Före och efter - allting är relativt!

Blev en rätt ok dag iallafall, fast tjänstefolket gett upp arbetarandan...
Var till kommunbutiken och handlade en bit skinka eftersom jag lyckades glömma det i lördags och jag hade lovat laga ugnspizza idag. Köpte även ett vuxenmagasin i form av Året Runt.
Sedan gjorde jag detta.....:



...och det var en njutning! Lagade sedan den utlovade pizzan, med skinka, rödlök, majs, tomatskivor,ost och kanske nåt mer, åt sallad och broccoli till. Det blev väl helt ätbart. Felix brände sej på tomaterna som vanligt.
Sedan var det bara att städa upp köket igen, koka lite kaffe...och sedan soffan med muggen och korsordet igen.Tänk vad det kan vara trevligt och hjärndödande ändå - är det ett tecken på att man håller på blir vuxen eller?
Och så tycker jag att det är så skönt att vara ledig och bara va husmor, ha maten klar när gåbben kommer hem och kyssa honom på kinden och fråga om dagen varit bra...riktigt som på 50-talet! Bara husmorskontot som saknas dock...:)

Förresten, nåt jag kom att tänka på idag när jag plockade av köksbänken för fjärde gången, torkade bordet för femte gången, hängde upp ungarnas jackor i farstun och sparkade undan deras skor så jag skrämde katten, plockade småprylar och tidningar ur soffan, ställde undan trädgårdsstolarna som barnen lekt hästhoppning med...ja, ni fattar - allt det där som bara aldrig tar slut...jo, då tänkte jag på alla de här inredningsprogrammen och artiklarna som finns överallt i media. Ständigt dessa bilder på glåmiga människor som vantrivs med livet och mår dåligt i sina gråa hus i sin gråa vardag. Men då......
TADAAAAAA - då kommer ett gäng inredare flygande på sina trendiga änglavingar, och genom att gräva ur outsinliga kassareserver, GÖR DE OM allt som är sådär glåmigt, grått och vardagligt. Allt slutar sedan lyckligt, och vi tittare lämnar sedan de omgjorda i all deras nya omgjorda lycka med alla fina omgjordheter...ellerhur?
Men hallå, sanningen bakom detta FÖRE och EFTERtjosan, hur är den ?
I mitt stackars liv beror det precis på när bilden är tagen, gott folk. Allting är som bekant relativt, men hos oss är det nog såhär det ligger till:



                                                                                 FÖRE



......................................................................efter..................................................



                                                                    FÖRE



.......................................efter................................................



                                                                      FÖRE



...........................................................efter.................................................

Ja, ni fattar, skall man ta bilden före eller efter själva omgörningen? Och vad är det som är omgörningen - städningen eller råddandet? Ja, det mina vänner räknas som en av I- landets stora spörsmål!!!

Förresten, här är dagens höjdare på inkommande - men jag brukar sluta lyssna ungefär vid 2:50, där börjar det spåra ur lite sådär konstnärsaktigt. Annars väldigt bra och fantastiskt på många sätt :

http://www.youtube.com/watch?v=loNU4fVpO8E

Med detta vill jag hälsa alla en goder afton och ta väl vara på varandra till nästa gång / J









Kommentarer
Postat av: Åsa

Du har väl förkel å på dej, jussom?

Den där bilden med Året Runt är så jäkla mysig, jag känner riktigt kaffelukten..

Jag sa också åt pappa idag, att jag skulle vilja va hemma en vecka och vara hemmafru! Antagligen skulle jag inte få så mycket gjort, men det kändes så.

Man kanske behöver ta en 10-dagars kur med gulkroppshormoner nu & då?

Och kameran fungerar bra ser jag? ;-)

2009-06-08 @ 22:00:02
Postat av: Åsa

Jo jag glömde en sak, jag fick inte länken att fungera i kväll...

2009-06-08 @ 22:01:56
Postat av: Andréa

Va kul inlägg, de måst jag härma någon dag. Fota sanddynerna på morgonkvisten och sedan den skinande parketten, för att sedan fota sanddynerna en halvtimma senare igen.... =o)



jag köpte princessbakelse idag (säjj in åt nån) som jag ska mumsa på idag när aron somnat. Men de blir te till, de går så mycket socker och mjölk här om jag ska börja dricka kaffe.

2009-06-09 @ 12:04:09
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Åsa-mamma

Jag måste nog också komma ihåg att göra något sånt på min blogg, finns otaliga tillfällen!

2009-06-09 @ 14:18:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0