Aahh,vilken sommardag!

Verkligen en sommardag,hoppas alla har haft en bra dag!
Vi har ätit den godaste sommartårtan - en riktig gammeldags jordgubbstårta!
Felix räknade upp allt han ätit på kalaset för Johan när han kom hem från jobb. Det var tre tårtbitar, två bullar,två kakor och en drömtårtsbit.
Bra jobbat, Felix!
När vi tackade för kalaset och skulle åka hem sa han till gamlamormor :
- Ja, tack ska du ha, det var en väldigt mättande tårta du hade!
Inte så konstigt att man blir mätt om man äter på det viset. Borde man skämmas kanske? Äh, det är väl ett  friskhetstecken att barnen äter!
När vi kom hem såg jag i sopisen att Senny med kompis också hade förlustat sej å det grövsta, där låg ett tomt 1-liters glasspaket och skämdes....
Så har de total socker-chock ikväll också och är ute och springer planlöst runt, runt. Socker borde förbjudas för människor under typ 18 år eller så. =)
   

Felix tog några väldigt fördelaktiga bilder på mej och jag fotade honom tillbaks.



Väl hemma igen var man lite törstig, och detta är väl den bästa drycken? Aahh, citroner i iskallt vatten...mmm, nu blev jag törstig när jag såg bilden! Mums...
Nu måste jag ut på trappan och ryta åt de där ungarna som bor här att de lugnar sej - låter som en flock kossor på rymmen här utanför!
Var just ut en gång när Felix tagit vattenslangen och hade jättekul på tjejernas bekostnad...
Dessutom hörrni, Morden i Midsomer kommer ju visst ikväll!!!
Pampadaaa, hoppas det är nya avsnitt men jag kollar nog fast det är repris!
Han är för skön han som spelar Barnaby fast det är lite error just nu så jag kommer inte ihåg hans namn. Kommer på det sen, genast när jag stängt av datorn! =)

Här kommer dagens höjdare, bara för alla Barnaby-lovers !

Detta är sååå mycket sommar! Kommer ihåg första gången jag såg serien, jag fyllde år och hade just haft alla på kalas. Vi satt i soffan med ett glas vin ( ny lila soffa hade vi! ) och det var så mysigt! Älskar som sagt alla trevliga te.drickar mord i små trvliga engelska trädgårdar! MYS på er, nu måste jag VERKLIGEN hämta in huligan.ligisterna förrän nån skadar sej!

Hade bra, hoppas inte det är så mycket stav fel, hinner ej kolla genom detta inlägg! =) Kramar / J







Kommentarer
Postat av: Andréa

Va fina ni var! Du är så vacker sis! O Felix ser för jäkla söt ut med fixad frilla!



Nu ska jag gå i säng trots bra tv. Jag är så jäkla trött att ögona far i kors vet du, sådär besvärligt trött att man inte kan vara alls.. ZzzzZz

2009-06-23 @ 21:39:23
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Somriga sommarbilder! Men var var mormor o Johan då?

2009-06-24 @ 06:42:58
Postat av: Linda

Ja, ÄNTLIGEN SOMMAR!!! Som vi har väntat!! Morden i Midsomer kan man ju inte missa nej. Men igår var jag så förbenat trött efter att ha lapat sol mest hela dagen så jag missade den sita halv timmen.:( Betyder ju att jag inte vet vem som var mördaren nu då... hmmm... Typiskt mej.:) Najs blogg du har föresten! Du är så bra på att lägga ut texten så det här är ju ett perfekt tillfälle för dej att få göra det och vi som läser sitter och flinar åt dina roliga utlägg!:D

2009-06-24 @ 08:55:55
Postat av: Mamsen

Ja, är det någon som kan göra tårtorna rättvisa, så är det Felix!

Det har han fått från dej... ;-)



Jag sa åt Carl-Adam igår att M i M sku börja, då sa han: Mmm... te & skorpor.. :-))

Ja det är bara bästa sommarunderhållningen! Maoristjohej ;-) Men jag drack bara vanligt vatten till igår, inte ens citron hade jag i. Men det är annars läskande och fräscht.

Jag hade lite dåligt samvete pga rabarberpajen vi klämde i oss efter middagen..

2009-06-24 @ 09:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0