta med skavsår i klipparhanden och linda midsommarkrona när det  nästan är septemberväder ute!
Men det börjar ta sej, har bara tofsarna kvar nu!
Alltså jag hittade detta roliga idiotklipp på you tube- prova inte detta hemma snälla ni. Men man garvar lite...

http://www.youtube.com/watch?v=Tr6CDqoVUEM

Den med indianhästen var ju bäst, eller hur? Den skall jag prova i Tellholm från rutschikanan bara det blir lite varmare i vattnet!
Idag var jag och barnen till våra mycketr goda vänner Camilla och Mattias på en kaffe. Var och hjälpte dem med att äta upp resterna av doptårtan. De döpte sin minsting igår, Molly Viktoria Christina. Gulle va söt hon är, likna storasyrran Fanny! Av nån underlig anledning hade jag glömt mobilen hemma så jag kunde inte ta foton, men jag skall väl dit igen. Som sagt, man vill ju inte gärna lämna sina vänner i sticket med nåt ätbart som de inta fixar att kompostera själva! =)
( om ni har hört reklamen om den komposten som heter Gröna Johanna, kan ni säkert själva lista ut hur muntert min älskling orkar skojja om det där gång efter gång när man krafsar i sig från ungarnas tallrikar...ååååh...)
Blev lite nostalgisk när jag fick ha en sån där liitin bejbis i famnen. Tänk vad fort man glömmer, kommer knappt ihåg hur det var att ha baby.  Kanske lika bra det? Är väl naturens vilja, annars skulle väl ingen skaffa flera, va? =)
Nej, det är faktiskt lite ledsamt att man är så trött när barnen är spädisar, att ens minnen mest består av stora svarta hål...



Alltså denna bild försvann nånstans i etren igår, jag hade den insatt men såg sen att den var borta. Mysko, men typiskt mej. Har dock hunnit lite längre nu som sagt.
Mamma tycker tydligen det är konstigt att det passar att binda midsommarkronor nu när man vägrade för en 20 år sen, men alltså,  man har ju nått nuck- ålder så det är väl inget underligt med det? Det löjliga var att jag nästan skulle vilja prova den där tjusiga folkdräkten också. Men jag väntar nåt år. Sen skall jag fråga...=)
Men nog tar det tid att sno ihop en krona! Det sku inte ta så länge hade jag tänkt, men jag har ju hållit på hela helgen nu. Inte stand- by ,men nästan. Hoppas den blir fin sen, att man kan hänga upp den och inte måst sätt den i nåt skåp.
( kan ju göra om den till såndär indianhuva att ha på när jag hoppar från rutschkanan förstås! )
Skall väl släpa mej ett varv genom duschen nu, imorgon måste jag försöka förbereda midsommar lite. Skall jobba tisdag morgon, men sedan är det kvällspass både onsdag och torsdag - så dom dagarna går ju helt bort.
Dessutom ,på tisdag kväll borde jag- fast jag verkligen inte skulle ha passligt- åka på kommunstyrelsemöte.
Man är ju kommunpamp vettja!
Ha de bra nu, vi hörs imorgon, hoppa lugnt ! / J

Kommentarer
Postat av: Andréa

hördö nukkan, den blir fin den där kronan! Så när börjar nukkåldern då? Jag kan inte ha nått den än, för jag skulle inte sätta mig ner med nåt sånt där! Men däremot kanske jag börjar närma mig, för jag funderar allvarligt på att gå någon sömnadskurs. Jag vill lära mig sy och sticka! Så de är väl kanske när man fyller 30 då som man e nukka och börjar med de där på riktigt... =OD



2009-06-15 @ 10:31:40
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: isabella

Har du spotify? Klicka på min playlist, och se vad för musik jag lyssnar på. Du kan även länka din till mig! Otroligt kul att få se vad ni lyssnar på.

2009-06-15 @ 10:34:54
URL: http://isabellaloofs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0