Nu skall jag förklara.

Ja,jag skall förklara nu.
Från början var det meningen att sagan om ringen bara skulle bli sagan om att vi förlovade oss för 10 år sedan.
Det är ganska länge sen,eller hur?
Jag hade tänkt beklaga mej över detta faktum att man skall hinna bli ännu mer nucka än vad man redan är förrns man får dressa upp sej till brud. Hade tänkt beskriva att vi iallafall firar vår förlovning med pompa & ståt fortfarande. Om och när vi kommer ihåg den.
Men så såg jag kommentaren om att nån tyckte det lät spännande när jag på-annonserade mitt inlägg.
Så kände jag lite press, och ville busa till det lite genom att lämna bloggvärlden lite undrandes...

Men jag vill här faktiskt framhålla att det faktiskt mycket väl skulle kunna bli ett bröllop en vacker dag.
Jag har till och med framtvingat ett frieri för ett bra tag sedan.
Hade fått en lite dyrare flaska vin av min godaste vän E, och framhärdade bestämt att den skulle sparas tills vi hade något att fira. Såsom ett frieri eller så.
Så hände det sej väl så att det var torka i vinstället  eller hur det nu var. Men friade gjorde han. =) Och vinet smakade alldeles utomordentligt väl.

Den största orsaken till att vi inte har gift oss än är att Johan inte klarar av tanken på en brudvals. Han tycker att vi kan fara till ämbetshuset. JO NÄ!!!!
Det fattar väl alla, att ska man stå brud vill man ju vara vacker och kyrka och klänning och dansa och äta..jaja, ni förstår?

Jag höll dessutom på fotade min ring och så visade Johan sin ring som ser för hemsk ut, tog foto på den också.
Provade den och skulle se hur det såg ut med två ringar- man vet ju aldrig om man passar som gift om man inte kollar att det ser OK ut med två ringar också.
Ja, och när jag skulle skriva mitt inlägg så bara blev det på vers mitt i allt.
( sista versen kom till efter att Johan nämnde att det brukas så, att brudens far står för balunsen, så nu vet ni det också... )

Jag lovar att när..OM det skulle bli så att vi gifter oss skall jag på ett mycket personligare sätt informera alla berörda.
Inte på bloggen i första hand.
Men jag kom ju på så bra rim vettja!
Men nu vet ni. Det var lite att ropa på vargen utan riktigt orsak. (Sorry.....nu blev ni väl besvikna och jag får dåligt samvete)

Men fortsätt kolla postlådan. Nångång ligger där ett rosett-prytt kort i de allra ljuvligaste pastellfärger....

Mys på förlovningsfesten

Men vi hade mysigt på vår tionde förlovnings-fest iallafall.....


Kommentarer
Postat av: Linda

Lite besviken jo...men desto ivrigare till postlådan varje dag!;)

2009-07-24 @ 15:02:07
Postat av: Andréa

Men man vet aldrig med dig... Vi väntar å väntar iallafall. Kanske vi hänger på sen så blir de dubbelbröllop. Då kan vi dansa brudvalsen med varandra istället, Peter har exakt samma fåniga tankar. Även kyssen i körkan skulle han typ svimma av nervositet över... Jäkla fåntrattar är dom.

2009-07-24 @ 16:52:46
URL: http://andreawebb.blogg.se/
Postat av: Johanna

Alltså det är det där jag inte fattar!

Hade dom tänkt bjuda en massa folk vi inte känner eller? Enligt mej borde det väl vara en gemytlig samvaro med sina närmaste där lycka och glädje skall delas!

Anser inte det skulle vara annat än kul party där man vill att alla skall vara med och dela den bästa dagen!

THE HELL med om dansen skulle vinna tävling,eller?

Menar du vi skall kyssas i körkan me då?

2009-07-24 @ 17:04:54
Postat av: Åsa

Men herrigud, no ska vi väl kun lär Johan dansa, no? Och i värsta fall kyssas me..

2009-07-24 @ 18:30:46
Postat av: Johanna till Åsa

Är det pappa då som skall lära honom båd det ena och de andra...? =()

2009-07-24 @ 19:03:45
Postat av: Åsa

Jag kan no lära honom dansa.. ;-)

2009-07-24 @ 20:31:23
Postat av: sara

en dans ska man väl kunna få till efter lite övning=)

2009-07-24 @ 21:52:52
URL: http://flippaut.blogg.se/
Postat av: Johanna till Sara

HEJ!!! =)

Ja man tycker ju att det känns ganska överkomligt,eller hur...?

2009-07-24 @ 22:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0