Vad e de för bonde i bilen?

Vad skönt med regn iallafall,fast man ville ha sommarvärmen kvar...
Man blir lite lugnare till sinnes när det är sämre väder på nåt sätt.Behöver inte stressa ut iallafall.
Idag var Johan och pappsen hem på lunch,lagade omelett med potatis,tomater,lök ,ost och vad det nu var i där.
De verkade nöjda iallafall.
Glömde visa igår vilka roliga bilder jag tog då jag var och handlade.
Skrattade våldsamt för mej själv i bilen gjorde jag...

 

Trodde det satt en gåbbe i bilen när jag gled in på parkeringen, såg i ögonvrån att det satt nån i framsätet.....



Haha,tittar bort och blir förnärmad när jag skrattar och fotar....

Snart skall jag sätta på TV:n och lyssna på MJ resten av dagen. De börjar tydligen sända på 4:an kl 15.10, då kan jag vara uppe och låtsas städa i Sennys rum eller nåt. Fast hur jag gör ikväll när morden i midsomer kommer vet jag inte. Måste fundera på det.
Felix gillar Morden i M. Igår höll Johan och F på slängde in veden eftersom det skulle regna idag och Felix trodde tydligen det var tisdag. Han hade sagt åt Johan att det var viktigare att vara ute och lägga in ved än att vara inne och titta på Morden i Midsomer- för vilket var viktigare, att se på löjlig tv eller att ha varmt i vinter?
Vilka kloka barn.....Vilken tur då att det är tisdag idag,så missar han inte det då.Så får han BÅDE ha varmt i vinter OCH titta på löjlig tv....



Han kastade upp nästan hela lasset själv-verkligen duktig! Sedan vippade de av lasset utanför vedboden och hivade in det dit. Så nu är det fullt där tills i vinter.Skönt.
Fast det skulle inte vara helt fel med en brasa idag heller, funderade just om jag skulle sätta raggarstrumpor på mej.
Men nån måtta får det vara.
Ska ta en mugg hett kaffe nu och mysa med Allerstidningen jag köpte igår. 
Senny är i stallet i ösregnet,hon kommer väl snart hem och är blöt som en disktrasa. Ska laga lite varm o`boy och bulle tror jag. Låter inte det för mysigt?


Denna lilla bukett har vi på bordet,och ett ljus också, det är ju höstmörker idag för tusan.
Vi hörs / J 

Kommentarer
Postat av: LindaM

Ha, ha!! Vilken rolig chaffis! Kan tro att han blev sur när du började plåta honom utan att fråga först!;)



Här slängdes också veden in igår. Tur det med tanke på vädret som är idag... Duktig han är Felixen! Tänk sen när man har så stora ungar att de kan hjälpa till med både det ena och det andra. Det gör ju Elvira redan... men det är ju inte alltid det blir till så stor hjälp i slutändan förstås...

2009-07-07 @ 14:37:42
Postat av: Mamsen

Typisk trubbnäst hammarlänning! :-))



Gulle, vad duktig och KLOK han är! Tur att det är i kväll MM kommer då, så han får lite belöning!

Jag fick också "alltid" hjälpa till att kasta in veden hemma i Strandnäs!



Vacker bukett! Jag tog in två fisrosa pioner, en blå lupin, en liten kvist Schersmin och några prästkragar och det D O F T A R... synd att pionerna inte håller inomhus

2009-07-07 @ 15:26:02
Postat av: Johanna

Linda,det är en utopi att tro att de vill fortsätta hjälpa till sen när de blir så stora att de verkligen ÄR till hjälp!

Man har sina duster här hemma,särskilt vad gäller diskmaskinen...

Men med veden var det annat,det var tydligen riktigt karlgöra det. Kanske för att det fanns en traktor med i bilden siddu...



Mamma: Jo faktiskt,det var tur att det är i kväll MiM kommer att han får sitta o vila sina trötta armar....

Åh vilken underbar bukett du fick in då,dina (ja,dina och dina...=) )pioner är ju för härliga!

2009-07-07 @ 18:58:14
Postat av: Mamsen

Hörddu du, jag tog faktiskt med mej pioner från Gölby! :-# ( betyder att jag snörper på mun )

Men de fisrosa hör nog till huset...

2009-07-07 @ 22:52:46
Postat av: Mobbi

Fy skäms ! Ser Du inte att det är jag som sitter i bilen..... :)

2009-07-08 @ 19:31:22
Postat av: Johanna

Haha,hej mobbi,inte fattade jag att du blivit sådär fyrkantig i näbben-skulle jag ha vetat att det var du sku jag förstås ha bjudit hem dej på torrfoder!

2009-07-09 @ 11:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0